What is (s)he smoking?

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop What is (s)he smoking?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 124)
  • 123

      de kern van het probleem is dat er NUL verkeershandhaving is.
      Er is niks politie OP de weg.
      in de bosjes
      op de buro
      op interventie
      onderweg naar een onderzoek

      Maar er zijn geen patrouilles OP de weg die de grootste ergernissen aanpakken.
      De hooligans.

      Ik merk het aan mijn eigen.. toen ik in NL woonde, reed ik anders.
      Op de snelweg wachte ik tot er een cowboy passeerde, zo een jonge gast die nerveus reed. luide uitlaat.. snijdend van vak verleggen.. links plakken bumperkleven.

      En als die 160 reed, reed ik er achter op een respectabele afstand.
      Die cowboy zal wel hard remmen bij elke flitspaal, dus coyote heb je niet nodig.
      En als er een anonieme of niet anonieme politie wagen rondrijdt.. Dan pakken die de cowboy wel en iemand die met manieren wat te snel rijdt.. in ‘t ergste geval krijg je een vermanende blik op t moment dat ze je passeren richting cowboy.

      Sinds ik in Belgie terug ben komen wonen is mijn eigen rijstil gewoon verslechterd.
      Ik let op in woonkernen en gebruik gezond verstand .. maar buiten bebouwing zijn snelheidsborden slechts advisories of challenges qua verdubbelen of meer.

      Op snelwegen is Rechts in halen is de norm (ook omdat je door ontbrekende handhaving bijna nie anders meer kan.. rechtervakken zijn vaak km’s leeg maar ze hebben allergie aan rechts rijden, ik nie).

      Er moet gewoon handhaving zijn, en pakkans.. en die is er niet.
      Ze moeten niet eens voor alles een boete schrijven eh.. gewoon eens stoppen en vermanen is meestal al genoeg. Maar dat bestaat NIET MEER.

        Jullie hebben beiden een punt, in een dorpskern rij je traag maar de bebouwde kom is vaak veel te groot en niet consistent bij de verschillende gemeentes.

        In Zele was er 2 jaar geleden veel te doen over lieden met “patserbakken” (lees: Turken met SUV’s) die ‘s nachts tegen huizen knalden in 2 gevallen. Was ook in de bebouwde kom, je moet het maar doen.

        Mijn madam woont ook in de dorpskern en ook daar hoor je soms midden in de nacht auto’s voorbij razen, om 150 meter verder in de ankers te moeten voor een joekel van een verkeersdrempel. Na 6 maand is dat ding al haast aan flarden gerukt.

        123

          t heeft er toch wel iets mee te maken, want je kan ook niet zomaar volle snelheid door een straat waar mensen wonen die kinderen en huisdieren hebben.
          Ook als elkeen een eigen oprit heeft en de weg redelijk breed is.
          Snelle stille diesels zijn gevaarlijk omdat je ze niet eens hoort aankomen.
          Luide sport wagens irriteren iedereen in de straat omdat ze net wel opvallen en je de rally piloot al van ver hoort aankomen.,

          Sommigen lijken dat niet te snappen, zie ik hier voor mijn deur, 50 toegelaten.. 100 vinden ze normaal.

            Lintbebouwing is niet het probleem, wel het verbod op vrijstaand bouwen.
            Dus veel bewoners op weinig vierkante meters met minstens twee auto’s per gezin.
            De gemeente legt hier langs de B-wegen in de kernen parkeerstroken en fietspaden aan.
            Je rijdt dus rakelings langs geparkeerde auto’s en de fietsers rijden veilig gescheiden van de rijweg.
            Goed voor hen maar een probleem dat ze zelf creëren voor de auto’s.

            Ze moesten opleggen dat iedereen zijn auto op eigen domein moet kunnen parkeren (en straks opladen)
            dan waren al die zones 50 en 30 niet nodig.

            123

              nja goe punt. Op dat vlak valt het hier in de streek nog redelijk mee, Ieper, Heuvelland, Poperinge heeft wel iets van lintbebouwing maar uiteraard niet zoals in regio van pakweg Aalst met zijn befaamde judge vitesse.

