Wie ik ben

Home Forum Stel jezelf even voor ! Wie ik ben

• Maker
    Discussie
  • Mijn naam is Marc en onlangs kocht ik een 944 van 1984.
    Hij is nog in originele toestand en vertoont hier en daar wat blutsjes en steenslag.
    Ook de wielen die er nu op zitten horen er niet origineel op te zitten.
    Het zijn Borbet velgen van 17 inch.
    De originele Teledial velgen van 15 inch heb ik pas gevonden en die worden nu gerenoveerd.
    Eigenlijk gaat dit topic meer over mijn auto dan over mij hé…..
    Bekijk mijn foto album om de wagen te zien….
    Cheers

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Welkom Marc.

Bedankt voor de tip.
        Het terugkeren naar de normale neutrale stand is geen probleem. Als ik het stuur niet tegenhoud gebeurt het zelfs te snel.
        Ik kijk wel hoe hij zich gedraagt met de originele wielen…..

Welkom op het Porsche forum. :drink:

Wim

Wij hebben ook een klein beetje verstand van auto’s 😉 en spreek jouw ervaring niet tegen.

Maar mijn pas gerestaureerde Karmann Ghia had dit zware sturen a de restauratie ook.
            En pas na lang zoeken gevonden, bleek dat een (nieuwe) stuurkogel zich vast gezet heeft, en na vervanging weer normaal sturen zoals het hoort zonder stuurbekrachtiging, maar dan hoef ik mij niet het licht uit de ogen te sleuren (stuurtje is maar 30 cm)

En omdat je schrijft dat het stuur beweegt tijdens het rijden geeft mij de indruk dat er dus iets zwaar loopt in besturing waardoor je elke keer moet corrigeren en stuur niet zelf de neutrale positie inneemt.

Zijn tips Marc, dus wie weet. 😉

Verwijderd dubbele post

De auto was net op de keuring,ik vroeg de man of er iets speciaal op te merken was.
                Niks dus,alles oké.Ik sleur mij het licht uit bij parkeren en bv het afslaan op een kruispunt.
                Verder beweegt het stuur lichtjes van links naar rechts tijdens het rijden…..dit kan wijzen op een slechte band.
                BTW (By The Way) Ik ben zelf automekanieker dus ik, weet wel één en ander. en deze Porsche is niet mijn eerste oldtimer.
                Als de ontwerpers toentertijd de wagen met 17 inch velgen hadden willen maken hadden ze één en ander vast anders gemaakt…
                De Borbet velgen zijn trouwens te koop.

Welkom met je 944, veel veilige km’s gewenst. :driver:

Welkom Marc, er vallen hier altijd nog wel wat meters te maken! :drink:

Welkom Marc,’k heb hier zelf ook een 944 staan met “nog” wat werk. 😆 😆

welkom en proficiat met je 944.
                        Zoals Wim reeds zei, best nakijken die ophanging etc. Spoorvorning kan door iets breder rubber komen, zwaarder sturen bij parker etc ok, maar baanvastheid heeft (indien banden ok en niet buiten toleranties etc) voor de rest vooral met ophanging, uitlijning, stabilisatorstangen etc te maken.

Kan gewoon aan je uitlijning liggen bvb

Ive

Welkom op het forum.
                          Zo op foto te zien nog een héél mooie wagen. succes er mee :up:

welkom marc
                            leuke Porsche veel plezier er mee
                            :drink:

XXX

Welkom Marc. Hier staat ook een 944 met nog wat werk. Volgende update worden ‘Big Reds’ :engeltje:

Wim

[quote=”Fabry Marc” post=218366] Ik merk ook dat een 944 van de eerste reeks niet goed stuurt en niet baanvast is met zulke zware sloefen.[/quote]

Niet met eens. 😉

Wij hebben zelf de eerste uit de serie 944, en deze heeft een goede baanvastheid en stuurt zeer direct, en heeft serieuze sloegen eronder liggen.
                                Ik zou dan maar eens kijken of rubbers ophanging e.d nog goed zijn.

En nu liggen er 17 velgen onder met voor 225 en achter 245 op.

Proficiat met je mooie rode 944 :applaus:

Al altijd een boontje gehad die auto in die kleur :lekker:

Goede keuze trouwens om de originele velgen terug te zetten.
                                  Afkomen hoor op de volgende meeting…….. :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.