Wie ben ik? Spykerforce

Home Forum Stel jezelf even voor ! Wie ben ik? Spykerforce

• Maker
    Discussie
  • DSC_8290-kopie.JPG

Hallo iedereen! Ik ben dus Alexander van Boekholdt. Ik ben geboren in Sittard, NL en ik studeer in Leuven (BE). Ben een jongeman van 21 jaar die helemaal gek is van auto’s en fotografie van auto’s :wtf: . Hieronder een beschrijving van hoe ik daarbij gekomen ben en wat ik doe.

Eerst mijn historie:

Als klein kind kon ik al elke auto op de straat per merk opnoemen (verbaasde me nu nog altijd dat ik als kind van 3 wist wat een Saab was 😀 !). Was zelfs zo erg, dat mijn ouders zeiden dat als ik een ongeluk met vluchtmisdrijf zag met 3 jaar, de politie me op mijn woord kon geloven welk merk en welke kleur de auto had 😛 Na een tijd kon ik ze ook bij modelnaam en werkstitel benoemen. Dus daarmee was de fundering gelegd van mijn autopassie 🙂 .

Op een gegeven moment (2006) kreeg ik de uitnodiging om een week naar Stuttgart te gaan, wat ik sindsdien elk jaar heb gedaan. Heel veel bijgeleerd over Mercedes-Benz & Porsche. Al tig keren in het Porsche museum en MB-museum geweest, en de dealer Bob Forstner heb ik ook al meermaals bezocht. Je kan zeggen, dat de passie voor zowel MB en Porsche bij mij met de paplepel is ingegoten (al was het iets later 😀 ) Ook ben ik het BMW-museum in München gaan bezoeken, net zoals het ultra-exclusieve Auto-salon Singen. Qua tuners in die omgeving heb ik AMG, Gemballa en Techart (meermaals) bezocht.

Hobby:

Toen ben ik dus begonnen met mijn huidige hobby: het vastleggen van exotische auto’s op de gevoelige plaat. Ik heb inmiddels al een groot aantal evenementen bijgewoond, waarbij ik ook fotoverslagen heb geschreven over verschillende evenementen voor een autofotografie-site. Ook heb ik ook al een paar fotoshoots gedaan met auto’s. Ik ben zelf een perfectionist met foto’s, waar de anderen ruimschoots tevreden zijn, zie ik verbetering. Dat is een erg goede eigenschap (ben ik al achter gekomen)!

Mijn toekomst:

Ik was dankzij een vriend van mij (eigenaar Noble M12 GTO, Elise 111S, TVR Tasmin 280i, …) een tijd geleden aanwezig op een besloten Lotus-evenement. Dankzij de zeer goed ontvangen foto’s, kreeg ik al meerdere verzoeken om aanwezig te zijn bij evenementen door heel 2012 heen.

Ook heb ik meerdere fotoshoots op de planning staan, waarbij ik niet schrik van 350 km afstand 😛 Heb zo al eens een shoot gehad met 4x BMW Z3 ///M Roadster, allemaal in verschillende kleuren. Daarvoor heb ik een dikke 8 uur gereisd. Ook kreeg ik laatst een verzoek in de bus om een shoot te doen in Groningen!

Voor de rest is de toekomst nog onzeker!

In de bijlage is een foto van 1 van mijn meest favoriete Porsches! De 959..

Slot:

Voor een kleine indruk te hebben, moet u maar eens kijken op mijn site (staat in de handtekening). Voor degene die alles gelezen hebben: bravo! Maar nu heeft iedereen tenminste een goede indruk van wie ik ben, en wat ik doe 🙂 :drink:

Groeten

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • XXX

Welkom Alexander, hopelijk mag je er nog veel trekken, netjes gedaan die 959

[quote=”reys” post=85744]Welkom.
        Nog nen fototrekker dus.
        Vraagje (vandaag nog ergens gesteld) waarom bewerken jullie altijd die foto’???
        Neem nu eens deze:
        [IMG]http://i41.tinypic.com/2n6bujq.jpg[/IMG]
        lijkt net een miniatuur 959 dmv fotoshop voor het museum geplakt!!!
        Vind het een mislukte foto, sorry![/quote]

Meningen verschillen, maar zo lijkt het inderdaad. Dat komt omdat de Porsche qua kleur enorm afsteekt op de achtergrond 🙂 Wat ik bewerkt heb aan de foto: foto 0.6 graden tegenuurwijzerszin gedraaid en dan gecropt. Meer niet. Ken jammer genoeg weinig van Photoshop, maar dat gaat veranderen naar kerst! Ga een kleine cursus volgen en hopelijk ben ik tegen de paasvakantie een stuk verder!

