Winterbanden op een porsche

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Winterbanden op een porsche

• Maker
    Discussie
  • Ik heb een vraag over winterbanden. Wordt dit gedaan en/of bestaat dit voor op de originele velgen? Standaard zit er achteraan 295/30-18.

Nu moet ik toch nieuwe banden steken want de achterste zijn nogal vlak geworden. En daar ik op 4 maanden tijd 14000 km heb gedaan en ze nieuw waren bij aankoop van de wagen zijn ze na de winter toch terug versleten.

Momenteel is het met de porsche rijden een echte belevenis. wegstabiliteit = 0 met versleten banden. Niet verantwoord maar wel “fun” :lol

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • [quote=”4s”:8re2c4z6]ik vind zelf dat ze dit (de winterbanden) bij wet zouden moeten verplichten[/quote]

Omgekeerd geldt dat wat pure logica is soms zelfs onwettig is.
      Een kennis kreeg ooit een boete omdat zijn moto na een circuitdag nog op regenbanden stond. Het regende echt ontzettend veel (tunnels in Brussel stonden blank…) maar de boete was omdat de banden niet gehomologeerd waren voor straatgebruik.
      Houdt écht geen steek.

4s

ik vind zelf dat ze dit (de winterbanden) bij wet zouden moeten verplichten

Zelfs aan 70 km/u op de ring van Vilvoorde ben ik eens oncontroleerbaar van het middenvak tot het rechter geslipt bij zeer hevige neerslag :s

Ondertussen zijn er wel stabilisatoren op de ophanging vervangen en sindsdien heb ik nog niks voorgehad. En de bandjes zijn nog in perfecte staat, wat ook al helpt 🙂

Ook ik ga eens ik mijn 19″ voor de carrera heb, op de 18″ winterbanden voorzien.

Ik heb nog nooit op winterbanden gereden , en ben al door menige winters metmassa’s kilometers veilig doorgeraakt .
            Het belangrijkste is je rijstijl aanpassen aan de weersomstandigheden

[quote=”torig”:ov6k4c4v]Ben dit nu pas tegengekomen maar hierop moet ik je toch zeggen Gunther:
              janet 😈

Grapje 😉
              Maar ik deed het op mijn Boxster wél zonder ESP. EN ik heb op een besneeuwde baan naar Luxemburg gezeten, mét de brede banden.
              Weliswaar was de snelheid plots dan wel teruggevallen tot zo’n 30km/u omdat de wagen constant ‘zocht’ en gleed. Niet zo fun en ‘k zou nu ook niet meer zonder winterbanden rijden.[/quote]

haha dan ben ik maar een janet 🙂 )

de juiste bandjes voor de juiste weersomstandigeheden is toch echt een must vind ik persoonlijk, den topicstarter zal ondertussen ook wel van die mening zijn 😉

Ben dit nu pas tegengekomen maar hierop moet ik je toch zeggen Gunther:
                janet 😈

Grapje 😉
                Maar ik deed het op mijn Boxster wél zonder ESP. EN ik heb op een besneeuwde baan naar Luxemburg gezeten, mét de brede banden.
                Weliswaar was de snelheid plots dan wel teruggevallen tot zo’n 30km/u omdat de wagen constant ‘zocht’ en gleed. Niet zo fun en ‘k zou nu ook niet meer zonder winterbanden rijden.

ik heb zopas mijn 17″ velgjes van nieuwe winterbanden voorzien…

t was anders geen doen, hoeveel keer ik vorige winter beginnen schuiven ben…

ik opteer toch ook voor een kleinder setje winterbanden dan de zomervelgen hoor, kwestie van het ook wa betaalbaar te houden (winterbanden in 18 of 19 duim …. 😕 )

hoort is bij crauwels ge komt der toch genoeg 😆

Persoonlijk vind ik winterbanden een must.

Zelf rij ik dagelijks met mijn wagen en leg er winterbanden op van eind Oktober tot eind Maart. Het rijden in regen en/of sneeuw is dan ook stukken veiliger.

Heb aparte sets velgen met zomerbanden en winterbanden omdat de Porsche velg voor winterbanden kleiner is in doormeter.

Ik heb ze nieuw gekocht destijds maar als je even googeld vind je er tweedehands.

[quote=”Audiotronics”:3df2p24m]Ik heb een vraag over winterbanden. Wordt dit gedaan en/of bestaat dit voor op de originele velgen? Standaard zit er achteraan 295/30-18.

Nu moet ik toch nieuwe banden steken want de achterste zijn nogal vlak geworden. En daar ik op 4 maanden tijd 14000 km heb gedaan en ze nieuw waren bij aankoop van de wagen zijn ze na de winter toch terug versleten.

Momenteel is het met de porsche rijden een echte belevenis. wegstabiliteit = 0 met versleten banden. Niet verantwoord maar wel “fun” :lol[/quote]

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.