Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?

Home Forum Porsche Talk Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?

  • Maker
    Discussie

  • Kris Deboeck
    Deelnemer

      Alvast mijn excuses als het onderwerp al ergens anders aan bod kwam, maar ik kan het alvast niet meteen vinden…

      Zoals de titel van de topic het zegt: als we nu even ruimer denken dan de klassieke 911 die het meest geliefd is, met welke Porsche modellen kan je dan nog een echte deal doen mbt prijs/vermogen/kwaliteit verhouding? Ik laat bewust de Boxster buiten beschouwing, omdat ik op zoek ben naar een wagen mét achterbank 😛

      Anyway, het zit dus zo, ik wil graag een Porsche omdat ik gewoon een échte liefhebber ben van het merk, maar ik wil er ook geen massa’s aan uitgeven. Ik denk aan een bedrag onder of rond de 15.000 euro, en als het nog even kan een oldtimer (ouder dan 25 jaar) en dan nog liefst met een stevig vermogen… Niet dat ik veeleisend ben 😕

      Een 911 SC is nog (min of meer) doenbaar voor dat budget, maar ik vraag me af of er geen betere alternatieven zijn in het merk? De 928 V8 vind ik ook erg mooi, maar daar heb ik nog nooit mee gereden, laat staan dat ik er ooit eentje van dichtbij gezien heb… De 944 vind ook nog leuk, maar de 4 cilinders vallen me wat tegen, hoewel een 2.5 turbo snel 300 PK haalt met een chiptuning. De 924 spreekt me dan weer niet echt aan, niet zo gek van het design. De 968 is een leuke mix (qua look) tss de 944 en 928 maar geen idee of dat een betrouwbaar ding is…

      Ik vind het eeeeeeerg moeilijk om de juiste informatie te vinden online, dus doe ik langs deze eg beroep op de kenners!! (want zelf ben ik het allesbehalve)
      Wat raden jullie me aan mét een achterbank(je), betaalbaar, betrouwbaar én toch rijplezier…?

    15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 160)
      • [quote=”Black_Pearl” post=149874]De 944/968 is erg leuk en een verstandige optie, maar ik ben niet zeker of ik (ondanks alle andere superpositieve en sportieve aspecten) me zou kunnen verzoenen met het geluid/feeling van een 4-cilinder… Ik rij vandaag ook al met een flat six en het verschil in geluid is impressionant, ongeacht de uitlaat die je er op zet. De puristen zullen me hier wel in volgen denk ik 😉 [/quote]

        Ik vind het brommetje wat mijn 924S maakt toch zeer geslaagd. Ok, het is geen boxer, maar toch… *luv
        Ik dacht dat je nu een Z4 reed? Dat is toch een 6 in lijn ipv flat 6…? :engeltje:

        $35k voor een teelbal!? 😯
        De reden dat hij hem verkoopt zou ik enigszins nog kunnen begrijpen, maar voor wat hij hem verkoopt: een Nissan 370Z… :bounce:

          carnography OK, maar straks verzand deze topic naar het onderwerp “neuticles” :think:

          roy

            Bij mij wil madame wel mee in de Porsche :p maar niet in men andere oldtimer :p

              fuck man! :puke:

                  Same here, en als ik het écht wil, dan zal ze niet tegenwerken. Maar ik heb liever dat we de wagen allebei mooi en leuk vinden. Ze kan ook best mooie en snelle wagens appreciëren 🙂

                    Qua auto’s vraag ik dan ook nooit de mening van de vrouw :relaxman: :relaxman:

                      De SC is mijn favoriet qua look (eigenlijk is de 993 turbo eerder mijn ding maar onhaalbaar) dat in mijn budget zou passen. Maar die dingen zijn uiteraard vrij spartaans ondertss. De 928 kan me ook écht wel bekoren, zeker net zo veel als een SCtje.

                      De 944/968 is erg leuk en een verstandige optie, maar ik ben niet zeker of ik (ondanks alle andere superpositieve en sportieve aspecten) me zou kunnen verzoenen met het geluid/feeling van een 4-cilinder… Ik rij vandaag ook al met een flat six en het verschil in geluid is impressionant, ongeacht de uitlaat die je er op zet. De puristen zullen me hier wel in volgen denk ik 😉

                      SCtje met wat werk aan of 928 in topstaat…
                      ik denk dat het daartussen zal spelen met mijn budget…
                      De vrouw is alvast voor beide verkocht, de 968 kon haar helaas niet bekoren blijkbaar (de getrouwden onder ons weten perfect hoe het dan verder gaat 🙄 )

                        [quote=”python” post=149843]
                        En als het verbruik een probleem is -> LPI… :engeltje:[/quote]
                        Haha ..niet moeilijk als je zo loopt te vloeken in de kerk …mooi zicht zo’n groen LPG stickertje op een Porsche 😆 [/quote]

                        Nee hoor Python, bij LPI heb je geen groen stickertje !!
                        Rij zo al 8 jaar rond met mijn andere, je krijgt enkel jaarlijks op de keuring een doorschijnend vignet dat je ergens op je voorruit moet plakken.
                        Ik zou dan wel de achterruit heeeel donker maken :mrgreen:

                        PT

                          Voila sè, het beste van beide…goedkoop en zuinig ! :mrgreen:

                          [URL=http://s574.photobucket.com/user/1polleke/media/18_04_2010004.jpg.html][IMG]http://i574.photobucket.com/albums/ss188/1polleke/18_04_2010004.jpg[/IMG][/URL]

                            Inderdaad. Misschien in de eerste plaats bepalen of het een investering is of puur “voor de fun”…

                              Ik heb de hele discussie ook wat gevolgd en zou ook voor de wagen gaan die je liefst zou hebben, in jouw geval de sc, ik weet niet echt hoe de waarde ligt van de anderen maar stel dat je hem nadien niet met winst of voor hetzelfde geld kan verkopen, dan pas ga je echt spijt hebben dat je niet direct voor je sc gekozen hebt.
                              speelgoed voor het weekend of niet volg je hart :driver:

                              XXX

                                Bijt de zure appel door en kijk eens naar Gette zijn SC, 25K€ is echtniet te veel voor dat super mooi machien. :respekt:

                                  [quote=”WES-RS” post=149835]Nu doe ik niks en ben ik het nog geweest!? :wtf:
                                  En als het verbruik een probleem is -> LPI… :engeltje:[/quote]
                                  Haha ..niet moeilijk als je zo loopt te vloeken in de kerk …mooi zicht zo’n groen LPG stickertje op een Porsche 😆

                                  Maar ik moet je wel ergens gelijk geven als je de transaxels promoot .
                                  Sommigen mogen denken wat ze willen maar je krijgt wel heel wat waar voor je geld .
                                  Want moest het niet zijn om de 924 was Porsche wss al lang failliet geweest.
                                  Als je wat uitkijkt kan je nog een mooi exemplaar vinden voor (weinig) ,vrij simpele mechaniek ,veel tweedehands onderdelen voorhanden en kan alleen maar in waarde stijgen. :up:

                                    +1

                                    [quote=”stefx911″ post=149790]Best ook even met de wegentaks rekening houden idd. Voor een 996 betaal je jaarlijks €1500.
                                    Das al direct een stuk van je budget… elke jaar. Al een leuke som die je aan onderhoud of benzine kan spenderen.

                                    Als ik het zo lees kan je misschien beter even nog even sparen en voor je gewilde SC gaan?[/quote]

                                  15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 160)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.