wintervelgen en banden lenen voor 996 4s ?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 wintervelgen en banden lenen voor 996 4s ?

• Maker
    Discussie

• OscarTango
    Deelnemer

I know it’s a long shot, maar zit iemand uit het Limburgse het zitten om me zijn/haar wintervelgen en banden voor een dag te lenen ? Waarom ? Omdat ik de 996 in Duitsland wil registreren, en ik daar in de winter winterbanden op moét hebben ( toch tijdens de invoerkeuring ). Ik ben niet van plan om er in de winter op sneeuw en ijs mee te rijden, dus ik vind het zinloos om een stel velgen met banden te kopen….

Ik kan wachten tot in het voorjaar, maar da’s nog zo lang, he… :coolness:

alvast bedankt… :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
      • Gummy, op uw wagen lagen toch de standaard velgen, niet ?

dikke bullsh…t, het is op de auto toegelaten wanneer die specifieke spacers (dikte) bij in het ProcesVerbaalvanGelijkvormigheid staan op basis waarvan de auto gekeurd wordt. dat PVG-nr vind je terug op je gelijkvormigheidsattest. ga naar de stationschef en vraag vriendelijk om dit PVG voor je af te drukken. staan ze er niet op einde discussie. zo is het bijv bij een 986 boxster wel toegelaten.

Deze keer bij keuring voor verkoop dus afgekeurd wegens de spacers… ben zelf niet met de wagen geweest maar de koper en daar hadden ze tegen gezegd dat dit enkel mag met een attest van Porsche bij.

[quote=”OscarTango” post=191679]Ik dacht dat ik de vorige keer iets van 80 euro betaald heb. Is uw RS2 een Duitse wagen dan ( qua registratie ) ? Kun je bij D’Ieteren geen gelijkvormigheidsattest aanvragen ? Nu, als het je geen probleem krijgt met Duitse platen, waarom zou je’m dan in B inschrijven ?[/quote]
              Valt best mee! Franse papieren. Nee D’ieteren doet niks omdat de auto niet origineel is…en zelfs al doen ze dat keuren ze hem af op de keuring.
              Zolang ik nog in Be woon zijn Duitse platen geen optie….maar goed in de komende 2/3jaar zal ik er wel gaan wonen.

Ik dacht dat ik de vorige keer iets van 80 euro betaald heb. Is uw RS2 een Duitse wagen dan ( qua registratie ) ? Kun je bij D’Ieteren geen gelijkvormigheidsattest aanvragen ? Nu, als het je geen probleem krijgt met Duitse platen, waarom zou je’m dan in B inschrijven ?

Als ik even mag vragen hoeveel kost zo een invoerkeuring?
                  Mijn rs2 (geen europees coc)moet ook in de gekeurd worden gezien die hier niet gekeurd raakt…er zit FK verlaging op en grotere remmen dan origineel.(rs4)

[quote=”bully” post=189956][quote=”bzguy” post=189860]Als ik zo nieuwsgierig mag zijn : waarom zou je je 996 in Duitsland registreren ? [/quote]Dat begrijp ik ook niet. Had je beter een duitse 4S met minder km voor dezelfde prijs kunnen kopen.[/quote]

Ik heb de Belgische, Nederlandse en Duitse markt in de gaten gehouden, en heb geen makkelijkere, betere deal als die ik nu gedaan heb, kunnen doen :happydance:

Ik heb nog 996 velgen met winterbanden
                      18inch
                      En ben van limburg 🙂

wel hier bij mijn thuis omlegge
                      Dan kan ik zien hoe andere velge op mijn wage staan 🙂 .

Mijne ook gekeurd met spacers achteraan verleden jaar … geen probleem gehad.

Moet je nog zolang wachten OT

[quote=”bzguy” post=189860]Als ik zo nieuwsgierig mag zijn : waarom zou je je 996 in Duitsland registreren ? [/quote]Dat begrijp ik ook niet. Had je beter een duitse 4S met minder km voor dezelfde prijs kunnen kopen.

Also viel glück! 🙂

Je hebt gelijk….heb dat ondertussen ook gevonden 🙂 Ik heb een datum geboekt in Januari, en dan hopen dat het droog is die dag :up:

Komt goed… hoe dan ook. :salut:

Als ik het mij goed herinner is in Duitsland deze wetgeving pas onlangs ingevoerd en daar zou in moeten staan dat winterbanden verplicht zijn naar de relevante omstandigheden, dat wil zeggen alleen als er daadwerkelijk (natte) sneeuw of ijs op het wegdek ligt.

Deal :happy: :happy: :happy: ..

( maar niet echt, he )

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.