Welke porsche kiezen??? Een boxster van 2003

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Welke porsche kiezen??? Een boxster van 2003

  • Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen!

    Na terug wat ingelezen te zijn begint de keuze zich naar een eindpunt te begeven. Maar wat zit/zat in de keuzelijst.

    – Boxster/Cayman
    – 996 4S
    – 997

    De boxster omdat het mijn eerste porsche was. Nu meer aan het kijken naar de 987 ipv 986.
    De Cayman omdat ie toch wel iets heeft (maar gn open dak)
    De 996 4S, mooiste 911 die comfort en looks heeft imo.
    De 997, vrij recent, nieuwer model etc.

    Nu vandaag wat rondgereden, mijn bevindingen.

    Eerst in Antwerpen, pffff NOT. Dan VanBeurden in Retie. Goed ontvangen, goede uitleg etc. Gaat om de 4S met 70t km met de nodige opties van 2002. Auto zag er super uit en garage en eigenaar gaf me veel vertrouwen. 4s is héél knap maar blijft een auto van 10j tov 997 die toch wel wat jonger is, ook in looks. Qua prijs verschillen ze niet al te veel.

    Dan LTF, ook super ontvangen. Maakte tijd net zoals in Retie. Zag daar de boxster en ook een 4s naast elkaar staan. Na wat gesproken te hebben en op looks gelet gaan de boxster en cayman nt meer meedoen. Dan vind ik een 4s toch wel mooier.

    Maar nu WELKE???? 997 of 996 4S????

7 reacties aan het bekijken - 76 tot 82 (van in totaal 82)
    • Bij Raes binnengeweest maar na een kwartier ronddraaien en in alle auto gezeten te hebben ben ik uiteindelijk maar doorgegaan 😕
      130 is voor mij teveel, limiet echt op 70 gezet.
      Zal es moeten rijden of meerijden met iemand :engeltje:

      XXX

        Bij Raes Racing staan er ook twee te koop, beide cabrio en eentje ervan in 4S uitvoering, wel beide rond de 130000km. Succes, kiezen wordt moeilijk, rijden is de boodschap!

        XXX

          Zijn beide mooi en de 996 4s is dik in orde, men mag zeggen wat men wil over de vorm van de koplampen.
          Maar een 993, ok is wat ouder maar heeft de juiste vormen hé 😉
          Al goed dat smaken verschillen.
          Heb vorig jaar met een cayman even op circuit geweest en dat vond ik ook al héél wat, lekker scheuren en met weinig risico, d’r staan zoveel hulpmiddeltjes op dat ik me maar een 3.2 van ’84 heb gekocht, das nog echt rijden met alle risico’s vandien :engeltje:

            zoek sowieso een wagen met beperkte km’s. eigenlijk een max van 70t km. Liever minder maar qua budget en auto (4S) heb ik de limiet op 70t gezet. Waardeverlies zal wel iets zijn maar zal wel meevallen.
            In leeftijd valt het wel mee, een 4S is laat ons zeggen 2002 (10j) een 997 van 2005/6 is een 6a7j. Zit zo een beetje tss de twee modellen.
            Mijn voorkeur op dit moment….weet het eigenlijk niet. Ga er echt es mee moeten gaan rijden om te zien wat het leukst rijd en het fijnst gevoel geeft.

            Voor de aankoop ben ik nu in Belgie gaan kijken, maar ook eens naar Duitsland en Italie aan het kijken op het internet. Italie is merkelijk goedkoper…

            Anoniem

              @mark ,Welke p geniet je voorkeur ?
              Of een 997 meer problemen kent of een 996 betwijfel ik .Laat ons zeggen even weinig .Uiteraard zal er sneller iets zijn aan een 10 jaar oude wagen dan aan een 5 jaar oude wagen .
              Een 996 carrera of 4 zal niet zo heel veel meer zakken in waarde .Een 996 4s wel nog iets meer, en een 997 nog wat meer .
              Volg je hart en portemonnee .

                Heb ik ook al aan gedacht aan een TT, maar het bijkomende vermogen is fijn maar niet echt een must. Zal zeker niet meer kunnen met de 420pk dan de 320pk van de 4S.
                Dan de aankoopprijs ligt toch wel hoger dan de 4s en ook de onderhoudskosten zijn wat pittiger. Last but not least, vind de 4s gewoon mooier.
                Heb ook al gehoord dat de 997 al wel meer probjes heeft dan mag. Vind er veel terug met een nieuwe motor eigenlijk. Maar zitten meer goede dan slechte tussen, ben ik zeker van.

                De wagen gaat dienen als zondagse wagen of om eens op weekend te gaan. En zeker niet voor op het circuit ed. Dus 320pk meeeer dan voldoende.
                Dussss zal es moeten rijden met beide om dan te gaan uitmaken dewelke. Daarstraks was mijn vader erbij en hij vond de 4s mooier dan de 997.
                Interieur is natuurlijk wel wat moderner bij de 997 alsook de buitenkant. Wat vinden jullie eigenlijk?

                  Voor je beslist , zeker eens met een 996TT gaan rijden.
                  Wedden dat je de 996 4s en de 997 laat staan.
                  Heb immers met dezelfde vraag geworsteld enkel kwam bij mij de 996 4s niet in aanmerking wegens ‘te loom’.
                  997 heeft niet de scherpte en agressiviteit van een 996tt+de motors van de 997 zijn niet echt ‘bulletproof’.
                  Maar ja , jij beslist.
                  Er staan nogthans enkele mooie 996tt te koop voor rond de 40000 euro .
                  Dit is toch de prijsklasse waarin je op zoek bent , niet? :drink:

                7 reacties aan het bekijken - 76 tot 82 (van in totaal 82)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.