Welke porsche kiezen??? Een boxster van 2003

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Welke porsche kiezen??? Een boxster van 2003

  • Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen!

    Na terug wat ingelezen te zijn begint de keuze zich naar een eindpunt te begeven. Maar wat zit/zat in de keuzelijst.

    – Boxster/Cayman
    – 996 4S
    – 997

    De boxster omdat het mijn eerste porsche was. Nu meer aan het kijken naar de 987 ipv 986.
    De Cayman omdat ie toch wel iets heeft (maar gn open dak)
    De 996 4S, mooiste 911 die comfort en looks heeft imo.
    De 997, vrij recent, nieuwer model etc.

    Nu vandaag wat rondgereden, mijn bevindingen.

    Eerst in Antwerpen, pffff NOT. Dan VanBeurden in Retie. Goed ontvangen, goede uitleg etc. Gaat om de 4S met 70t km met de nodige opties van 2002. Auto zag er super uit en garage en eigenaar gaf me veel vertrouwen. 4s is héél knap maar blijft een auto van 10j tov 997 die toch wel wat jonger is, ook in looks. Qua prijs verschillen ze niet al te veel.

    Dan LTF, ook super ontvangen. Maakte tijd net zoals in Retie. Zag daar de boxster en ook een 4s naast elkaar staan. Na wat gesproken te hebben en op looks gelet gaan de boxster en cayman nt meer meedoen. Dan vind ik een 4s toch wel mooier.

    Maar nu WELKE???? 997 of 996 4S????

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 82)
    • 1324818309NDSC02637.JPG
      BOXSTER 2003 08 01

        Gisterenavond via ebay een uitlaatje van Gemballa op de kop getikt :relaxman:

        exhaustgemballa3.jpg

        exhaustgemballa4.jpg

        exhaustgemballa2.jpg

        exhaustgemballa1.jpg

          Ga er eerst effe zo mee rijden, maar dan toch laten chippen. Eerst een groot onderhoud laten geven bij Carrera Motors. Dan laten chippen, voel ik me ook weeral beter.

          Ivm dat carbon, gaat er sowieso uit. Maar dan laten spuiten weet ik nog niet. Ik vind al het zwart ook best ok. Mag clean blijven (afhankelijk hoe het eronderuit komt).

            Een mooie wagen Mark,zelf ook een gehad(128pk)ook gereden met de 211 pk en het verschil is vrij groot moet ik zeggen,pure prestaties weet ik niet mr van gevoel.Hernemen en veel beter aan het gas hangen.211 biv betalen en laten chippen zou ik zeggen! :lekker:
            Veel genot ermee…

              Alle carbon-onderdelen netjes demonteren, laten ontvetten en lekker in ‘t zilver laten spuiten = interieur om U tegen te zeggen, geloof me! :wtf:

              Voor de rest best een litertje olie bijkappen, meter staat nogal droogjes precies 😉

                proficiat mark!

                  [quote=”mark986″ post=87689]Volgens de cataloog zou er geen verschil op zitten in prestaties, nu vind ik het wel vreemd dat 17pk geen verschil zou maken.

                  [/quote]

                  Is waarschijnlijk alleen op papier (BIV) een verschil. Alle merken doen dit voor België. Truken van de foor zoals men zegt.

                    das het eerste dat gaat, das dat “carbon”.
                    Gt3’s heb ik ook al aan gedacht, staat een setje op kapaza. Weet nog goed de fotos in Porsche Scene van de belgische boxster met turbo. Had ook de gt3’s eronder. Mooi, …. nu doe je me twijfelen…

                      Ik zou voor de 18″ GT3’s gaan, bijna hetzelfde van uitzicht maar was wel oem leverbaar op dat model (in S versie dan wel ), maar smaken verschillen (gelukkig) natuurlijk.

                      Voor de rest: idd mooi, en nog mooier als dat carbon weg is! :applaus:

                        Ziet er op foto’s al erg knap uit Mark .
                        succes ermee

                          was een ’97. Eigenlijk een 08/96 productie. Echt één van de eerste en begon wel wat slijt op te komen. Ok, was herspoten (slecht gedaan, bij afhaling zat er een kras/putje op van iets te laten tegen vallen etc). Was met plastic achterruit, etc etc, eigenlijk teveel aan gedaan, slechte ervaring en verkocht. Daardoor ook een hééél lange tijd niets meer van porsche moeten weten. Lang verhaal, tussen pot en pint zal ik dat wel es vertellen op een uitstap.

                          Nu wil ik niet meer zover gaan als met mijn blauwe. Buiten de zaken hierboven beschreven blijf ie orgineel. Kan men makkelijk terugzetten allemaal.

                            knap, maar ik vind uw vorige die blauwe ook heel mooi hoor, waarom heb je die dan weggedaan ?

                              Volgens de cataloog zou er geen verschil op zitten in prestaties, nu vind ik het wel vreemd dat 17pk geen verschil zou maken.

                              BIV is de reden waarom ik voor een boxster 211pk gekozen heb.

                              De classic vind ik ook het mooist, Ber van het nederlandse forum heeft die ook eronder staan met een verlaging. Zeer mooi

                              gd1

                                Verschil 211 pk en 220 pk – BIV 😀

                                  zeer goede keuze gemaakt , en 18’classic velgen heb ik er ook onder , is het mooiste , gtz,horst

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 82)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.