Zoekende naar 911 Targa of Cabrio

Home Forum Stel jezelf even voor ! Zoekende naar 911 Targa of Cabrio

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 273)
    • Ik vrees ook dat het water langs de zijkant binnen gaat stromen …

        Ben de licht blauwe gaan bekijken maar nee de kleurcombinatie is niet mijn ding dus terug opzoek.

        http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/prachtige-porsche-targa-65753606.htm

          Deze is het gewoon weg:

          http://www.august-classics.be/targa-1987-xml-279-2026.html

          Behalve de prijs die staat me minder aan 😥

          Wim

            [quote=”bully” post=101844]Dak zit toch goed Wim?

            Raam staat te hoog afgesteld, (drukt dak naar boven) en driehoekruit staat niet goed, dus minste geringste vocht komt hier naar binnen toe en valt op je kruis tijdens het rijden.
            Dus hier moet het nodige afgesteld worden.

            [quote=”Mikey” post=101858]
            Kan je meer details geven over die kritieke punten op de carrosserie?
            Hoeveel kost het om de voorkant aan te passen?[/quote]

            Ik zie (waarschijnlijk) blaasjes op de inslagen.

            Bumper aanpassen is een kwestie van wat rubberen vulstukken in de dubbele knipperlichten.

              Dat hangt van de staat van de wagen af en die kan je op foto niet bepalen.
              Voor de rest nog goesting en smaak en hoe hard hij je aanspreekt 😉

              Amerikaan of niet, als het een correcte wagen is en aangepast voor europa zie ik dat niet direct als een serieuze waardevermindering. Als hij uit het juiste deel van de states komt zal hij qua roest beter zijn dan de meeste belgische elfjes van dat jaar…

                Een van de veel voorkomende argumenten van de verkoper is bv. dat de wagen van California komt en hierdoor rust proof is en in perfecte staat.

                Ik zit namelijk ook op diverse forums in de US en daar wordt namelijk nogal gelachen met Europeanen.

                Onlangs vroeg iemand van San-Francisco hoe en waar hij het best zijn Porsche kan verkopen. Iemand antwoorde, “het best verkoop je de Porsche aan een handelaar van California, die verkopen die dan wel op hun beurt aan één of andere idioot in Europa”

                Ik was best verschoten van dit antwoord omdat het maar een topje van een ijsberg is.
                Alle wagens uit de US komen blijkbaar van Califonia zogezegd maar ik kan je zeggen, in San-Francisco is het hetzelfde weer als bij ons in België dus daar regent het ook hoor en hebben de wagens evenveel of even weinig roest als hier.

                Dus opletten is de boodschap, laat zeker een diagnose doen alvorens te kopen, dat legt niet alles bloot maar je zal alvast beter slapen.

                  [quote=”porsche” post=]
                  Ik heb de wagen niet gezien hé, toch voorzichtig zijn met een US, is niet altijd hetgeen ze beloven.
                  En de prijs, ik zou zeggen altijd onderhandelen. Vragen is niet altijd krijgen natuurlijk.
                  Wat betreft de PK’s:
                  207 pk US vanaf 1983
                  217 pk US vanaf 1986
                  231 pk EUR zonder katalysator[/quote]

                  Kan je meer zeggen over “toch voorzichtig zijn met een US model, is niet altijd hetgeen ze beloven.”
                  Ok onderhandelen maar wat is een correcte prijs?

                    [quote=”Mikey” post=101857]
                    Is de prijs correct?
                    Lijkt mij hoog voor een US model?
                    Heeft een US model 231pk?[/quote]
                    Ik heb de wagen niet gezien hé, toch voorzichtig zijn met een US, is niet altijd hetgeen ze beloven.
                    En de prijs, ik zou zeggen altijd onderhandelen. Vragen is niet altijd krijgen natuurlijk.
                    Wat betreft de PK’s:
                    207 pk US vanaf 1983
                    217 pk US vanaf 1986
                    231 pk EUR zonder katalysator

                      [quote=”cabrio wim” post=101814]Kleuren combi zal niet mis zijn, maar dat grijs komt wat verkeerd over op de foto denk ik.

