Zoek motor Type 4

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Zoek motor Type 4

• Maker
    Discussie

• Patrick Stoop
    Deelnemer

Waar kan ik terecht voor een (revisie)motor VW type 4 zoals o.a. gemonteerd in de 914 ?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • Klopt helemaal Wim. Tussen de tien en de twaalfduizend wel te vinden. (in Duitsland)

Wim

Kan daar vrij simpel in zijn.
          Als je er eentje vindt koop je dat meestal niet beneden de € 2000,00 en de opbouw met de juiste spullen en geen VW brol, zit je vlug tussen de € 9 en 10000,00 euro, maar dan heb je ook wat aan vermogen en koppel.

Al in mijn draadje gekeken. 😉

Blijkt toch niet zo simpel om een Typ4 (1,8 of 2,0) met Porsche koeling te vinden, tenzij je een onbeperkt budget hebt. Inmiddels heb ik zowat gans internet afgedweild (België, Nederland, Duitsland) Ga nu ook nog even kijken of er wat in Engeland te rapen valt.

Klopt, Wim. Een 2 L (GB, GA, GC in volgorde van gewildheid :respect2: ) heeft bijv. Porsche kleppen, een 1,7 L is zogezegd zuiver VW, maar een motor uit een busje past zomaar niet in een 914 en niet alleen omwille van de uitlaat.

Gewoon advertenties napluizen.
              Deze bijv. komt misschien uit een omgebouwde kever en ik ben ook niet zeker dat het serienummer overeenkomt met een 914. Los daarvan is 450€ al duur voor een motor die je moet volledig nieuw bouwen. De motorbehuizing is er wel (grotendeels) bij. Eigenlijk is zoiets altijd een gok.

Op e-bay Kleinanzeigen is er meestal een grote keuze onder de 400€ aan 1,7 L en 1,8 L; Helemaal linksonder kan je bijv. Nordrhein-Westfalen kiezen. Een gereviseerde motor zonder waarborg kost allicht 2500€.

Soms staat er iets op http://www.flat4free.be te koop;

Wim

Denk dat nu niet, anders zouden er veel kever mannen ook aan een 356 motor kunnen werken, en dat is niet zo. :bounce:

Anders kijk je maar eens in mijn draadje hoe mijn 914 T4 motor opgebouwd was toen ik herm kocht, en was toch door een vrij goed aangeschreven bedrijf gedaan.
                Maar was letterlijk bij de ombouw naar Porsche koeling overal dicht gekit. :what:

123

Elke kever shop kan daar mee overweg

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.