wie rijdt panamera model 2018

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Panamera wie rijdt panamera model 2018

• Maker
    Discussie
  • onlangs een panamera sport turismo gekocht
    echt , een zeer fijne wagen.
    MAAAAAR, als ik zeer traag rijd en ik moet kort naar links of rechts draaien , hoor en voel ik schokken
    geeft er dat nog iemand, zodat ik weet of dit normaal isof niet ?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • 123

Een motor is niet volledig goed warm omdat je water temp op 80 staat.
      En op een auto met een groot uitlaat traject duurt het wel even voor alle condens uit de uitlaat is verdwenen.

Dus hoe snel is dat volgens jou, dat “goed warm.”
      en hoe weet je dat ? water temp of olie temp
      is het rook(vettig) of damp (nat)
      en heb je olie verbruik of niet/

Kan bv niet goed warm zijn op maar 5 minuten stads verkeer

hij is zeer snel op temperatuur het is een auto dat ik dagelijks mee rijd en deze staat binnen in een verwarmde garage.
        als hij goe warm geeft heb ik eens plankgas gegeven en er kwam nogal veel rook uit de pijpkes

123

Is hij dan ook helemaal warm volgens je dashboard?
          Hoe lang duurt het voor hij volledig op temperatuur staat volgens je dash
          Heb je olie temp meter of enkel water temp? Olie temp is de beste indicator.
          Rij je die auto dagelijks?
          Staat hij binnen?
          Is het rook of waterdamp? (hand voor uitlaat houden terwijl iemand gas geeft, nat of vettig)
          heb je olie verbruik?

wat mij trouwens ook opvalt, dat er veel rook uit de uitlaat komt , zelf na een kwartier rijden komt er nog veel uit

Ik sluit me aan bij voorgaanden, zijn naar alle waarschijnlijkheid gewoon je banden, volstrekt normaal in deze temperaturen.

Yep : idem, zelfs bij 718 Boxster met 18 duim standaardvelgen/banden (Pirelli P Zero zomerbanden), vooral als het koud is en het rubber hard wordt. Bij m’n 19″ velgen met winterbanden Continental heb ik dit dus niet…

Bij de “echte” recente sportwagens betreft dit de zeer brede laagprofielbanden die bokken. Das haben die allen, zei de verkoper in Wiesbaden waar ik mijn Cayman proefreef en hetzelfde constateerde. Banden waren 20 duim. Was veel minder met de 18 duim winterbanden

Nee, dat is echt niet normaal, zo zeer traag rijden! Put the petal to the metal! :engeltje:

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.