Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 227)
    • Geert,

      Leuk te lezen dat de wagen bij menig Forummer in de smaak valt.
      Ik vond hem schitterend en heb er veel plezier aan beleeft.
      Toffe aan het Forum is dat hij in handen is van een Porscheliefhebber die hem in goede staat zal houden.
      Deze wagen verdient het om nog jaren gekoesterd te worden, en biedt daarvoor het echt klassieke luchtgekoelde pure rijplezier.

      En alvast een dikke dank je wel dat ik hem voor de speciale gelegenheid nog 1 maal mag gebruiken.

      Groeten.

      Hugo (911 addict)

        Zoals Bladerunner voorspelde, de auto was er 1tje voor snelle beslissers. :D
        Deze avond is hij verkocht aan een toffe mede Forummer. :happydance:
        Hij is blij met de aankoop, en ik ben blij dat de wagen in Porschemiddens blijft, en verkocht is aan een echte liefhebber.
        Voor de curieuzen, de koper maakt zich binnen enkele dagen bekend.
        De wagen komt dan nog 1 maal terug bij mij omdat ik hem nog 1 maal mag gebruiken voor een blijde gebeurtenis… Super tof gebaar van de nieuwe eigenaar ! :respekt:

        Aan de moderator, deze topic mag dus afgelopen worden .

          @ Drip. Staat inderdaad mooi geprijsd. De wagen staat momenteel enkel te koop op het Forum, en voor een fellow Forummer wil ik de prijs scherp houden. Is in mijn ogen ook een eerlijke prijs. De wagen is in goede, ik zou durven zeggen zeer goede staat, maar niet in “concours” staat. Als ik hem toch op andere sites moet plaatsen zal hij stijgen. Maar vermoed dat dat niet nodig zal zijn, want kreeg reeds enkele PB’en.

            @ YS , bedankt voor het compliment. Mocht je de foto ook willen maken, is perfect mogelijk want die is in de jachthaven van Breskens (NL) genomen.

              @Bladerunner : Er volgt zeker iets nieuws. ik wil een recentere wagen waarmee ik door Europa kan toeren. De SC is inderdaad een prachtmachientje, maar om daarmee naar pakweg Toscane of Spanje te rijden is de wagen mijn inziens niet echt meer geschikt. Dus wil ik hem vervangen door een naar een in mijn ogen geschikter model. Ik denk daarbij ook aan roadster en cabrio (Boxter, Z3…)

                Wim, ik heb zelf ook een 83 SC en die verbruikt slechts 1/2 liter olie per 5000 km. De wagen heeft er nu 265.000 miles opzitten, wel volledige motorrevisie gehad op 175.000 miles voor 12.000 dollar. Weet je gelijk ook wat zoiets kost. 1/2 liter op 5000 km is minder dan wat sommige hedendaagse wagens verbruiken ( ik denk hierbij vooral aan Audi…). Ik doe wel elk jaar een oliewissel aan het begin van het seizoen. Daarvoor gebruik ik 15W50 Classic Racing Oil van Kroon Oil. Deze is speciaal ontwikkelt voor performante oldtimermotoren ( in 83 was 204 pak performant… :-)). Je kan de olie best rechtstreeks in NL aankopen vermits Kroon een Nederlandse producent is. 12 liter kost ongeveer 100 euro. Daarvan gaat er bij mij ongeveer 11,5 liter in, en hou ik 1/2 liter als reserve na die 5000 km.

                  Gasten, ik wil niet vervelend doen, maar als er in de rubriek “koopjes op Kapaza” een P verschijnt met wortelhout in het interieur wordt hij gelijk de grond ingeboord, en nu opeens in het top… ? Het is een mooie wagen, maar ik deel ook de mening dat wortelhout niet thuishoort in het interieur van een P, dat is iets voor Merch’s uit de jaren 90. Maar zoals het Franse spreekwoord zegt ” les gouts et les couleurs ne se discute pas”. Dus proficiat en veel plezier ermee.

                    Inderdaad weer een tof treffen. Maar na het meer op en af gewandeld te hebben en de overigens schitterende strandbad bezocht te hebben had ik het wel gezien. Wat meer standjes met toffe Porscheaccesoires zoals op de Pdays te Francorchamps en wat meer interactie zou leuk zijn. Maar voor de rest dik in orde. Wat mij wel opviel zijn de gevraagde prijzen voor Classics. € 42.500 voor een SC van 1978 met 174.400 Miles in gewone toestand ??? Als dat echt geboden wordt heb ik met mijn SC de koop en investering van mijn leven gedaan….

                      OK, CU there.

                        @Joebarreke : de werken in Ranst zijn enkel richting Antwerpen, is het dan niet mogelijk om af te spreken op de Q8 in Ranst, of is deze toch afgesloten ?

                          Zal er zoals vorige jaren terug bij zijn. 9 u aan Q8 in Ranst. Blij weerzien met enkele Forummers.

                            Op 5/7 ben ik thuis, kan ik eindelijk eens mee, dus + 1

                              1. Porsche 991 GT3
                              2. Singer-songwriter Porsche
                              3. Lamborghini Aventador

                              Attachments:
                              • image_2015-01-30.jpg
                              • image_2015-01-30-2.jpg
                              • image_2015-01-30-3.jpg

                                Mooie wagen ! :applaus: Heb zelf ook een witte sc model 1983 uit de US met vergelijkbare velgen. Alleen zijn de mijne kleiner van maat want jij hebt er lageprofielbanden onder zitten. Best inschrijven als oldtimer, dat gaat makkelijk. Indien je hem wil inschrijven op dagdagelijkse platen moet je aan een gelijkvormigheidsattest geraken en dat is een lijdensweg. D’Ieteren geeft er geen voor Porsches uit de VS dus moet je het via een 1malige homologatieprocedure bij de keuring doen. En die kl….. zullen altijd wel iets vinden wat hen niet zint. Met jouw gemodificeerde motor maak je daar weinig kans. Dus gewoon voor oldtimerkeuring kiezen. Enjoy the ride binnenkort

                                  Demontage van de ventilator vraagt klein uurke. Dan relais gaan halen bij FG Porsche (is hier achter de hoek),en terug een uurke om alles te monteren. Is feitelijk maar vijzen en terug opzetten

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 227)