                      Als ik zo de foto’s zie zie ik toch weer al een paar kritieke punten op de carrosserie, Maak kan ook bedrog zijn, dus moet je in het echt zien.

                      En met het targa dak zou ik niet in de regen willen rijden, dat lekt.
                      Maar met afstellen kun je weer veel bereiken.

                      En als je dan Europese bumperblokken achter plaatst, waarom dan de voorkant niet aanpassen.
                      Zijn weer van die kleine dingen, maar moeten/kunnen waarschijnlijk opgelost worden voor die prijs.[/quote]

                      Kan je meer details geven over die kritieke punten op de carrosserie?
                      Hoeveel kost het om de voorkant aan te passen?

                        [quote=”porsche” post=101852]

                        Ach het hoort erbij als je een Targa of cabrio koopt uit die periode. Ofwel ben je liefhebber voor dergelijke wagens en neem je deze lichte ongemakken erbij, ofwel ga je voor een coupé.

                        Zelf ben ik al een tijdje op zoek naar een 911 Targa T uit de jaren ’70. Ik bekijk het dak meer als een noodoplossing want dergelijke wagen haal je buiten bij goed weer en als het dan al eens regent dan plaats je het dak en lekt dat dan een beetje, so what ? Het plezier van open te rijden maakt dit allemaal ondergeschikt, mijn idee daarover hé.[/quote]

                        Volledig akkoord :relaxman:
                        En het is een fun wagen voor in de vrije tijd, die vooral zal buiten komen bij goed weer.

                        Is de prijs correct?
                        Lijkt mij hoog voor een US model?
                        Heeft een US model 231pk?

                          Heb zelf een 964 Targa gehad jaren geleden en het blijft een delicaat punt.

                          Ondanks de goede zorgen wordt het dikwijls dicht en opengevouwen, dat geeft op termijn scheurtjes wat onvermijdelijk is. Ook bij regen kon ik niet spreken van lekken maar bij het openen van de deur kreeg je meestal wel wat water binnen omdat je ook geen afvoer had natuurlijk. Dat had ik later met mijn 996 Cabrio trouwens ook wel wat.

                          Natuurlijk zijn er Targa daken die lekken door de slechte afsluiting of door versleten rubbers.
                          De latere 964 Targa’s hadden linnen over de rubbers en dan was onderhevig aan slijtage waardoor de afsluiting ook weer niet optimaal was en gefluit kon opleveren met lichte waterinsijpeling.
                          Zoals Wim al zei is een Targa dak beperkt af te stellen om een beter sluiting te hebben.

                          Ach het hoort erbij als je een Targa of cabrio koopt uit die periode. Ofwel ben je liefhebber voor dergelijke wagens en neem je deze lichte ongemakken erbij, ofwel ga je voor een coupé.

                          Zelf ben ik al een tijdje op zoek naar een 911 Targa T uit de jaren ’70. Ik bekijk het dak meer als een noodoplossing want dergelijke wagen haal je buiten bij goed weer en als het dan al eens regent dan plaats je het dak en lekt dat dan een beetje, so what ? Het plezier van open te rijden maakt dit allemaal ondergeschikt, mijn idee daarover hé.

                            Zo gefixed met TEC-7

                              Volgens mij zit dat dak absoluut niet goed ,het sluit niet het hangt erover .
                              De echte targa kenners zullen het ons wel verklaren . 😉

                                Lijkt mij ook een mooie wagen.

                                Ik vraag mij ook af wat er mis is met dat dak? We hebben al eens de vraag gesteld hoe men dan een Targa dak dient af te stellen, ben zeer benieuwd?

                                  Dak zit toch goed Wim? Mooie auto 8)

                                15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 273)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.