welke remblokken

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 welke remblokken

  • Maker
    Discussie

  • Jan Danckaers
    Deelnemer

      Ik ben vandaag een hele tour gaan rijden en ondertussen effe gestopt om te drinken.
      Toen ik wilde vertrekken brandde het lichtje van de remblokken.
      Ik ga dus maar best de blokken vernieuwen, maar nu heb ik een afspraak bij Gert voor andere mufflers.

      1 ) Maarkedal is nu niet echt naast de deur…..dus hoever kan je ongeveer nog rijden wanneer het lichtje van de remmen oplicht.
      2 ) Welke blokken zijn voor mij best geschikt….ik rij voornamelijk rustige ritjes langs de landweggetjes.

      3) Waar koop ik die het voordeligste aan

      4) Waar op te letten bij het vervangen

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
      • Gaat hier over de 928 maar denk dat dat inderdaad voor alle Porsche’s geldt….
        Dus smeermiddel kan geen kwaad….

          aanbrengen van vet of olie beinvloedt het aanhaalmoment van wielbouten, tenzij je de voorgeschreven producten gebruikt specifiek voor aluminium moeren.
          kijk hieronder even in het rode kadertje… en euh, ik meen dat de wielbouten van bijna alle P modellen op 130 Nm worden aangedraaid.

            Mijn ondervinding is dat ze eerder vast dan losdraaien….ook met kopervet eraan

              Gewoon af en toe checken of ze nog “op moment” staan. Ik gebruik ook altijd wat kopervet, een wiel gaat ge niet snel verliezen, en wielbout naar de kl.ten draaien daarentegen…

                Wat nou weer, ik kon het ook niet laten om een beetje vet op de bouten te zetten…

                Zien daarom veel van die wielbouten bij Porsches er niet uit?

                Maar waarom dan, wat is daar mis mee, moet ik ze voor elke rit gaan natrekken dan ofzo? :mrgreen:

                O jee, en ik zet ze gewoon met het handje vast zonder van die mooie sleutels, is dat ook niet goed?

                Moet ik me zorgen gaan maken na dik 10 jaar rijden zo?

                Ben tot op heden nog nooit een wiel verloren … 😉

                  Door wat rond te surfen kwam ik verschillende discussie’s tegen van voor en tegenstanders over het invetten van wielbouten.
                  Nu heb ik mijn wielbouten ingevet met kopervet en aangedraaid met 125 NM….
                  Blijkbaar zou dat verkeerd zijn :bounce:

                    Remblokken zitten eronder…is eigenlijk een klusje van niks.
                    Porsche is wel heel ruimdenkend over de afstand die je nog kan rijden na het aangaan van het waarschuwingslichtje.
                    Er zat nog zeker 3mm remvoering op.
                    Was dan ineens de mogelijkheid om het stof in de schijven eruit te blazen…..man,man,man…wat een stofwolk

                      Ok, dank heren, weer een aandachtspuntje erbij!

                          Piepplaatje zie je pas bij het demonteren van de remblokken :up:

                            @kleinekastenteufel

                            Hierbij een ‘pijnlijk’ winterplaatje … als het zo uit ziet wordt ik al weer nerveus… :think:

                            Ik vermoed dat rechtsachter de piepert is.

                            Zie jij een ‘piepplaatje’?

                            velg16.jpg

                              IK heb ze bestelt bij Alpo….zal dan wel goed zijn zeker….

                                [quote=”993″ post=171139]@Deepee…hmmm…miniem prijsverschil…Wanneer ik dat zo uitreken volgens Porsche PET[/quote]
                                eens een aantal webshops raadplegen waar ze merken hebben van de porsche toeleveranciers.

                                  Zijn de zogenaamde “piepplaatjes” wel gemonteerd aan de achterkant van de remblokjes? Een beetje kopervet op deze achterkanten kan ook helpen.

                                    Ik neem aan dat ik originelen heb, ze zijn nog goed zover ik weet, maar er begint er toch een genant te piepen…offuh … :think: :what:

                                    Heeft er wellicht iemand een makkelijk anti-piep oplossing, zonder de boel te moeten vervangen?

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.