Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Zakkende waarde…of vraag…
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 6 maanden geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
31 juli 2008 om 15:13
Blijkbaar is de vraag naar klassiekers aan het dalen, heb de indruk dat vele Porsches blijven staat, terwijl ze vorig jaar na een week weg waren… bvb die 911 ’85 met werk voor €11250 vorig jaar was deze toch allang weg! zeg niet dat ik daar zoveel voor wil geven he, want ik blijf erbij, vragen is vrij… ‘t ligt hem gewoon aan de koper.
En ik ben er zeker van dat de interesse aan het dalen is wegens de hoge benzineprijzen… en dalende koopkracht… ajai wa gaat da binnen vijf jaar zijn?????
-
MakerDiscussie
-
Een goede wagen ( al is deze zeer interessant geprijst ) wordt inderdaad niet meer zo snel gekocht en ook ik ben zeker dat dit door de zakkende koopkracht is .
Doch nooit opgeven . Een correcte wagen vind steeds zijn koper als de prijs normaal is .
Mijn 944 heeft ook een half jaartje te koop gestaan op het net . ZE moest niet weg maar mocht het . Ik heb hopen belachelijke biedingen gehad en zeer vele ruilvoorstellen (VW Kever , Golf 3 GTI16V , Subaru SVX , Buell , … ) doch vorige week is ze toch van eigenaar verandert .
Er staat nu één garage leeg dus de zoektocht naar een volgende “mobiel” is terug begonnen 😆Joeri
Zo zal het ook gaan. Je zal wel ff geduld moeten hebben 🙂 )
Het is een feit dat ook de Chinezen, Indiers en andere opkomende economieen de dure olie niet meer zullen kunnen betalen en daardoor op zoek moeten naar alternatieven. Bv. een paar weken geleden heeft de Chinese regering de subsidies op brandstoffen verlaagd.
Vergeet ook niet dat plastics en vele kunstoffen uit aardolie vervaardigd worden…
Ik hoop op het volgende scenario:
Alle nieuwe auto’s op electriciteit (behalve sportwagens dan).
Elk gezin produceert zijn eigen electriciteit dmv wind en zonne-energie.
Benzine en diesel heeft niemand meer nodig en er komt een overaanbod.
De prijs daalt 😀
Mij zou dat niet storen om dagelijks met een mixer te rijden en in het weekend met de elf 8)PS morgen volgen de scans
Kga mij eens bezig houden met het ontwerpen van een ethanol-conversie-kitje voor 911’jes. Volgens mij kan ik daar nog een centje aan verdienen 🙂 ) (als onze ‘regering’ eindelijk eens werk maakt van biobrandstoffen…)
Interessant artikel :
Spoedig groot olietekort 30-07-2008 15:32
Het internationale kennisinstituut Clingendael waarschuwt dat de langdurige periode van olieschaarste veel sneller zal aanbreken dan wordt gedacht. Niet rond 2015, maar al in 2010 zal er wereldwijd een nijpend tekort zijn. Dat staat in de pas verschenen analyse ‘Oil turbulence in the Next Decade’, waarover de Volkskrant vandaag bericht. Het is de eerste keer dat Clingendael zich zo pessimistisch toont over de oliemarkt. Door de tekorten zouden er ook militaire conflicten kunnen ontstaan in olielanden in Afrika.
Het Internationaal Energie Agentschap ging er tot voor kort van uit dat de tekorten zich rond 2015 zouden aandienen. Clingendael becijfert nu dat de problemen al 5 jaar eerder hun beslag krijgen. “Als geen actie wordt ondernomen, zal het energiesysteem op zijn grondvesten schuddenâ€, staat in het rapport. Zelfs met optimistische scenario’s zullen de tekorten het komende decennium aanhouden, denkt Clingendael. “Realistisch gezien, zal de situatie de komende tijd eerder verslechteren dan verbeterenâ€.
De wereld zal als gevolg hiervan “door een periode van substantiële vraagverstoring†gaan. Het tekort zal in 2030 ongeveer 11 tot 18 miljoen vaten per dag bedragen, oftewel tweederde van het dagelijkse verbruik in de Verenigde Staten. Als bestaande velden sneller opraken, wordt de krapte nog nijpender. “De afgelopen periode hebben we een voorproefje gekregen van een periode met tekortenâ€, zegt auteur Coby van der Linde van Clingendael. “De prijzen kunnen hevig gaan fluctuerenâ€.
