Wielkastrandjes rollen of uitslijpen.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Wielkastrandjes rollen of uitslijpen.

• Maker
    Discussie
  • Hoi,

weet iemand waar ik omg. Sint-Niklaas terechtkan om m’n wielkastrandjes te laten rollen of uitslijpen?

heb m’n 944 bij ATAF laten rollen, maar bij die wagen kon het geen kwaad dat de lak barstte 🙂

ben dus nu op zoek naar een carrossier, waarbij volgens mij het risico op barsten misschien minder
    groot is dan bij een Audio-installateur :mrgreen:

Groetjes,
    Johan

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Iemand met kennis van zake kan perfect rollen zonder lakschade .
      Ervan uitgaand dat de wielkassen niet rot zijn of niet geplamuurd zijn .
      Uitslijpen is uit den boze .
      Nooit doen .
      Een omgerolde rand kan steeds terug gelegd worden .
      Maar geslepen is weg en weg komt nooit meer terug .

Cornelis in Temse (industriepark) heeft een sterke reputatie.
        Persoonlijk een goede ervaring mee (weliswaar niet met de P).
        Ciao,
        Luc

Gisteren de velgjes al eens gepast en tot de conclusie gekomen dat de achterste
          al uitgeslepen zijn 🙂

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/SCCharleroi/DSCN0894_zps4a7281ae.jpg[/IMG]
          [IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/SCCharleroi/DSCN0893_zps435a266a.jpg[/IMG]

heb even gekeken met 21mm spacers voor, dan zit de velgrand op een 3-tal mm van de veerpoot
          af, dus kan vooraan toch mss beter ook uitslijpen.

(sorry turbo, voorlopig nog zonder de RS-centercaps :mrgreen: )

Mja, de 944 was een verhaal apart, daar lag de lak denk ik een 2tal mm dik op :mrgreen:

Maar had her en der al gelezen dat slijpen het beste was om het risico op barsten bij
            oudere lak te vermijden.

Als ze het vakkundig omrollen barst de lak toch niet ❓

Ik zou dan omrollen prefereren t.o.v. slijpen … A: steviger en B: hoef je het niet na-te-behandelen 💡

johan
                Tot onlangs heb ik st-niklaas gewerkt en met deze Carrosserie hebben we altijd gewerkt.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.