Werken / updates aan Porscheforum

Home Forum Porscheforum mededelingen Werken / updates aan Porscheforum

• Maker
    Discussie
  • Beste Porscheforum bezoekers.

Aangezien we sinds de overgang van het oude naar het huidige forum steeds tegen (blijkbaar onoverkomelijke) problemen aanliepen heb ik in samenspraak met onze provider besloten om het forum naar hun nieuwste type server te laten verhuizen, door deze verhuis kunnen we een recentere PHP en Mysql gaan draaien waardoor het forum stabieler, én met meer functies voor de moderators zal kunnen werken.

Deze verhuis zal meer dan waarschijnlijk een downtime met zich meebrengen, maar we proberen deze uiteraard zo miniem mogelijk te houden. Over het tijdstip en de duurtijd van deze downtime kan ik helaas nog niets sluitends zeggen.

Eens deze serververhuis achter de rug is zal ook de forumsoftware geupdate moeten worden, door onze uitgebreide database kan dat een werkje van enkele uren zijn aangezien dit alles manueel moet gebeuren om zodoende geen dataverlies te hebben.

De softwareupdate zal meer dan waarschijnlijk s’nachts gaan gebeuren om hierdoor de downtime voor jullie zo miniem mogelijk te houden.

Ondertussen is ook de reden gevonden waarom het forum soms zo traag is, wanneer er meer dan 100 bezoekers tegelijkertijd op ons forum zitten is er nog te weinig bandbreedte en gaat de datastream verdeeld worden over alle bezoekers waardoor het forum stagneert, trager aan het worden is of compleet freezed…

Door de verhuis naar de nieuwe server zal onze capaciteit ook hoger worden en zou dit moeten verbeteren. Indien deze problemen blijven terug komen (het forum en de bezoekersaantallen stijgen de laatste maanden enorm) kunnen we niet anders dan overschakelen naar een dedicated server…

Dit zullen we dus naar de toekomst toe ook opvolgen.

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
    • Dank je voor de verbeteringen…

Ik kijk er al vol verwachting naar uit .
        De veranderingen de laatste dagen zijn al enorm te noemen .
        Een echte vooruitgang .
        Net als Reys zit ik hoofdzakelijk erg laat op het forum .
        En ook dan is het erg traag terwijl dat er meestal enkele to geen bezoekers wordt aangegeven .
        Ik zal dit draadje en de evoluties vol nieuwsgierigheid volgen .
        Good Work David 😉

De nieuwe schikking is bewust gedaan, nu staat de handtekening vlak onder de tekst, waardoor sommige threads of replys (van bvb maar één zin) korter worden. Vroeger begon de handtekening lager dan de kader waarin de avatar en buttons staan, waardoor er in elke bericht veel verloren ruimte was en er minder reply’s op één pagina konden, daardoor moest je ook meer naar onder scrollen. Nu winnen we daardoor verloren ruimte, alleen kan ik de kader met de avatar en forum info van elke forummer natuurlijk niet kleiner maken, dus aan dit formaat zitten we (voorlopig) wel vast tot we iets anders kunnen uitwerken.

Anoniem

Bedankt voor de goede zorgen!

Gewoonlijk zit ik ‘s avonds (lees 0.00 – 1.30h 😕 ) nog op t’ forum, en dan ondervind ik ook die problemen van traagheid, niet kunnen posten, soms database onvindbaar,…
            Best mogelijk dat dit tgv het hoge bezoekersaantal is, maar iemand met een beetje gezond verstand vertoeft op zulk uur toch al in dromenland?

De nieuwe schikking, is dat voorlopig of blijft die vrije ruimte onderaan de post?

Super berichten! Ik kijk er alvast naar uit. Mooi om te zien dat er actief aan het forum wordt gebouwd!

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.