Door de olietekorten zullen de prijzen van olie op een hoog niveau blijven. Een prijs van 110 dollar per vat beschouwt Clingendael als ondergrens, waar nog geen jaar geleden veel deskundigen een prijs van 50 tot 80 dollar per vat reëel vonden. De olieprijs kan echter ook snel doorschieten naar 200 dollar per vat.
Dit kan tot een nog ernstiger verstoring van de automarkt rijden. Consumenten doen er in de ogen van Autointernationaal.nl verstandig aan om voor een zo gunstig mogelijk energielabel te gaan (A, B of C). Eigenaren van een relatief onzuinige auto moeten rekenen op een moeilijke verkoopbaarheid. Zo extreem als in de Verenigde Staten, waar de waarde van tweedehands SUV modellen gekelderd is, zal het bij ons nooit worden, maar zelfs wanneer de impact en de reacties van de consument half zo heftig zijn, dan nog zal dit de automarkt op zijn kop zetten. Modellen met 6, 8, 10 of 12 cilinder motor zullen, indien zij niet in de categorie ‘supersportwagen’ vallen, per definitie winkeldochters worden.
Mede als gevolg van de nu reeds dure brandstof daalt het consumentenvertrouwen in de economie deze maand naar het laagste punt ooit, zo meldt het CBS. In juni dit jaar was 39 % van de consumenten pessimistisch over de economie, nu is dat 59%. In navolging van het vertrouwen is ook de koopbereidheid gedaald; men zou vooral terugdeinzen voor het doen van grote aankopen, zoals auto’s. Econoom Stefan van Woelderen van het Economisch Bureau van ING verwacht dat de autoverkopen de komende maanden zullen terugvallen: “De voortekenen wezen hier al op. We hadden in onze prognose aan het begin van dit jaar al rekening gehouden met een verkoopdaling van ten opzichte van 2007 en die prognose handhaven we. Ondanks dat er over het eerste halfjaar meer auto’s zijn verkocht”.Bron : http://www.Autointernationaal.nl
Als jij t ziet zitten om dat in te scannen mag je dat altijd doen 🙂 )
De interesse is er zeker ! 🙂 )
Oeps, ik bedoelde gewoon het tweewekelijks belgisch magazine en heb dus geen deftige link, maar als je wil zal ik dat overzicht uit die franse magazines eens scannen en posten.
Joeri
Heb je hier een degelijk linkje voor ? (ben wel nieuwsgierig)
In de auto onmouseover=”return (window.status=’auto’);” onmouseout=”window.status=”;”>autogids staat elke keer een artikel betreffende een oldtimer, dus zal er toch een zekere stijgende interesse zijn.
🙂 )
Goede exemplaren blijven inderdaad goed geld gaan.
Die van ’85 staat al bijna 2 jaar te koop vrees ik. Dat ligt dus niet aan de conjunctuur maar aan de wagen 🙂 . Ik ben er ooit eens naar gaan kijken. Toen vroegen ze nog meer dan 15.000 euro (deurdrempels rot, geschiedenis met veel vragen, motor draaide onregelmatig en sloeg af, verkeerde velgen, niet gekeurd en geen carpass).
In de auto onmouseover=”return (window.status=’auto’);” onmouseout=”window.status=”;”>autogids staat elke keer een artikel betreffende een oldtimer, dus zal er toch een zekere stijgende interesse zijn.
In frankrijk zijn ze overtuigd van de stijgende waarde van hun “grenouilles” 8) als je hun tijdschriften naleest, maar de brandstofprijzen en de economische onheilsberichten zullen toch een invloed hebben gedurende een bepaald tijd.
Mogelijk is er nu een dalende vraag door het koopkracht gedoe en aanverwanten. Bij de volgende hoogconjunctuur zal de vraag weer stijgen en zullen diegenen die hun wagen gehouden hebben (en onderhouden) een mooie prijs kunnen krijgen.
Denk ik 🙂 ) . Zo gaat het namelijk altijd.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.