Zweeft bij hogere snelheid

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Zweeft bij hogere snelheid

  • Maker
    Discussie

  • michael
    Deelnemer

      Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens iets gepost heb. Een schande eigenlijk 🙂 . Ik heb die nu bijna 2,5 j moet zeggen het blijft een plezier om mee te rijden . Alleen nu de laatste tijd als ik boven de 150 ga, voelt die niet echt baanvast . Vooraan zweeft die precies . Bij de keuring was alles in orde ,dus vermoed ik dat de schokdempers en draagarmen goed zijn. Iemand een idee waar ik moet zoeken ?

    4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
    • Wim

        Bij den duurste kun je ook besodemietert worden hoor. 💡

          Alvast bedankt voor de info.
          Uitlijning denk ik niet , 2j geleden de achterste draagarmen vervangen en uitgelijnd .
          De banden zijn alle 4 vervangen slijtage was normaal.
          De schokdempers testen ze toch op de keuring ?
          Nu misschien een domme vraag ,maar ik had wel 1 opmerking bij de keuring.Aan de rechterkant is de remschijf aan de binnenkant half verroest . Kan dit hier iets mee te maken hebben ?
          Ik kan het toch maar na nieuwjaar nazien , anders gaat die van ons daar weer niet happy mee zijn:)

          Ondertussen nog een hoop gezeik met mijn voorruit .
          1 tip neem nooit de goedkoopste.

            Ik denk dat je alles wat met ophanging en wielen te maken heeft moet controleren.
            Zeker beginnen met de banden en de druk daarvan.
            Banden ouder dan 6 jaar zijn niet 100% zeker nog goed, banden met weinig profiel durven ook al wel eens een ander rijgedrag vertonen dan nieuwe.

            Zijn er wielen of banden gewisseld?
            Zijn de wielen eraf geweest?
            Banden kunnen ook vervormen na een lagere tijd stilstand van de wagen.
            Misschien niet mooi recht gemonteerd door vuil en/of roest?
            Al zou dit eerder vibratie geven denk ik.

            Ook ook zeker alle ophanging rubbers checken op slijtage.
            Op de keuring word er gekeken naar de ophanging, echter wanneer de rubber zachter worden door de ouderdom word dit op de keuring niet altijd als slecht gezien. Op een gezinswagen is dat ook nog goed, op een sportieve wagen voel je dat dan snel aan.

            Ook de schokdempers zijn zeer belangrijk.
            Mogelijk is eentje lek.
            Wat je soms niet zal zien als het gasgevulde dempers zijn.

            Natuurlijk zoals Bladerunner schrijft, uitlijning nakijken.

            Best een beetje in volgorde van kost gaan werken, schokdempers zullen dan op de laatste plaats komen.
            Zo was het bij mijn 996 Gt3, echter nadat ik nieuwe dempers en banden had was een “andere” wagen 😀

              Wagen laten uitlijnen.

            4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.