Aangemaakte reacties
-
Om de koppeling ontlucht te krijgen met de “2 man manier” moet ge de auto achteraan omhoog krikken, tot hij met zijn neus bijna op de grond zit. Op die manier komt de remvloeistof in het reservoir hoger in de dop te staan zodat de luchtzak eruit is. Als je hem niet opkrikt kan ik u beloven dat ge lucht in het systeem trekt (vraag me niet hoe ik het weet … ) en dat na twee keer pompen de pedaal op uw tapijt plakt.
in antwoord op: ontluchtenJe kan ze er gewoon uit trekken door ze bvb. voor of achteruit te trekken, ze zitten er tussen geklemd.
in antwoord op: Plafond verwijderenOriginele koetswerkdelen van een RS’73, dat zal centen kosten als ik er al kan vinden. Het is dus de bedoeling om z’on kunststof kit te gebruiken, maar als ik het goed begrijp moeten daar de nodige attesten bijzitten.
in antwoord op: 964 RS ReplicaIk ga meestal in Hechtel naar de keuring (944 turbo S). Er komt dan altijd ne gast af om een “klapke” te doen, die zo te horen wel op de hoogte is van Porsches. Dus stel ik mij de vraag, stel dat je een 3.2 ombouwt tot RS’73 dan gaat die gast toch direkt door hebben dat het geen orginele is, met alle problemen van dien.
in antwoord op: 964 RS ReplicaGeraak je met een RS replica eigenlijk door de keuring ?
Iemand ervaring mee ?in antwoord op: 964 RS ReplicaDe turbo S van ’88 en de turbo’s gebouwd na 08/’88 (dus alle 250pk versies) hebben een teller die tot 300km/h gaat. Je moet dus zo’n teller installeren dan behoud je ook de standaard turbo-druk meter die er onder zit. Let wel dat de km-stand zal veranderen bij het inbouwen van een andere teller.
in antwoord op: kilometerteller 300 km/hGert heeft gelijk volgens mij. Ik denk dat je met moeite 20pk kunt vinden na een paar duizend euro kosten. Als je echt 200 à300 pk wil zul je moeten overstappen naar een turbo. Dan vind je voor het zelfde bedrag aan tuning makkelijk 100pk.
Ben zaterdag bij Dieter langs geweest om een voorste bumper voor mijn 924 af te halen. Is netjes in de grondverf gezet en voor 40 Euro is zijn prijs onklopbaar (FG, Van Kessel, … ) Heb ook van die witte richtingaanwijzers voor mijn 944 turbo bij hem gekocht aan 80 Euro, goedkoopste dat ik ze tot hiertoe vond was bij De Coene voor 105 Euro.
Met andere woorden, Dieter ge gaat mij nog wel terug zien.in antwoord op: nieuwe porsche zaakVoor 2000 Euro lijkt dit een koopje maar ik vrees dat het nog minstens zoveel zal kosten om hem een beetje betrouwbaar te krijgen. Een goedkope Porsche bestaat niet, ofwel is de prijs bij aankoop laag en zit je nadien met de problemen én de kosten ofwel betaal je bij aankoop wat meer. Als je de looks van een 944 verkiest ga dan in één keer voor een echte, deze zal zijn waarde beter behouden als je hem ooit wil verkopen. De prijzen van een goede 924 zitten volgens mij rond de 3000 à4000 en van een goede 944 rond de 4000 à5000. De eerste 944’s van bouwjaar ’82 worden volgend jaar trouwens ook oldtimer.
(in welke taal is die advertentie geschreven ? :D )in antwoord op: iemand al eens gaan kijken?Prijs hangt af van wat er allemaal bij de “motor” inbegrepen is … Motronic, turbo, interkoeler, wastegate, … ?
Een 924 of 944 om bouwen naar een turbo gaat veel te veel kosten, dan kan je beter je centen sparen en er een kopen voor 5 à6000 euro.
in antwoord op: Prijs 944 turbo motorDe afgebroken bouten van de luchtfilterbehuizing is meestal het gevolg van een ongeval vooraan. Als de bumper naar binnen geduwd wordt, wordt ook de luchtfilterbehuizing naar achter geduwd en breekt af.
De nukkige motor zal waarschijnlijk te maken hebben met de turbodruk die te hoog oploopt en de motronic die dan uitschakelt.in antwoord op: 944 Turbo, die bokt, dus geen 220pk!OK, TURBO is back!als ‘t het DME relais blijkt te zijn en je koopt een nieuwe zorg dan dat je het verbeterde type koopt, is afkomstig van de 993, maar normaal gezien krijg je dit automatisch bij de dealer.
Ik zorg er trouwens voor dat ik een reserve in de auto liggen heb “just in case”
Heb eens het zelfde mee gemaakt : stop bij de bakker en terwijl ik binnen was kruipt mijn zoontje (3,5j) achter het stuur om “Porscheke te spelen” en stoot toevallig met zijn voet tegen de startonderbreker die onder het dashboard gemonteerd is. De man waarvan ik de auto had gekocht was wel vergeten te zeggen dat er zo’n onderbreker op zat ! Natuurlijk was er geen beweging meer in te krijgen. Daar heb ik daaagen achter gezocht tot ik toevallig dat knopke tegenkwam.
in antwoord op: start niet meer911:
911 targa 2.7 ’75 wit porschke
911S 2.7 bwj. ’77 koper/bruin jeansprint
911 speedster wtl (rood) lv930
930 turbo’89 (steingrau) lv930
924:
924S Bruin 911-lover
924 ’81 Grijs 951 S
924 turbo ’80 Grijs 951 S944:
944 Turbo Wit/Martini 911-lover
944 turbo S ’88 “Silver Rose” 951 S968:
968CS Maritim blau 911-lover
928:
928 ’80 pacific blauw porschke
@ Koen
198 Pk gemeten aan de achteras (zoals gemeten op de testbank) plus een vermogensverlies van ongeveer 20% is ongeveer 240 Pk aan de krukas. Dit is toch het vermogen dat Porsche opgeeft voor een 968. Meting zou kunnen?
in antwoord op: heeft er iemand…..Ik vind die prijs nog zo gek niet. Volledig gerviseerde motor, nieuwe koppeling, opnieuw gelakt, perfect lederen interieur … onder de 5 sec naar honderd ! Stel dat ge een turbo S vind voor 8000 a 10.000 Euro en ge moet er al die aanpassingen aan doen, dan komt ge belange niet toe met die 20.000. Maar ‘t is zoals ge zegt ge moet er de juiste koper voor vinden, en dat zal niet gemakkelijk zijn. ‘t is wel zo dat ge voor 20.000 Euro hard zult moeten zoeken naar een andere auto die deze kan bijhouden.
in antwoord op: overdreven