zeintec hardtop

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster zeintec hardtop

  • Maker
    Discussie
  • Na lang wachten als kleine kinderen zijn de zeintops voor onze boxsters, gekocht in een groep van zes, eindelijk toegekomen uit Zuid-Afrika !!

    Box openen en meteen ligt de hele garage vol bolletjes piepschuim. Verbazend hoe ze al die dingen in een doos krijgen van 1,6 bij 1,6 meter.

    Francis, initatiefnemer van de hele deal, komt op zaterdag ochtend nog even langs. Hij moet jammer genoeg net die zaterdag werken voor een andere baas 🙁
    Toch nog snel even helpen en wat tips en instructies geven voor de anderen (Bart, Thomas en Dirk) en weg is ie naar het werk.

    Dan de anderen maar beginnen “puzzelen” zoals je dat doet met een kast die je bij die alom bekende scandinavische meubelboer koopt.

    Als snel blijkt dat niet iedere boxster dezelfde is. Na passen en meten blijkt één van onze drie auto’s één centimeter smaller te zijn, gemeten aan de spin-locks.
    Ook het plaatsen van de scharnieren van de kofferklep is geen werkje voor iemand met anderhalve linkerhand !!!

    ‘s Avonds, tegen het avondeten, zit Francis’ normale dagtaak erop en komt ons verder helpen. Je merkt dat hij al snel raad weet met de kleine en wat grotere problemen die we totnogtoe hadden tegen gekomen.

    En na een volledige dag sleutelen zijn de eerste twee boxsters terug rijklaar.

    De meningen over deze metamorfose zijn onverdeeld en overweldigend. Gewoonweg schitterend, maar wat had je anders verwacht van iemand die er zelf ééntje gekocht heeft.
    Afspraak op zondag morgend om de 2 volgende te monteren.

    de fotos staan verder in deze topic.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 111)
  • WB

      @deepee: thx

      Heb de mijne ook gehaald in Amsterdam waar een verkoper van een boxster zijn Zeintop afzonderlijk te koop aanbood. De verschillende verkoop-sites geduldig in het oog houden dus…..

        ik heb nooit van het bestaan van deze hardtop gehoord, totdat Deepee mij hierover vertelde vorig weekend. Wat een mooie hardtop is dat zeg! toch jammer dat deze niet meer te koop zijn want ik denk dat er voldoende mensen zijn met een Boxster die hier wel interesse in zouden hebben.

          de draad is inderdaad de helft dunner dan deze voor de achterruitverwarming, omdat:
          het stoplicht (LED) veel minder ampère trekt en zelden permanent aan blijft zoals de verwarming (in de winter).
          ofwel derde remlicht demonteren en deze stroomdraden afleiden naar je gordelpunt waar je ook de verwarming aankoppelt,
          ofwel met een scotchlock aftappen van het bestaande 3de remlicht

          WB

            Hey mannen,

            Vorig jaar heb ik uiteindelijk het derde stoplicht naar het Zeintop-dak niet aangesloten (is ook niet dadelijk noodzakelijk), maar wil dat dit jaar wel doen.
            Nu is de tweede aansluiting(ander is ruitverwarming) op mijn Zeintop-dak voorzien van zo’n dunne el.draadjes dat ik me afvraag of dat wel normaal is en of ik dan ook dergelijke dunne el.draad moet nemen om de verbinding naar het stoplicht te maken (is 0,5mm2 geloof ik zoals luidsprekerkabel) Wellicht komt dit omdat het naat ledlampje gaat?

            grz
            Wim

              meenemen, maar zeker niet eerst over beginnen, best u van den domme houden, zoals gezegd geen enkele opmerking gehad verleden jaar, dus maak ze niet slimmer dan ze al zijn he.

                bedankt voor deze heldere toelichting yabba.
                ik neem hiervan zeker een print mee naar de TC (samen met het TüV attest) wanneer deze zomer mijn groene oproepkaart in de bus valt.
                Ik heb immers de zeinwing nog gemonteerd achter de kofferklep, in combinatie met het canvas dak. 😛