Groeten :drink:

[quote=”Rocco” post=85751]11 op 10 voor de voorstelling en dus van harte welkom :respekt:[/quote]

Bedankt! Eventjes werk aan de opstelling gehad, maar dan weet iedereen meteen wie ik ben, hoe ik in elkaar steek en hoe ik tot hierbij gekomen ben 😛

[quote=”911-lover” post=85755]Hallo en hartelijk welkom hier .
          Prachtige voorstelling en mensen met een passie voor de automobiel en fotografen hebben bij mij altijd een beentje voor .
          Door de meer opduikende fotografen en hun kennis van fotoshoppen lijk ik steeds en steeds meer een fotoleekje te worden 😈
          Zal ik straks mijn toestel ook maar thuislaten zeker , eens ze hier prachtige (bewerkte) foto’s gewoon zijn :engeltje:[/quote]

Dankjewel! Over het bewerken: heb er zelf niet zo ervaring mee, maar ik ga er een kleine cursus over volgen (Photoshop CS5) vanaf Kerstmis, dus tegen de paasvakantie ben ik er een heel stuk verder mee! Natuurlijk, oefening baart kunst (wat een tijdje al minder is, zeker met de winter, maar ik doe mijn uiterste best en neem elke kans aan!).

Hallo en hartelijk welkom hier .
            Prachtige voorstelling en mensen met een passie voor de automobiel en fotografen hebben bij mij altijd een beentje voor .
            Door de meer opduikende fotografen en hun kennis van fotoshoppen lijk ik steeds en steeds meer een fotoleekje te worden 😈
            Zal ik straks mijn toestel ook maar thuislaten zeker , eens ze hier prachtige (bewerkte) foto’s gewoon zijn :engeltje:

11 op 10 voor de voorstelling en dus van harte welkom :respekt:

Anoniem

[quote=”funny” post=85735]

@spykerforce
                ,Het opzet van een RLC is elkaar in levende lijve eens ontmoeten en praten over gelijk wat .Dit tussen Porsche-liefhebbers .

Is de bedoeling!

In Oostende was er een rit aan verbonden .

Dit niet!

ga hier [IMG]http://i42.tinypic.com/5558d1.gif[/IMG]

Anoniem

Welkom.
                  Nog nen fototrekker dus.
                  Vraagje (vandaag nog ergens gesteld) waarom bewerken jullie altijd die foto’???
                  Neem nu eens deze:
                  [IMG]http://i41.tinypic.com/2n6bujq.jpg[/IMG]
                  lijkt net een miniatuur 959 dmv fotoshop voor het museum geplakt!!!
                  Vind het een mislukte foto, sorry!

Haha, dat zou erg vet zijn. Maar ja, auto lenen aan een onbekende is gewoon een no-do. Al moet ik hierbij een kanttekening maken, heb een shoot gehad met een Porsche Boxter 987 MkII, en daarin heb ik ook mogen rijden zonder de eigenaar 🙂 Porsche-hartje is toen nog een stuk groter geworden 😀 😯 😀

P.S. Foto’s van de 959 zijn geplaatst:

Anoniem

@ Spykerforce ,misschien kan je de 4s van Mushroom lenen op het volgende RLC .Hij zal toch met zijn nieuwe Porsche 991 willen komen . 😉 😉
                      De kleur van de velgen en de decals van zijn 996 4s zijn in het oranje ,mssch bevalt die kleur je wel . 😉 😉 😉

Als ik op dat moment niet als fotograaf aanwezig moet (mag) zijn bij een evenement van het Lotusforum ben ik echt supergraag hierbij! Moet maar eens een agenda gaan maken voor alle evenementen en andere dingen. Dan kan ik pas fatsoenlijk gaan plannen. Maar erg leuk dat dit georganiseerd wordt!

Deal !

Anoniem

@ Jol ,en in Limburg met een Porsche 😉

@spykerforce
                            ,Het opzet van een RLC is elkaar in levende lijve eens ontmoeten en praten over gelijk wat .Dit tussen Porsche-liefhebbers .
                            In Oostende was er een rit aan verbonden .

Ikzelf in Hulst met een bmw… en in Oostende met een Lexus…

Haha, miniaturen heb ik ook 😀 Maar is het een rondrit of is het een meeting?

Da’s inderdaad alleen als je een Porsche kan laten zien…

Zo eentje is goed hoor:

:engeltje:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.