wind deflector 968 cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 wind deflector 968 cabrio

• Maker
    Discussie
  • Kan mij iemand eenvoudig uitleggen hoe ik mijn origineel Porsche windscherm moet plaatsen in de 968 cab ?
    De metalen stangen met gebogen hoek gaan links en rechts in het ronde gat in de zijpanelen ok maar wat met de scharnierende rechte stangen , en wat met de elastieken met haakjes, ik vind geen bevestigingsogen in de koffer.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Anoniem

Oei, dat is precies toch niet hetzelfde als op de 944 dan. Misschien iemand anders van het forum die een 968 cabrio heeft ? Of anders even bij de porschedealer langsgaan ?

hallo fdeville,
        Bedankt voor de reactie, heb dinges geprobeerd volges uw instructies, maar dat lukt mij niet. Ik vermoed dat 968cab toch enkele verschillen zal hebben met 944 cab. De bevestiging van de achterzetels is bij 968 enkel een soort deurslot waar de horizontale pen van de rug achterbankje in vastklikt. Er is hier nergens een opening waar ik het rechte stangetje kan insteken. Bovenaan het slot is er een soort hoedenplank als vast onderdeel van de kap. Het stangetje is nu gewoon naar voor gedraaid en zit gewoon onder het horizontale gedeelte van de deflector zonder enige bevistiging. De haak van elastiek heb ik nu achter de onderste lamel v/d scharnier v/d rug gehaakt. ???????????????? 🙁 ?:

Anoniem

[quote=”Rudolf968″:z59jqol3]Kan mij iemand eenvoudig uitleggen hoe ik mijn origineel Porsche windscherm moet plaatsen in de 968 cab ?
          De metalen stangen met gebogen hoek gaan links en rechts in het ronde gat in de zijpanelen ok maar wat met de scharnierende rechte stangen , en wat met de elastieken met haakjes, ik vind geen bevestigingsogen in de koffer.[/quote]
          Ik veronderstel dat het idem als op de 944 is: je moet de beide achterzetels neerklappen, dan de 2 rechte stangen steken in de bovenkant van de bevestiging van de achterzetels aan de wagen (links en rechts bovenaan de zijkant van die zetel), en de zwarte elastieken met het haakje vastmaken aan die bevestiging. Dan terug de zetels (één voor één) rechtduwen en de elastiekjes er langs de zijkant bovenaan de zetel laten uitkomen.
          Het is wat zoekwerk, maar het lukt wel. Ik heb het ook altijd een eigenaardige manier gevonden, maar ja…

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.