                  VERBOUWINGEN

                  Toegelaten verbouwingen

                  geattesteerd door voertuigconstructeur of mandataris

                  vervangen van de originele zetels door goedgekeurde met behoud van originele bevestigingen

                  vervangen van de originele zetels door goedgekeurde zonder behoud van originele bevestigingen (enkel voor rallyvoertuigen type 2)

                  spoilers, bredere spatborden en/of sierroosters (mits te voldoen aan reglementaire plaatsing van de lichten)

                  verbreden carrosserie (mits geen uitstekende onderdelen)

                  vervangen van de schokdempers door schokdempers met regelbare demping-> voldoende prestatie wegcontactmeter

                  vervangen van schokdempers door willekeurige andere ->voldoende prestatie wegcontactmeter

                  verwijderen van zetels achteraan

                  Toegelaten verbouwingen mits te voldoen aan de Europese verordening 1400/2002

                  alle wijzigingen en verbouwingen die het plaatsen inhouden van “reserveonderdelen van gelijke kwaliteit”, o.a. vervangen van remschijven door geventileerde; uitlaten (eindstuk), zetels, enz… (mits attest)

                  Niet toegelaten verbouwingen:
                  (opmerkingen op GROEN keuringsbewijs)

                  Code 3: Beperkte geldigheid drie maanden

                  vervangen van de schroefveren door andere met andere karakteristieken (afmetingen hoogte, diameters, dikte draad, spoed enz…)

                  verlagen of verhogen op andere manieren dan deze toegelaten

                  vervangen van zetels zonder behoud van originele bevestigingen

                  Code 5: Normale geldigheid

                  niet origineel stuur

                  Verboden verbouwingen:
                  (opmerkingen op ROOD keuringsbewijs)

                  Code 2: BEPERKTE GELDIGHEID VAN 14 DAGEN

                  verwijderen van de uitlaatdempers en/of katalysator

                  wijzigen van de stabilisatie-stang

                  vervangen van de wielbevestiging door een kit met centrale bevestiging

                  verwijderen van deurknoppen, zowel aan de binnen als buitenzijde

                  vervangen van luchtfilters door andere waarbij een uitwendige verbouwing aan de motorkap nodig is of verwijderen van luchtfilters

                  velgen die spoorverbreding (meer dan de toegelaten tolerantie) tot gevolg hebben

                  vervangen van neerklapbare zetels door niet neerklapbare zetels, zelfs goedgekeurde, in een auto met zitplaatsen achteraan zonder achterdeuren

                  Code 1: VERBODEN TOT HET VERKEER

                  spoorverbreders

                  volgens mij valt dit onder “verbreden carrosserie” dus is zonder meer toegelaten, als ze er al een opmerking over maken, waarschijnlijk wel 6 euro tuningkeuring, maar zoals gezegd, geen probleem vorig jaar…

                  WB

                    @Koen: kweet het, heb er ook al een setje veren van Eibach mogen afhalen ondanks Tuv-attest…:-(
                    Kzal het dakje der maar afhalen voor al de zekerheid..thx gys!
                    grz en een fijne dag!
                    Wim

                      Helaas uit ervaring kan ik zeggen dat een tüv attest hier in België niks te betekenen heeft .
                      Enkel een GOCA attest . Kan je aanvragen en kost ettelijke euro’s en lang wachten .
                      Dan krijg je een A4’tje waarop dat (ongeldige) tüv attest wordt vermeld als referentie . 👿

                        Geel, is dichtste bij voor mij he, en daar staat een hotdogkraam! 😛

                          ikzelf ben ermee nog niet naar de technische controle geweest. mijn jaarlijks moment van ergernis is midden zomer, dus dan rij ik onder canvas.
                          ik heb wel een TÜV-keurings attest van de zeintop. dus als je dit graag hebt, dan mail ik dat door en heb je het bij voor het geval dat …

                          @yabba: ben jij naar Geel of Turnhout geweest voor TC?

                            Als ik me niet vergis ben ik verleden jaar met de Zeintop erop geweest, en er werd niks van gezegd…behalve dat ‘t sjiek was 😈

                            WB

                              @deepee: ben jij al es met je Zeintop gemonteerd naar de keuring geweest en vormde dit een probleem?
                              grzz Wim

                              Wim

                                Kijk, fantastisch dat je tevreden bent, en zeker leuk dat je in de winter een coupe hebt. 8)
                                Is inderdaad stukken mooier dan de originele hardtop.

                                WB

                                  Gewoon even om te vermelden hoe super blij ik nog altijd ben met de Zeintop op mijn boxster tijdens de wintermaanden!!
                                  Niks geruis, geen lekken, proper achterruitje, toch wel sneller warm binnenin heb ik het gevoel, en de commentaren…. 😀
                                  En ik denk dat er hier nog zijn die er zo over denken……
                                  grz
                                  Wim

                                  En natuurlijk ook nog eens de allerbeste wensen voor 2011 voor iedereen op dit super forum en dank voor de hulp die ik in 2010 heb gehad!

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 111)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.