wielen demonteren: maar staat de krik dan niet op de plaats waar je een houten blok wilt zetten ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 wielen demonteren: maar staat de krik dan niet op de plaats waar je een houten blok wilt zetten ?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

dringend tijd om de banden te wisselen, profiel OK maar wegens héél lange stilstand (vóór mijn aankoop, vermoed ik) zijn de banden keihard geworden. Allemaal kraakjes en scheurtjes zichtbaar…

Nu ging ik eens makkelijk met een krik alle 4 de wielen verwijderen om ermee naar de bandencentrale te rijden (ik moet nog zoeken op het forum waar de krikpunten zitten, zal wel mooi uitgelegd zijn 😆 )
    maar hoe plaats ik een houten blok na verwijderen van het wiel…op die plaats waar dat moet komen staat toch net de krik die ik aan het gebruiken ben om het wiel van de grond te liften ?

of wordt deze vraag gecatalogeerd onder ‘heel domme vraag’ ?

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Hmm, da’s hie rniet in de buurt (Tremel), anders had je n setje 17-ers van m’n 996 kunnen lenen.

Misschien iemand van t forum hier in jouw buurt die je even uit de nood kan helpen ?

regio Eeklo

Steek van Porsche is 5×130, dat moet gelijk zijn.

Qashaqi is 5×114,3 geloof k, dus zal niet passen.

Vanwaar ben je ?

moeten ‘vervangwielen’ ook van Porsche zijn of kan ik die van de vrouw haar wagen eens ‘tussentijds’ monteren ?

zou dan gaan over de wielen van een Nissan Qashqai…is dat complementair met de 16″ fuchs ?

Ive

Sorry Drip, ik was vergeten dat ik al jaren een ultra-lage krik heb voor verlaagde wagens :happydance:
              Bij mij past deze zelfs onder mijn verlaagde Boxster met een plank :wtf:
              En om de wielen van de X5 te verwisselen MOET ik er zelfs een blokje opleggen, anders krijg ik hem niet hoog genoeg gekrikt :bounce:

XXX

Den Ive is een boom van een vent 😯
                Even een plankje van 50cm op uw krik leggen, hoe krijg je dat nog onder de Porsche tenzij het een Dakkar uitvoering is :wtf:

😀 😀 😀 😀

Ive

kriksteun vanachter nemen en de wagen zo hoog krikken dat het voorste wiel mee omhoog komt. Dan kun je daar al een blok of steun onder de kriksteun zetten.
                  Andere mogelijkheid is een balk of plank van ongeveer 50 cm op je krik leggen en de wagen zo opkrikken in t midden. Dan wordt het gewicht verdeeld en heb je normaal geen problemen

Gewoon assteunen gebruiken ?

Makkelijkste is natuurlik een ander set wielen 🙂

Wim

gewoon met je auto naar de bandencentrale rijden :driver:

geen schrik dat de auto van de blokken zal schuiven als je de andere kant begint op te krikken? Tweede set wiele lijkt mij idd het handigst….

eerlijk? stapels blokken … ik zou het anders aanpakken.
                            zoek een forummer in je buurt NW van Gent, die je een stel wielen kan lenen voor een paar uren/dagen terwijl jij je banden laat vernieuwen

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.