Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 227)
    • Diegene die de 911*50 life willen zien moeten zich naar de tentoonstelling “50 Jahre 911” in het Porschemuseum reppen. Daar staat hij in de grijze uitvoering. Ben zelf de tentoonstelling gaan bekijken, ik kan je verzekeren, de rit loont de moeite. 95 % van de auto’s die er nu staan zijn 911’s in alle mogelijke uitvoeringen, prototypes enz… Maar de 911*50 dus. Hij ziet er “life” echt schitterend uit. 1 minpuntje toch. Het betreft geen metallic, maar een gewone laklaag. Spijtig genoeg is deze blijkbaar zeer krasgevoelig, want de wagen in het museum vertoont reeds overal miniscule krasjes van het opboenen, en deze zijn goed zichtbaar onder de spotlights waaronder hij staat. Toch wel wat jammer voor zo’n strakke kar. Maar verder, kwel, kweil, kweil…

        Ik dacht al dat ik paranoia was, maar ik durf mijn elfje ook nooit alleen achterlaten. Diefstal en vandalisme zijn blijkbaar nooit ver weg. Hij wordt letterlijk enkel gebruikt om met te rijden. Een stop kan wel, maar enkel als ik hem in het zicht heb. Jammer genoeg bewijst dit treintje dat het geen overboden luxe is. Wil graag een meerdaagse in de Ardennen doen, maar neem zeker hotel met afgesloten garage ( al voel ik mij dan nog niet 100 % op mijn gemak) en ga mij een pedaalslot aanschaffen. Al vraag ik mij af of dat echt veel helpt. Ik neem aan dat als je P afgesloten is, ze hebben gewoon optakelen, en ergens rustig in een loods op hun dooie gemak de deur openen zonder al te veel schade, pedaalslot wegslijpen en contact verleggen. Ik heb wel enkel kopies van de boorddocumenten bij. Maar dat helpt volgens mij ook geen bal op hem niet te pikken. Kunnen ze hem in zijn geheel niet doorverkopen, dan doen ze het wel in stukken…
        :( .

          Ik denk dat er hier toch een groot verschil zal zitten tussen “vragen” en “krijgen”…

            Je kan de blokken er wel gemakkelijk afhalen, die Amerikaanse zitten met 3 bouten vast, maar dan zit je nog wel met de gaten in je bumper. Ik heb mijn Amerikaanse verwijderd, en vervangen door de smallere Europese (zitten maar met 2 bouten vast, gaten in de bumper zijn niet gelijk aan de US versie).US gaten laten dichten, Euro gaten laten boren en herspuiten is zeer betaalbaar bij CCR. Let wel op, Europese stootblokken voor een SC zijn (voorlopig) niet meer nieuw te krijgen. Ik heb nog een 2de hands stel op de kop kunnen tikken bij FG Porsche. Dubbel opgelet. Stootblokken van een 3.2 Carrera passen niet helemaal op een SC, die staan onderaan zeker 2 cm van de carrosserie verwijderd. Je moet er echt originele SC blokken op monteren.
            Zit ik nu ook nog met mijn grote vierkante nummerplaat. Je krijgt inderdaad geen motorplaat op een SC met Amerikaanse stootblokken, omdat zo’n “dienblad” er wel nog tussenpast. Een motorplaat krijg je enkel als het niet anders kan, bvb op een Dodge RAM waar er achteraan enkel een kleine vierkante uitsparing voorzien is voor de plaat. Heb reeds 4 maand via mijn verzekering een aanvraag ingediend om van formaat te wijzigen, van “dienblad” naar een normale langgwerpige, nu ik daar door de Europese stootblokken plaats voor heb. Nog steeds niks gehoord van de dienst Inschrijvingen. Wanneer ik even informeer steeds hetzelfde liedje. We lopen achter met de inschrijvingen, en dees is geen prioriteit :bounce: … Altijd stront aan de knikker als je iets van de staat moet hebben. Misschien ook eens 4 maanden wachten met belastingen betalen, is voor mij ook geen prioriteit

              Zijn inmiddels verkocht, dus treintje mag op slot.

