Welke verzekeraar nemen bij weinig kilometers?

Home Forum Porsche Talk Welke verzekeraar nemen bij weinig kilometers?

• Maker
    Discussie
  • Ik heb een Porsche 996 (dus geen oltimer) aangeschaft welke gebruikt gaat worden als 3de wagen.
    Het aantal kilometers gaat dan ook eerder beperkt zijn.

Zijn er verzekeraars die hiervoor interessante aanbiedingen hebben?

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Qua prijs kan je gelijk hebben. Ik heb zelf (nog) geen verzekering bij Marsh. Wat me wel een plus lijkt aan hun aanbod is de bijstand van Touring maar mss. hebben andere verzekeringen dat ook in hun aanbod.

Bedankt Igor 🙂

Maar, even tellen: BA 110€ + kleine omnium = 0,80 % van expertise = +/- 350 euro + lidgeld oldtimerclub, pakweg 50 euro dan kom ik ook op ongeveer 500 euro. Dan kan ik misschien beter bij mijn eigen verzekeringsagent blijven en daar misschien eens een klapke gaan doen.

Ik heb maandag ook een nieuwe afspraak gemaakt met de man die vorig jaar mijn P getaxeerd heeft. Wegens de enorme prijsstijgingen en als ik zie wat er te koop en verkocht wordt aan waanzinnige prijzen werd het tijd om dit te herbekijken. Ook hij, zei me aan de telefoon, dat er vele vragen binnenkomen voor een her-taxatie.

Waarschijnlijk gaat mijn premie voor een kleine omnium dan richting 400 euro, samen met de BA van 150 euro, maakt een dikke 500 euro. Daarom zoek ik misschien ook iets anders, ik heb hier al gehoord over Marsh maar hoeveel betaal je daar en wat zijn de voorwaarden?

[quote=”Jorge” post=200462]Als je 996 ouder is dan 15 jaar, dan kan je hem verzekeren bij Ethias ….. Het enige dat niet mag is woon-werkverkeer.[/quote]
              Ik gebruik de boxster in principe nooit voor woon-werkverkeer, behalve uitzonderingen.
              Maar, DD voor onderhoud in de garage, dan kan het wel gebeuren.
              Kleinzoon heeft nu al de mond vol over de Posch, kan me dus goed voorstellen dat opa hem af en toe zal ophalen aan school.

Neem daarom bewust dergelijke verzekering, met enkele uitsluitingen, niet.
              Uiteraard keuze die iedereen voor zichzelf moet maken.

PM

zit een beetje met hetzelfde probleem. Voorlopig kom ik niet lager dan een 450 euro RB en BA. Er is geen ander voertuig te verzekeren.

Hoeveel betalen jullie voor je verzekering dan heb ik een idee wat een interessant bedrag is?

Als je 996 ouder is dan 15 jaar, dan kan je hem verzekeren bij Ethias voor 240€ per jaar (inclusief lichamelijk letsel van tegenpartij), ALS je eerste voertuig bij hen ook al verzekerd is. Zelfs als je eerste voertuig op naam van je vrouw staat (wonend onder hetzelfde dak) wordt het goedgekeurd.
                    Je moet maar eens kijken op hun site onder de naam classic car-verzekering. Je mag met deze verzekering zoveel kilometers rijden dan je wil, waar je maar wil. Het enige dat niet mag is woon-werkverkeer.

Als je een oldtimer hebt en daarmee in een club aangeslotenbent, dan kan je bij Marsh ook youngtimers (ouder dan 15jr) op dagelijkse plaat verzekeren tegen onklopbare prijzen !

Hier goede ervaring met Touring Verzekeringen in ‘t algemeen en de super vriendelijke bediende in het kantoor in Aalst in het bijzonder.

Bij Corona direct kan je een verzekering nemen per km. https://www.coronadirect.be/nl/auto/kilometerverzekering

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.