zeintec hardtop

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster zeintec hardtop

• Maker
    Discussie

• deepee
    Deelnemer

Na lang wachten als kleine kinderen zijn de zeintops voor onze boxsters, gekocht in een groep van zes, eindelijk toegekomen uit Zuid-Afrika !!

Box openen en meteen ligt de hele garage vol bolletjes piepschuim. Verbazend hoe ze al die dingen in een doos krijgen van 1,6 bij 1,6 meter.

Francis, initatiefnemer van de hele deal, komt op zaterdag ochtend nog even langs. Hij moet jammer genoeg net die zaterdag werken voor een andere baas 🙁
      Toch nog snel even helpen en wat tips en instructies geven voor de anderen (Bart, Thomas en Dirk) en weg is ie naar het werk.

Dan de anderen maar beginnen “puzzelen” zoals je dat doet met een kast die je bij die alom bekende scandinavische meubelboer koopt.

Als snel blijkt dat niet iedere boxster dezelfde is. Na passen en meten blijkt één van onze drie auto’s één centimeter smaller te zijn, gemeten aan de spin-locks.
      Ook het plaatsen van de scharnieren van de kofferklep is geen werkje voor iemand met anderhalve linkerhand !!!

‘s Avonds, tegen het avondeten, zit Francis’ normale dagtaak erop en komt ons verder helpen. Je merkt dat hij al snel raad weet met de kleine en wat grotere problemen die we totnogtoe hadden tegen gekomen.

En na een volledige dag sleutelen zijn de eerste twee boxsters terug rijklaar.

De meningen over deze metamorfose zijn onverdeeld en overweldigend. Gewoonweg schitterend, maar wat had je anders verwacht van iemand die er zelf ééntje gekocht heeft.
      Afspraak op zondag morgend om de 2 volgende te monteren.

de fotos staan verder in deze topic.

6 reacties aan het bekijken - 106 tot 111 (van in totaal 111)
      • [quote=”911-lover”:1mxkiiws]Leuke fotorepo .
        Waren ze al allemaal in kleur toen ze aankwamen ?
        Is dan wel erg handig want als er nog eerst gespoten moet worden ![/quote]

Je kan ze waarschijnlijk wel hebben ongespoten, maar gelakt kan enkel in originele porsche kleuren (niet enkel boxster kleuren).
        Wij hebben hem allemaal in de verf laten zetten af fabriek.

Leuke fotorepo .
          Waren ze al allemaal in kleur toen ze aankwamen ?
          Is dan wel erg handig want als er nog eerst gespoten moet worden !

Ziezo, netjes vier zeintops geplaatst in één weekend. Vele handen maken inderdaad licht werk. Allemaal bedankt jongens !!
            Het heeft wat langer geduurd dan 2 uurtjes per stuk, zoals een andere eigenaar ons had aangegeven.
            Zeker als je weet dat per vergissing geen handleiding bijgeleverd werd vanuit Zuid-Afrika.
            Ongeduldig als we waren, zijn we er zo aan begonnen. Nummer drie stond er netjes op in minder dan drie uren. Nummer vier duurde ietsje langer door een dom elektrisch probleempje. Shame on zeintec trouwens 😳

Voordeel van het allemaal zelf te plaatsen is dat het demonteren straks heel vlot zal lopen. Met twee kenners is dit haalbaar in minder dan één uurtje.
            Want bloedmooi als nu is met zeintop, het blijft voor mij een boxster waarmee ik bij goed weer cabrioplezier wil hebben..

fotos volgen later

😆 😆 😆

Ik heb gisteren ook de CS nog eens buitengehaald na een winterslaap van 6 maanden .
              Woensdag moet ze nar de keuring .

On Topic : Ik ben benieuwd naar fotootjes van de Zeintecs

tegen dat het 30° is staat hij er op 🙄 . ik heb een hardtop bijgekocht voor de winter maar ik rij niet in de winter . (dom hee)

Met zulke hardtop van Zeintec krijgt de Boxster wel een heel ander karakter en best mooi aan te kleden. nu na monteren kan je pas inschatten wat het zal vergen om hem er in de zomer weer even van af te halen??

6 reacties aan het bekijken - 106 tot 111 (van in totaal 111)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.