                Janullrieg : +1
                Heb mijn Amerikaanse echte Californische (gecheckt via VINreport) 911 sc (jaargang 83)ook aan een in vergelijking met Europese belachelijk lage prijs gekocht. En nog geen seconde spijt van. 100 % roestvrij, interieur in top conditie en technisch volledig in orde + leuke bonus aan quasi alle Amerikanen, full option (airco, open dak, cruise control, sportophanging, mistlichten enz…). Hij heeft het Europese motorblok (stalen benzineleidingen), en toch matching numbers (gecheckt bij Porsche Classic, is Europese serie die uitgevoerd is naar US met minimale aanpassingen wegens zeer grote vraag naar P’s in de US toen), geen katalysator en heb zelf de lelijke US stootblokken en vervangen door Euro versies en katogen verwijderd.
                Enige nadeel, je hebt geen gelijkvormigheidsattest, dus moet hij als oldtimer ingeschreven worden. Nu met de zeer nabije nieuwe oldtimerwetgeving ook geen probleem meer voor een pure hobbywagen. Als je niet kan leven met de O plaat kan je hem nog steeds laten homologeren. Indien hij technisch ok en origineel is ook niet echt een probleem.

                Als je de wagen “live” kan gaan bekijken en testrijden en hij is ok zou ik het doen.
                Mocht ik de mijne niet hebben, ‘k was al onderweg… :D

                  Hele mooie wagen :applaus: , en leuk verhaal over de zoektocht. Veel plezier ermee :driver: .

                    Inderdaad, duur ritje :bounce: .
                    Ze zouden beter in de leer gaan bij Cedric, wat die voor € 65 allemaal uit zijn hoed tovert op de West-Oost rit is andere koek : ontbijt à volonté, middaglunch, cavastop, diner met aangepaste wijnen en uiteraard een schitterend roadbook en een goodybag :applaus: :first: ! Neem daar een voorbeeld aan Cento Miglia.’T kan natuurlijk ook zijn dat Els Tibeau zo duur is… :D .

                      En voor diegene die zich afvragen waarom ik nu niet op “Porsche Scene Live” ben. Wel, vetrek straks naar “Top Gear Live”. ‘T was een moeilijke keuze, maar PSL is er elk jaar, TGL zie ik nog niet elke jaar naar België afzakken.

                        In Limburg leeft het auto en motorgebeuren veel meer dan hier in Oost-Vlaanderen :respekt: . Bij ons kennen ze enkel de fiets :bounce: . Getuige de vele groepen “wielerterroristen” die we vorige week op de schitterende West-Oost rit tegenkwamen.

                          Cedric,

                          Dikke proficiat voor de schitterende organisatie :respect2: :applaus: :first: . Het was een prachtige rit met alles erop en eraan. Volgend jaar meer van dat ! Foto’s heb ik niet wegens te druk :driver: , en daarna :drink: .

                            Je zegt het zelf: je bent geen mekanieker en je kent (te) weinig van wagens af.
                            +1.
                            Een auto is een complex technisch geheel. Als je er niet genoeg van kent, of niet begeleid wordt door iemand met verstand van zaken blijf je er beter af, want voor je ‘t weet is je heel je mooie P naar de kl… . En verandert je “projectje” in een technische en financiële nachtmerrie… :bounce:

                              Voor al diegene die (zoals ikzelf) in Kalken, en daarna in Waasmunter vertrekken om dan aan de NL grens aan te sluiten bij de rest, laten we een vast tijdschema uitzetten voor er verwarring optreedt.
                              8.15 u vertrek Kalken
                              8.30 u vertrek Waasmunster.
                              9.30 u NL grens.

                              Corrigeer mij als dit niet klopt of realistisch is.

                                Zelfde verhaal bij mij. Als “gewoon loontrekkende”… maar groot P liefhebber heb ik voor de aankoop van de mijne (911 sc ’83) snel beslist dat hij zowiezo 25 jaar of + moest zijn (oldtimer). Met het aankoopkapitaal dat ik voorzien had kon het evengoed een 3.2 G50 of 996 worden, maar de taxen deden mij snel anders beslissen. Tax oldtimer = €30 :D , BIV was iets van een € 50 als ik mij niet vergis. ‘T is tenslotte “maar” een hobbywagen. Elke € tax die ik daarvoor aan vaderste staat moet betalen is er ééntje te veel. Voor dat geld krijg ik tenslotte niks terug, of wel, een “Albanees” wegennet waarop ik mijn groene Billstein sportophanging kapot rij… :x :cry:

                                  OK Rufie, hoe laat op de parking in Lochristi ? Rond 8 u schat ik als ik de tijdsindeling van Waasmunster en de grensovergang bekijk.

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 227)