
Aangemaakte reacties
-
Van het 718 forum…
I am not only a new member here but also a first time Porsche owner. I am coming from a 2017 AMG c63s Coupe which had a glorious soundtrack and I loved every minute of owning it until I had a friend take me for a drive in his 2018 718s on Stunt RD. I could not get that drive or sound out of my head. Like many I heard all the complaints about the sound of a 718 but during the entire drive I was thinking this car does not sound bad at all, it actually had a very unique sound that I rather liked. Fast forward 2 weeks and I was driving my own 718 GTS on that same road.In antwoord op: boxster uit… boxster in… :-)Proficiat met de aankoop en laat je niet overdonderen… De sound van de S is :music: :music:
Ben gezond jaloers op de rode stiksels en de verdonkerde achterlichten.
Moest je deze lichten toch niet zo mooi vinden wil ik altijd ruilen :drink:In antwoord op: boxster uit… boxster in… :-)Wat een pech… Als ik het goed heb hebben we hier enkele jaren geleden nog iemand gehad met dezelfde ramp.
In antwoord op: Volledig onder water80000 km voor een auto van bijna 30 jaar oud… Dat geloofde toch zelf niet…
En ‘t is een 4… Da gaat ni vooruit…In antwoord op: Verkoop prijzen 964Ik ben aan het overwegen of ik mijn 964 ga verkopen.
Na de 986, de 993 gaat het nu de beurt zijn van de 964 om mijn garage te verlaten.
Het gaat wel de moeilijkste stap zijn, ten eerste omdat er niks mis mee is en ten tweede omdat deze als oldtimer mij ook niks kost.
Af en toe neem ik hem om een ritje mee te maken, maar eerlijk gezegd is het meer af dan toe.
Ik pak liever de 718 omdat die sneller klaarstaat.
Bij de 964 moet ik steeds de cover eraf halen en de daily verzetten, en daarna weer proper maken.
Echter eens ik weg ben geniet ik terug van de nostalgische manier van rijden, en de”zeer korte draaicircel” van 964.
Het geluid is onovertroffen :music: , al vind mijn buurman dat niet zo… :roll:In antwoord op: Verkoop prijzen 964Petje op en de zetelverkoeling vollen bak.
Ben nu echt blij dat ik die optie genomen heb:happydance:In antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Da’s zeker da… Open dat dak en rijen.
Ik kom trouwens practisch nooit een rood licht tegen.In antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Ook wij laten het niet aan ons hart komen.
Barbequeke op de nieuwe electric…. Super makkelijkdaarna een glaasje wijn
En daarna rustig in den hof naar de verplaatsbare TV wat kijken (gefabriceerd in de corona)
Stoppen om je dak open of dicht te doen???
In antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Nee, kan ik mij inbeelden… In de normale stand en heel zachtjes gas geven schakeld de S daar naar de volgende versnelling.
In antwoord op: bye bye manuele versnellingsbakAls ik dat zo zie op die grafiek, dan is de 718tot 2000 toeren even snel als de”S” versie
In antwoord op: bye bye manuele versnellingsbakToch niet… De 993 is onder de 4000 toeren zeker niet sneller dan een 718.
Toen Ik destijds op zoek was ben ik met de 993 tot diep in Duitsland geweest.
En verschillende 718’s gereden. Met handbak of PDK.
De 718 was beduidend sneller.In antwoord op: bye bye manuele versnellingsbakInderdaad, het zou niet nodig zijn, maar het kan wel en je gaf aan dat je het toch wel leuk vond.
Met de pdk kan je alles wat je met een manuele bak kan en veel meer.
De mogelijkheden zijn eindeloos.
Het idee dat Porsche de pdk zou uitgevonden hebben om het gebrek aan vermogen te verdoezelen. :happy: :happy:
Zelfs de instap 718 heeft nog altijd 300 pk.
Wat nog een pak meer is dan de onvolprezen 993 in de tijd had.
Daar heb ik nog niemand over horen klagen.
De turbomotoren bestaan al decennia en mede daardoor is Porsche geworden van hoe het nu is, en nu we het er toch over hebben… Ook de flat 4.In antwoord op: bye bye manuele versnellingsbak[quote=”Godspeed” post=282047]Sportief rijden in mijn vrije tijd mag werken zijn, ik haal zelf meer voldoening van met drie pedalen te spelen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Begrijp het gemak en de perfectie van een PDK maar bij mij gaat er niets boven wat heel and toe. [/quote]
Volgens mij heeft dat niks met het koppelingspedaal te maken, maar met het gaspedaal en het rempedaal
In antwoord op: bye bye manuele versnellingsbakWel, ik moest vroeger ook niet van die PDK bak weten en zocht steevast naar een manuele.
Ik heb nu een S met PDK en ben reuze blij dat ik nu de PDK heb.
Je kan nu gewoon kiezen tussen de drie mogelijkheden.
ofwel schakel je automatisch, of met de schakelpook net als een manuele of razendsnel met de flippers aan het stuur.
Ik zie niet in wat het voordeel of manueel gevoel hier tegenop kan.
Bovenop heb je dan nog het voordeel dat je onmogelijk verkeerd kan schakelen.
Een krakende versnellingsbak, stilvallen aan het rode licht en het schaamrood op je wangen zijn voorgoed verleden tijd.In antwoord op: bye bye manuele versnellingsbak