Welke porsche kiezen??? Een boxster van 2003

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Welke porsche kiezen??? Een boxster van 2003

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen!

Na terug wat ingelezen te zijn begint de keuze zich naar een eindpunt te begeven. Maar wat zit/zat in de keuzelijst.

– Boxster/Cayman
    – 996 4S
    – 997

De boxster omdat het mijn eerste porsche was. Nu meer aan het kijken naar de 987 ipv 986.
    De Cayman omdat ie toch wel iets heeft (maar gn open dak)
    De 996 4S, mooiste 911 die comfort en looks heeft imo.
    De 997, vrij recent, nieuwer model etc.

Nu vandaag wat rondgereden, mijn bevindingen.

Eerst in Antwerpen, pffff NOT. Dan VanBeurden in Retie. Goed ontvangen, goede uitleg etc. Gaat om de 4S met 70t km met de nodige opties van 2002. Auto zag er super uit en garage en eigenaar gaf me veel vertrouwen. 4s is héél knap maar blijft een auto van 10j tov 997 die toch wel wat jonger is, ook in looks. Qua prijs verschillen ze niet al te veel.

Dan LTF, ook super ontvangen. Maakte tijd net zoals in Retie. Zag daar de boxster en ook een 4s naast elkaar staan. Na wat gesproken te hebben en op looks gelet gaan de boxster en cayman nt meer meedoen. Dan vind ik een 4s toch wel mooier.

Maar nu WELKE???? 997 of 996 4S????

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 82)
    • [quote=”BC911″ post=86089]Ik denk gewoon dat je het onderhoud even moet nagaan. Waar is het volgens de verkoper gebeurd, en dan gewoon de garage contacteren. Van zo’n recent onderhoud met toch iets terug te vinden zijn …[/quote]

Zou ik ook doen .
      Garagisten die werken uitvoeren waarvan geen factuur moet afgeleverd worden (donker grijs) vullen ook het OB niet in .
      Daaraan zou kunnen bewezen worden dat ze wel aan een wagen gewerkt hebben doch niet gefactuireerd hebben .
      In dat geval dus even vragen waar het onderhoud gebeurd is en even de garagist (als die al wil zingen en niet zwijgt uit angst) uitleg vragen .

moet iets van terug te vinden zijn idd (hoop ik maar), toch teveel van het goede en ga deze aan me laten voorbij gaan. Zoals hier ook al gezegd. Begin volgend jaar zullen er wel een paar te koop komen.

Geduld is alleen ni mijn beste kant….alhoewel :engeltje:

Ik denk gewoon dat je het onderhoud even moet nagaan. Waar is het volgens de verkoper gebeurd, en dan gewoon de garage contacteren. Van zo’n recent onderhoud met toch iets terug te vinden zijn …

Deze middag nog naar eentje gaan kijken.
            Belgische wagen, in de ad stond 1ste eig maar was 2e. Op zich niks mis mee. Had al wel geen onderhoud meer gehad in de ohbk van 2007. Op de carpass stonden wel registraties. Dus boekje waarschijnlijk niet ingevuld…?
            Dan op de carpass ook in 2007 72t km en 2008 70t km. Daar foutje bij het invoeren gebeurt???
            Was een “gewone” 3.6 die er op foto hééél mooi uitzag en prijs was ook ok, dus gaan kijken. Hier en daar een krasje, gn nieuwe auto natuurlijk. Voor de km’s zag ie er héél mooi uit maar het onderhoud steekt me tegen. Krijgt nog een groot onderhoud bij aflevering maar toch…
            Wat zijn jullie bedenkingen?

Anoniem

Als ex 996 4s rijder moet ik toegeven dat de wagen een lekker kontje heeft .Toch wou ik eens vreemd gaan en de 997 proberen .

Mushroom kan je hier ‘s morgens eens niet passeren dan hoef ik de wekker niet te zetten .Zeg nu zelf als je kan kiezen tussen een irritant geluid van een alarm of het zalige geluid van een P ,dan weet je het wel 🙄

Mark986, doe uzelf een plezier en ga naar Audiotronics zijne 4S gaan kijken.
                Neem zeker uwe chequeboek mee want ge gaat verkocht zijn.
                Trust me ! :engeltje:

Daarnet de opticien gezien die op 50 meter van mijn deur woont. Uitgebreid gecomplimenteerd geweest met al het oranje op de auto en met de symphonie die eruit komt :music:
                Mijn startende P is blijkbaar een beetje zijn wake-up call ‘s morgens om 06u30 😳 8)

Ik weet ne 996 4S te koop staan 😆 Heeft wel al 145.000km 😕
                  “Ze” vragen er 25.000 euro + BTW voor maar zelfs dat is bespreekbaar 😉

Echt te koop gaan zetten op verkoopsites ed. ga ik niet doen. Dan zal het gewoon ofwel overlaten aan de garage of “op stal” zetten zijn.

[quote=”Mushroom” post=85903]
                    Groetjes van een collega 996 4S rijder die niet wist wat kopen moest zijn 4S verkocht geweest zijn.[/quote]

Ne 997 4S ❓ :applaus:

Neem toch gewoon de 996 4S??!! :mrgreen:
                      Iedereen pusht je naar de 997 en toch blijf je over de 4S bezig… You’re hooked!

Groetjes van een collega 996 4S rijder die niet wist wat kopen moest zijn 4S verkocht geweest zijn.

t’is ni makkelijk. Liggen qua budget toch dicht en zoals gezegd, de 997 is toch moderner maar de 4s heeft toch wat karakter. Nu mss eens rijden met de beide, mss valt één van beide tegen?

Zou ook voor de 997 gaan :first:
                          Heb hier toch wel toevallig 1 te koop zeker :applaus: :mrgreen: :applaus:
                          Heeft wel 90000km.

zou ook gaan voor 997 , deze heeft de echte porsche look met ronde lampen , is toch het mooist !!!! 😛 😛

Anoniem

Mark ,persoonlijk zou ik op dit ogenblik ook gaan voor een 997 .
                              Als je tijd hebt zou ik nog eventjes wachten .Lente 2012 .
                              We zijn dan enkele maanden later en ik verwacht met de komst van de 991 dat er nog enkele bij zullen komen op de tweedehandse markt .En bovendien met de zwaardere belasting op de bedrijfswagens in ons land vanaf 2012 zullen er wel bedrijfswagens a la Porsche te koop komen .

Vanmorgen nog op de e17 richting sint-niklaas (net na de tunnel) omstreeks 08.25u een 996 turbo. Mooi model, vooral die kont :lekker:

Als ik tussen die twee moest kiezen ging ik voor de 997
                                  Net vanwege de jongere looks en leeftijdsverschil .

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 82)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.