zeintec hardtop

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster zeintec hardtop

• Maker
    Discussie

• deepee
    Deelnemer

Na lang wachten als kleine kinderen zijn de zeintops voor onze boxsters, gekocht in een groep van zes, eindelijk toegekomen uit Zuid-Afrika !!

Box openen en meteen ligt de hele garage vol bolletjes piepschuim. Verbazend hoe ze al die dingen in een doos krijgen van 1,6 bij 1,6 meter.

Francis, initatiefnemer van de hele deal, komt op zaterdag ochtend nog even langs. Hij moet jammer genoeg net die zaterdag werken voor een andere baas 🙁
      Toch nog snel even helpen en wat tips en instructies geven voor de anderen (Bart, Thomas en Dirk) en weg is ie naar het werk.

Dan de anderen maar beginnen “puzzelen” zoals je dat doet met een kast die je bij die alom bekende scandinavische meubelboer koopt.

Als snel blijkt dat niet iedere boxster dezelfde is. Na passen en meten blijkt één van onze drie auto’s één centimeter smaller te zijn, gemeten aan de spin-locks.
      Ook het plaatsen van de scharnieren van de kofferklep is geen werkje voor iemand met anderhalve linkerhand !!!

‘s Avonds, tegen het avondeten, zit Francis’ normale dagtaak erop en komt ons verder helpen. Je merkt dat hij al snel raad weet met de kleine en wat grotere problemen die we totnogtoe hadden tegen gekomen.

En na een volledige dag sleutelen zijn de eerste twee boxsters terug rijklaar.

De meningen over deze metamorfose zijn onverdeeld en overweldigend. Gewoonweg schitterend, maar wat had je anders verwacht van iemand die er zelf ééntje gekocht heeft.
      Afspraak op zondag morgend om de 2 volgende te monteren.

de fotos staan verder in deze topic.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 111)
    • WB

Kofferklep,klep cabriokap en derde remlicht verwijderen was geen probleem.
        Maar dan de afstelling. Langs de ene kant ging het dak in de spinlock, maar langs de andere kant wilde die maar niet (aan)sluiten. Hendel gedemonteerd, breekpin was stuk.
        Gelukkig dat forumviend Johan GT er heel de namiddag was (thx Johan), Johan stukje uitgehaald en gerepareerd. Maar nog wil het dak langs ene kant niet aansluiten zoals het moet. Johan gaat nu enkele kleine aanpassingen aanbrengen en morgen staat hij er geheid op.
        houd jullie op de hoogte
        grtjes en iedereen alvast bedankt voor de hulp..staat wel goed 🙂
        En ja, kheb 70m rubber afdichting…..dus wie een stuk wilt…shout!!!!!

WB

ok, thx!!

Wim

Kap gewoon openleggen, daarna z.g dichtdoen zodat afdek klep terug naar boven komt.
            Markeren en eraf halen, daarna terug geheel op stand open leggen.

WB

Ik kan toch gewoon de kap half openen, de bevestigingen van de beschermkap losmaken (na ze gemarkeerd te hebben) en dan de kap verder openen tot ze helemaal ingeklapt is eh? Of deden jullie het op een ander manier?
              gr
              Wim
              Zaterdag is het normaal zo ver….. 😯

Wim

Die van de hardtop pas normaal in de originele stekker van het derde remlicht.
                Zat er bij ons bij geleverd.

WB

@Wim: kan je voor mij zo geen stukje met aansluitingen (pluggen)en draad maken en opsturen? Zal toch voor iedere boxster hetzelfde zijn? Je mag het factuurtje er dan bijsteken… 😆
                  Of is dat not done.. :oops:?
                  gr
                  Wim

Dag wim de 22 oktober kan ik tot 12 uur komen helpen als wilt

Wim

Vandaar dat wij het originele derde remlicht verwijderen, en op die stekker het remlicht van de hardtop aansluiten, wat ik al eerder schreef, gewoon om pluggen.
                      Had het misschien duidelijker moeten omschrijven, maar ik denk soms te makkelijk. 😳

nog even snel een tip:
                        na de eerste montage had ik na enige tijd af en toe wat gekraak achterin. toen de zeintop er na enkele maanden in de lente weer afging zag je onderaan de top, waar hij over de originele derde remlicht zit, wat zwarte verf weggeschaafd.
                        vorige winter had ik er een dun stukje isolerende plastic flees tussen gelegd en nooit meer kraakjes gehad 😛

WB

pfffff…kdenk dat ik maar es een afspraakje maak als het dak een eerste keer getest is….. 💡 😉

Wim

Nee hoor, ik bedoel het zelfde.
                            Alleen hebben wij geen aftakking gemaakt, maar een originele stekker, kun je zo om pluggen, en heb je ook geen probleem met plus en min.
                            En draad gaat inderdaad over rubber heen.

Dus we bedoelen het zelfde alleen heeft deepee het wat ruimer omschreven.

WB

hmmmm….twee tegengestelde berichten 😕

@Wim
                              : heb nog niet kunnen kijken onder de afdekkap.

@deepee
                              : aftakken van het originele derde stoplicht dan? Kan ik deze ook niet afkoppelen en aan het nieuwe dak aansluiten?

gr
                              Wim

WB schrijft:
                                Waarschijnlijk één voor de achterruitverwarming en één voor het derde stoplicht.
                                Alleen zie ik in de auto achter de zetel van de bestuurder alleen een aansluiting voor één van de twee stekkers. Deze in de auto is (m) en één aan de top is (v) en matchen dus. De andere is een kabel met twee pennetjes,maar daarvoor zie ik geen aansluiting in mijn auto.
                                Kan iemand me hiermee wellicht helpen?
                                gr, Wim

Een tweede aansluiting voor het derde stoplicht zit er niet op je 986. je moet zelf een aftakking maken en over de rubber heen leiden vlak achter het originele derde stoplicht. let wel dat je plus en min goed uit mekaar houdt want de led’s van de zeintop zijn pool-gevoelig. sluit je het omgekeerd aan brandt het niet ❗
                                en maak de afgetakte draad vast ergens in de buurt van het aansluitpunt van de achterruitverwarming, zoniet zit je hopeloos te vissen in het compartiment waar de softtop neergevouwen huist.

WB

Ah vandaar….. 😯 bedankt Wim!!!!! 😀

Wim

Andere zit onder de afdekklep van soft top, en die is voor derde remlicht.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 111)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.