Zoektocht 911 oldtimer

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Zoektocht 911 oldtimer

• Maker
    Discussie

• Beo
    Deelnemer

Beste Mensen,

Ik ben 18 jaar (ja jong!) ! Ik werk als politie inspecteur en ben op zoek naar een Porsche 911 (oldtimer), ik wil deze als classic laten inschrijven en dus de mogelijkheid hebben tot dagelijks gebruik. Ik wil mijn Porsche in eerste instantie als tweede wagen gebruiken! Moest het rijden me zo enorm meevallen overweeg ik zelfs mijn huidige wagen te verkopen! Maar met het comfort van een oldtimer wordt dit nog af te wachten. Plus dat ik dagelijks gebruik in de winter in België niet zo zie zitten ! Ik heb al wat informatie via Johan Dekens verschaft, waarvoor dank ! Haast heb ik absoluut niet, het zou wel zeer leuk zijn moest ik in de zomer met mijn Porsche kunnen rijden (dus rond juli) ! Maar als ik niet de perfecte vind dan blijf ik gewoon verder zoeken! Mijn interesse gaat uit naar een 911SC, ik denk dat dit het beste bij mijn voorkeuren past? Ben ik verkeerd, spreek me dan tegen! Ga ook eerst nog eens de bijbel van Peter Morgan lezen, misschien dat ik dan weer wat rijker aan info ben ! Hoewel het misschien tegensprekend is heb ik ook een liefde voor de cabrio versie! Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, zou het enorm erg vinden moest ik door mijn onwetendheid een kat in zak kopen ! De financiële middelen zijn er wel, maar ik denk persoonlijk dat ik nog niet goed besef wat het onderhoud van zo een oldie kost?
      Mijn voorkeur voor kleuren: donkere kleuren (zwart, donkerblauw,…)
      Wat ik absoluut niet mooi vind zijn de grote spoilers die op sommige modellen bevestigd zijn, zijn deze altijd zonder problemen te verwijderen? En welke versies hebben zo een elektrische spoiler, die opengaat? (die vraag stelde ik me al tijdje)!

Groetjes Ben

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 59)
    • Anoniem

[quote=”3.6rs”:15nko9f0][quote=”reys”:15nko9f0]Neem aan dat je nog gezonde ouders heb die ook nog in het bezit zijn van een rijbewijs, dus inschrijven op je pa.
        Wel naar de bonus malus kijken natuurlijk 😉 [/quote]
        Dan moet je ook de eventuele gevolgen ervan kunnen dragen…[/quote]

Klopt, doch wederzijds vertrouwen tussen vader en zoon moet toch kunnen dacht ik, niet?

[quote=”reys”:1k325z3k]Neem aan dat je nog gezonde ouders heb die ook nog in het bezit zijn van een rijbewijs, dus inschrijven op je pa.
          Wel naar de bonus malus kijken natuurlijk 😉 [/quote]
          Dan moet je ook de eventuele gevolgen ervan kunnen dragen…

Anoniem

Neem aan dat je nog gezonde ouders hebt die ook nog in het bezit zijn van een rijbewijs, dus inschrijven op je pa.
            Wel naar de bonus malus kijken natuurlijk 😉

Volgens mij kan je hem zeker op je eigen naam laten verzekeren als “classic car”, maar dan wordt er toch nog gerekend met je bonus malus (en cilinderinhoud) en zal je premie toch nog aanzienlijk zijn gezien je leeftijd …
              En wat de tax betreft: ja als het geen oldtimer is betaal je de volle pot en dat kan best oplopen voor een jonge kerel. Als je bijvoorbeeld een 3.2L hebt moet je toch rekening houden met ongeveer 900 euro per jaar.
              Ik zou dus toch maar uitkijken naar een jonge oldtimer, aangezien hij in eerste instantie als tweede wagen moet dienen. Met wat je dan per jaar bespaart aan verzekeringspremie en tax kan je al heel wat laten doen aan je wagen … 😉

Voor een toekomstige flik zou je nochtans beter moeten weten…

Was net hetzelfde aan het denken!!

[quote=”Beo”:10a4a5ra]Ja doe ik zeker op naam van mijn ouders, mijn huidige wagen staat ook op hun naam !

Groeten,[/quote]
                  Voor een toekomstige flik zou je nochtans beter moeten weten…

Beo

Ja doe ik zeker op naam van mijn ouders, mijn huidige wagen staat ook op hun naam !

Groeten,

ik betwijfel dit ook. 19 jaar en een Porsche van 180 – 250 pk naargelang je een SC of 964 neemt.

Ik zou de wagen op uw ouders hun naam plaatsen voor verzekering en als 2e voertuig 😉

Bij de verzekering kan je met een wagen die 15 jaar is geworden een goedkopere premie vastkrijgen. Maar of je dat aan uw ouderdom met een Porsche gaat kunnen krijgen betwijfel ik.

Beo

ik had ergens gelezen op het nederlandse forum dat je wagen altot classic voor verzekering kon laten maken indien hij 17 jaar was, zal wel mis geweest zijn ! Groeten

[quote=”Beo”:15g1hhdm]

Nog een vraagje: klopt het dat ik een wagen al als cassic kan laten maken als hij 17 jaar is? Of moet hij 25 zijn? En wat dan met de rijtaks voor een 17 jarige ?
                            Greetz[/quote]
                            En wat bedoelt u met : “Classis laten maken” ?
                            Een wagen is oldtimer vanaf 25 jaar, en dus tot en met 24 jaar betaald u de volledige (normale) jaarlijkse taks. Vanaf 25 jaar is dat een forfaitair bedrag van rond de 30 euro.

Beo

Slaagkansen selectie zijn zeer klein, slecht 1400 dit jaar van de 34000 deelnemers slagen! Slaagkansen opleiding: 95% ! Alleen al je je voeten eraan veegt kom je er niet 😉 Maar we gaan off-topic!

Nog een vraagje: klopt het dat ik een wagen al als cassic kan laten maken als hij 17 jaar is? Of moet hij 25 zijn? En wat dan met de rijtaks voor een 17 jarige ?
                              Greetz

Niet te vlug juichen he “Beo”. Blijven uw best doen.

Als je slaagd natuurlijk (wat we allen hopen )
                                  De opleiding en examens zijn niet meer zo simpel als voor het oprichten van de federale politie 😉

Beo

[quote=”3.6rs”:3g65sabi][quote=”MRD-Porsche”:3g65sabi]18 jaar niet wat jong ?[/quote]
                                    18 is zeker jong ! ;
                                    Op het ogenblik van de TOELATING tot de basisopleiding moet de kanditaat minstens 18 jaar zijn ! en : Houder zijn van het vereiste diploma of studiegetuigschrift. Dit is : een diploma of getuigschrift van 6 jaar secundair onderwijs (ASO,
                                    TSO, BSO of KSO) of evenwaardig voor het basiskader .
                                    Dus een politie-inspecteur van 18 jaar is zeeeer jong.[/quote]

Ik ben momenteel nog aan mijn opleiding in het PLOT bezig (betaalde opleiding) en binnen enkele maanden ben ik volwaardig inspecteur, nu aspirant-inspecteur 😉 ! Binnen 2 maanden ook 19 trouwens 😉

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 59)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.