wie weet dit

  • Maker
    Discussie

  • zino
    Deelnemer

      bij porsche geraken ze er niet aan uit

      nu met het warmere weer heb ik dit voor

      wanneer de porsche goed warm staat en ik de motor stilleg en terug wil starten wil hij niet meer.

      wanneer ik hem probeer te starten moet ik flink gas bijgeven of hij wil niet blijven draaien

      wanneer ik hem dan in drive zet valt de porsche gewoon stil (soms wel soms niet)

      er gaat geen engine lampje branden en de foutcode was de lamdasonde van bank 2 dus hebben ze deze eventjes allebij uitgetrokken en normaal zou dan het engine lampje moeten branden en dat doet hij niet.

      de eerste dag zonder de lambdasondes reed de porsche echt ongelooflijk goed

      maar nu heeft hij het weer en de lamdasondes zijn nog steeds niet aangesloten

      wie weet raad

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
      • heb sinds gisteren nieuwe rsr uitlaten laten plaatsen super tevreden van en de porsche draaid al iets beter alleen het toerental valt iets te laag terug wanneer ik stop en je voelt ook dat er iets niet pluis is en soms weer die benzine geur

          [quote=”dixie”:1xx3e0zb]Neem eens contact op met Van Beurden in Retie,niet zo duur en zeer bekwaam,ik heb ooit het probleem gehad dat mijn Porsche slecht startte als de motor warm was en ongeveer een 15 tal minuten stil stond.Bij koude motor geen probleem,bij warme motor direkt starten ook geen probleem maar na 15 minuten stilstaan bij warme motor wel een probleem,veel uitgetest en na lang zoeken bleek het een slechte injector te zijn.[/quote]

          Hetzelfde probleem heb ik destijds voorgehad met een 928 S4 die maanden (of zelfs jaren ❓ ) had stil gestaan toen ik hem kochtte. Gezien de hele lage kilometerstand (23000km) en daar de wagen toen toch al een 7 jaar was zeiden ze bij Porsche om alle injectoren te reinigen en filters te vervangen. Uiteindelijk was het een “terugslagklep” in de benzineleiding die niet meer goed werktte. Een stuk dat toen 3000BEF kostte (geplaatst).

            Heb ik in ieder geval niet geroken,maar als ik benzine zou rieken zou ik toch maar een beetje voorzichtig zijn.
            Als je benzineverlies zou hebben kan dit makkelijk getest worden,ze zetten dan een benzinedrukmeter aan je benzinefilter,zetten je contact op en dan moet je een bepaalde druk hebben en die moet ook een tijdje constant blijven,is dit niet dan heb je ergens een lek.
            Dit testen duurt ongeveer een 20 minuutjes..

              [quote=”dixie”:122a19mv]Neem eens contact op met Van Beurden in Retie,niet zo duur en zeer bekwaam,ik heb ooit het probleem gehad dat mijn Porsche slecht startte als de motor warm was en ongeveer een 15 tal minuten stil stond.Bij koude motor geen probleem,bij warme motor direkt starten ook geen probleem maar na 15 minuten stilstaan bij warme motor wel een probleem,veel uitgetest en na lang zoeken bleek het een slechte injector te zijn.[/quote]

              rook jouw porsche dan ook naar benzine ????

                Niks foutmeldingen..

                  [quote=”dixie”:2gk20mhb]Neem eens contact op met Van Beurden in Retie,niet zo duur en zeer bekwaam,ik heb ooit het probleem gehad dat mijn Porsche slecht startte als de motor warm was en ongeveer een 15 tal minuten stil stond.Bij koude motor geen probleem,bij warme motor direkt starten ook geen probleem maar na 15 minuten stilstaan bij warme motor wel een probleem,veel uitgetest en na lang zoeken bleek het een slechte injector te zijn.[/quote]

                  gaf die dan geen foutmelding ?????

                    Neem eens contact op met Van Beurden in Retie,niet zo duur en zeer bekwaam,ik heb ooit het probleem gehad dat mijn Porsche slecht startte als de motor warm was en ongeveer een 15 tal minuten stil stond.Bij koude motor geen probleem,bij warme motor direkt starten ook geen probleem maar na 15 minuten stilstaan bij warme motor wel een probleem,veel uitgetest en na lang zoeken bleek het een slechte injector te zijn.

                      [quote=”zino”:j0xetxhl]hallo jongens

                      …….. de porsche ruikt verschrikkelijk naar benzine in de motorkap en hij valt nog steeds stil soms[/quote]
                      Misschien toch eens even binnenbrengen bij een Porsche dealer 😉

                        hallo jongens

                        heb dan maar een andere luchtmassasensor geplaatst om op zeker te spelen

                        maar tevergeefs veranderde er niets

                        morgen worden er nieuwe uitlaatpotten gemonteerd omdat we gezien hebben dat deze gescheurd zijn

                        de porsche ruikt verschrikkelijk naar benzine in de motorkap en hij valt nog steeds stil soms

                          De stekker moet blijven steken maar normaal zit daar een rubberen kapje op dat je kan losprullen en dan kan je de 5 pins zien,maar ik moet wel zeggen dat dit zo bij een 996 turbo is maar ik veronderstel dat dit bij een 996 hetzelfde is…