                Probleem is dat op de parking, lees in landelijke gemeenten, de borden van bebouwde kom alsmaar sneller en verder verplaatst worden weg van de kerktoren dan dat covid19 zich verspreidt. Vroeger knipperde je twee keer met je ogen en was je de dorpskom al uit. Nu begint en eindigt deze zover weg van de echte kern dat er amper nog tracé is tussen de dorpen waar je nog 70 mag. In stedelijk gebied ben ik met je mee Stijn.

                123

                  Kijk, ik ben 100% te vinden voor snelheids beperkingen in bebouwde kom.
                  Stads centrum 30.. Ieper al jaren zo.. stoort me geen beetje.

                  Op veel plekken doen voetgangers, fietsers, verkeersbeeld en drukte mij nu al trager doen rijden dan toegelaten.

                  Het is kwestie van gezond verstand.. maar omdat sommigen het niet hebben, of gebruiken, krijg je dan dwingende regels.

                  Het probleem zit em in de mensen die zelfs nu al bij bestaande borden sneller rijden, terwijl ze eigenlijk gewoon al trager zouden moeten rijden , puur omwille van het verkeersbeeld.

                  Door nu 50 in 30 te vervangen, los je dat niet op. Dat krijg je slechts met handhaving, zekr in de bebouwde kom.

                  Bij ons in Ieper is dat redelijk cava, op die plekken in ‘t centrum heb je veel kans om vaak geflitst te worden als je daar te snel rijdt.

                  Ik rij bijna elke keer ik in de auto stap te snel, en veel te snel
                  Maar dus niet op die plekken, niet in de bebouwde kom
                  Toch geen tijdswinst, risico te groot op aanrijdingen, je wordt snel bekeken als een zot.

                  En in de Binnenstad heb je toch geen lol aan snel rijden, geen flow, geen mooie bochtjes.. Dus daar rij ik ultra relaxed en hoffelijk, stoppen voor zebrapaden, mensen nadrukkelink hand tonen, van steek maar over madam.. tot genoegen.

                    Dat schaap ziet er dan ook uit als Seur Sourire 2.0

                    Binnenkort bega ik dus een zware snelheidsovertreding waneer ik gewoon mijn tot 45 per uur begrensde fiets bestuur…

                    123

                      provinciale geldings drang.

                          [quote=”vandamme” post=281689]klassieke probleem van oude mensen die overschakelen op nen otomatiek omdat hun knieen en motoriek last krijgen van de koppeling en zo……………………
                          Vroeger stopten ze gewoon met rijden, of reden ze gewoon minder.. nu blijven ze langer tot oudere leeftijd omdat de automatiek het ze toelaat.[/quote]

                          Een abonnement nemen, met de Lijn voor een belbus e.d of anders deze optie aanvinken bij Porsche 😀

                          123

                            tja. vind de 911 cabrio hoedanook geen mooie lijn… een 911 moet een dak of een rolbar met achtervenster hebben 😀
                            En een dak is extra chassis versteviging waardoor ze beter baan houden en strakker oud worden

                              123

                                klassieke probleem van oude mensen die overschakelen op nen otomatiek omdat hun knieen en motoriek last krijgen van de koppeling en zo..

                                Vervolgens gaat er iets mis, en trappen ze op verkeerde pedaal wat het erger maakt
                                en slagen ze door de acceleratie er niet in om voet er terug af te halen.

                                Dit soort akkefietjes zijn schering en inslag in de us of A, hadden wij hier vroeger nooit, en is pas sinds het populairder worden van otomatieken iets dat meer en meer langs hier voorvalt.

                                Vroeger stopten ze gewoon met rijden, of reden ze gewoon minder.. nu blijven ze langer tot oudere leeftijd omdat de automatiek het ze toelaat.

                                  covid-19 tast blijkbaar ook het verstand, coordinatievermogen en ruimtelijk inzicht aan

                                  In Gent is een Porsche Panamera net niet naar beneden getuimeld in een ondergrondse parkeergarage. De chauffeur vergiste zich van pedaal en belandde daardoor op de rand van de garage. Daar balanceerde de auto, tot een depannagedienst erger kon voorkomen. De bestuurder kwam er met de schrik vanaf, de auto geraakte zwaar beschadigd.

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 124)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.