                            [quote=”dixie”:3kcvovj4]Zal een beetje uitleg geven;
                            Motor moet warm zijn ,motor afzetten en contact opzetten.
                            Je kan van de luchtdebietmeter de rubber omhulsel los maken,je ziet dan 5 pins die genummerd zijn,pin 1 is niet aangesloten.
                            We moeten enkel pin 5 meten
                            Een voltmeter nemen en aansluiten op de massa van de wagen en de andere aansluiten op pin 5
                            Je moet dan ongeveer tussen 0.9V en 1.1 Volt meten.
                            Dan auto starten en dan moet je ongeveer 1.4 V meten.
                            Klopt er één van deze waarden niet dan is je luchtdebiet meter stuk of vuil,zeker als je een geooliede filter hebt (K N ) moet je je luchtdebietmeter af en toe eens reinigen met een luchtdebietmeter reiniger (bv CRC reiniger).
                            Bij een porsche dealer kunnen ze ook uw luchtdebietmeter nakijken met de porsche computer zonder een voltmeter te gebruiken maar ik denk dat de meesten dit niet kennen.[/quote]

                            hallo

                            kanje lij soms zeggen waar die nummers staan ????

                            moet ik dan de stekker loshalen want dan kan ik hem toch niet uitmeten hé

                              [quote=”zino”:3gnhenu2]bij porsche geraken ze er niet aan uit [/quote]

                              Dan had ik wel eens graag geweten bij welke Porsche dealer dit was ❓

                                [quote=”dixie”:31ktgwuq]Zal een beetje uitleg geven;
                                Motor moet warm zijn ,motor afzetten en contact opzetten.
                                Je kan van de luchtdebietmeter de rubber omhulsel los maken,je ziet dan 5 pins die genummerd zijn,pin 1 is niet aangesloten.
                                We moeten enkel pin 5 meten
                                Een voltmeter nemen en aansluiten op de massa van de wagen en de andere aansluiten op pin 5
                                Je moet dan ongeveer tussen 0.9V en 1.1 Volt meten.
                                Dan auto starten en dan moet je ongeveer 1.4 V meten.
                                Klopt er één van deze waarden niet dan is je luchtdebiet meter stuk of vuil,zeker als je een geooliede filter hebt (K N ) moet je je luchtdebietmeter af en toe eens reinigen met een luchtdebietmeter reiniger (bv CRC reiniger).
                                Bij een porsche dealer kunnen ze ook uw luchtdebietmeter nakijken met de porsche computer zonder een voltmeter te gebruiken maar ik denk dat de meesten dit niet kennen.[/quote]
                                [quote=”dixie”:31ktgwuq]Zal een beetje uitleg geven;
                                Motor moet warm zijn ,motor afzetten en contact opzetten.
                                Je kan van de luchtdebietmeter de rubber omhulsel los maken,je ziet dan 5 pins die genummerd zijn,pin 1 is niet aangesloten.
                                We moeten enkel pin 5 meten
                                Een voltmeter nemen en aansluiten op de massa van de wagen en de andere aansluiten op pin 5
                                Je moet dan ongeveer tussen 0.9V en 1.1 Volt meten.
                                Dan auto starten en dan moet je ongeveer 1.4 V meten.
                                Klopt er één van deze waarden niet dan is je luchtdebiet meter stuk of vuil,zeker als je een geooliede filter hebt (K N ) moet je je luchtdebietmeter af en toe eens reinigen met een luchtdebietmeter reiniger (bv CRC reiniger).
                                Bij een porsche dealer kunnen ze ook uw luchtdebietmeter nakijken met de porsche computer zonder een voltmeter te gebruiken maar ik denk dat de meesten dit niet kennen.[/quote]

                                ik zal da morgen eens doen bedankt voor de zeer duidelijke uitleg

                                  Zal een beetje uitleg geven;
                                  Motor moet warm zijn ,motor afzetten en contact opzetten.
                                  Je kan van de luchtdebietmeter de rubber omhulsel los maken,je ziet dan 5 pins die genummerd zijn,pin 1 is niet aangesloten.
                                  We moeten enkel pin 5 meten
                                  Een voltmeter nemen en aansluiten op de massa van de wagen en de andere aansluiten op pin 5
                                  Je moet dan ongeveer tussen 0.9V en 1.1 Volt meten.
                                  Dan auto starten en dan moet je ongeveer 1.4 V meten.
                                  Klopt er één van deze waarden niet dan is je luchtdebiet meter stuk of vuil,zeker als je een geooliede filter hebt (K N ) moet je je luchtdebietmeter af en toe eens reinigen met een luchtdebietmeter reiniger (bv CRC reiniger).
                                  Bij een porsche dealer kunnen ze ook uw luchtdebietmeter nakijken met de porsche computer zonder een voltmeter te gebruiken maar ik denk dat de meesten dit niet kennen.

                                    Misschien de luchtdebietmeter,maar bij Porsche zouden ze die moeten kunnen uitmeten,maar er zijn er ni veel die daar verstand van hebben,misschien eens contact opnemen bij Van Beurden in Retie ,die zullen het probleem wel vinden…

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.