Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 340)
    • Eventjes over de gordels:

      Een 911 is in België gehomologeerd als 2 zit. De zitjes achteraan zijn geen volwaardige zitplaatsen omdat ze te klein zijn, deze worden gezien als noodzitjes en moeten geen gordel hebben.
      Ik kom bijna wekelijks op de keuring met oude 911’jes en had er de eerste keer ook discussie over op de keuring maar toen bleek in de computer te staan dat deze wagen 1+1 zitplaatsen heeft en niet 1+3.
      Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet gekeken heb hoe het op het PVG staat bij een 964, maar daar zitten standaard toch gordels in achteraan.
      Bij de oude types ben je dus helemaal niet verplicht om gordels te hebben.

      Wettelijk gezien mag je dus ook niemand meenemen achterin de 911 want hij is gehomologeerd als 2 zitplaatsen en dus waarschijnlijk ook maar verzekerd voor 2 personen!!!

        [quote=”tvanbroekhoven”:3od5io79]
        De wettelijke procedure duurde bij mij hooguit 2 weken. De garagist die het voor mij gedaan heeft, deed er 5 maanden over… :shock: :roll: [/quote]

        Ondertussen is de procedure veranderd… duurt nu minstens een 4-tal weken als het een originele wagen is en het ministerie beslist dat de wagen voldoet aan het gekende PVG, indien niet origineel en goedkeuring als alleenstaand geval nodig duurt het iets langer. Als het een wagen is die ooit van US gekomen is heb je veel kans dat het ministerie vraagt om een technische fiche te laten opstellen bij de invoerder, dan ben je gezien voor verschillende maanden…

          Ik had het topic over het hoofd gezien, helaas…

          Ik heb net even de foto’s bekeken, zag er goed uit, o.a. de foto als aandenken voor de deelnemers, mooi gedaan!

          Proficiat aan de organisatie.

            Probeer eens bij Rudy Phillipaerts uit Diepenbeek… een heel bekwaam expert die heel wat af weet van oude wagens en zeker ook van racewagens daar hij zelf ook in de autosport zit.

            Dit is zijn website: http://www.aavex.be/index.php

              dit model was het:

              deze is denk ik hetzelfde:

              Bij Heigo kost die in staal 827 euro en in ALU 1023 euro, excl. BTW als ik het goed heb, zijn prijzen vanop de site van Heigo zelf.
              Bij FVD blijkbaar dezelfde van Heigo wel goedkoper…

                Ik had in mijn 964 RS ook een halve rolkooi van Heigo.
                Bevestigingspunt aan de B-stijl is het gat waar de gordel onderaan bevestigd is. Bovenaan bij de hoofdbeugel vertrekken dan de buizen naar achter toe waar ze ook vast staan op de bevestigingspunten van de achterste gordels.

                  [quote=”bertroex”:2oh1vsl7] Ik denk dat 22000 een prijs is waar Duitsers voor naar Belgie komen gereden om hem weg te kapen.

                  -een 1989 model 3.2 heeft letterlijk alle goodies die Porsche AG niet kon gebruiken in de 964: daardoor hebben de wagens vaak een LSD en de 8inch fuchs achter enz. Het zou me niet verbazen dat deze wagen ook zo is uitgerust!
                  [/quote]

                  Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels of de Duitsers aan die prijs hem hier speciaal willen komen weghalen… die mannen hebben allemaal dezelfde mentaliteit, komen kijken en een belachelijk bod doen, krijg ze hier vaak genoeg aan de deur…

                  Wat betreft de goodies die hier nog gemonteerd werden die niet meer konden dienen in de 964 heb je gelijk over de 8″ fuchsen… maar een sperdifferentieel van een 3.2 G50 bak is gelijk aan dat wat ze gebruikten in de 964 C2’s.
                  Bij een 89er 3.2 zie je bijv. dat ze bijna allemaal een alarm hebben zoals in de 964 en dus ook de deurknopjes met het ledje, een ander detail is bij een coupe de windvanger van het schuifdak, deze heeft ook dat kleine klepje dat er extra uit springt zoals bij een 964…

                    Nee, helemaal niks…

                      Nee, helemaal niks…

                        Leuk om te zien dat de mijne er ook tussen staat… startnr. 51… weliswaar wel al zonder de voorspoiler, die heb ik preventief gedemonteerd ‘s middags na de 1e etappe want tijdens de 2e etappe was er ook de “Clementine” en dan zou hij sneuvelen.
                        De wagen is al deels gepoetst, vanavond de voorspoiler terug monteren.

                          Ook zorgen dat de binnencirculatie niet op staat…

                            Een 911 is volgens het PVG nummer slechts met 2 zitplaatsen!!!

                            Dus geen probleem als achteraan geen zitjes of gordels zijn.

                            De achterzitjes zijn eigenlijk noodzitjes, en worden dus niet gezien als volwaardige zitplaatsen.

                            Ik heb er al enkele keren een opmerking over gekregen op de keuring bij een gelijkvormigheidsprocedure waar de wagen dus volledig opgemeten e.d. wordt. Vaak heb je in de oude types achteraan geen gordels, ik zet er dus ook nooit gordels in. Meestal vragen die mannen naar de achterste gordels en dan zeg ik dat ze in de computer tussen de verschillende PVG nummers maar eens moeten gaan zoeken naar het aantal zitplaatsen van soortgelijke 911’s, en steeds krijg ik gelijk.

                            Vraag is natuurlijk wel wat de verzekering zegt wanneer er een ongeval gebeurd met een 911 met een passagier achterin… op papier heeft hij maar 2 zitplaatsen…

                              [quote=”eric91127″:1m5l7rlx]
                              Via Duitsland zou ik gewoon online een pdf formuliertje kunnen invullen en sturen ze mij voor 80€ een coc op, echter boeken ze die 80€ van je duitse bankrekening (heb ik dus niet als inwoner van België) en moet ik de wagen nog niet eens uit de garage halen !

                              [/quote]

                              In Duitsland kan je enkel het COC papier bestellen als je inwoner bent van België. Vroeger kon je naar een Porsche dealer in Duitsland gaan en het bestellen maar dat doen ze niet meer omdat er teveel fraude werd gepleegd. Het is zelfs zo dat het in Duitsland gratis is als het destijds niet bij de nieuwe wagen werd afgeleverd (dus voor wagens vanaf eind 1996). Alleen als je een duplicaat nodig hebt moet je 80 euro betalen.
                              Best kan je gewoon de garage waar je hem gekocht heb in Duitsland of de particulier van wie je hem gekocht heb in Duitsland terug contacteren met de vraag of deze persoon dit even wil bestellen voor jou bij Porsche Duitsland en probleem is opgelost.

                              Andere oplossing is inderdaad via de keuring een gelijkvormigheidsprocedure opstarten maar die doen ze niet zo maar voor een wagen die een Europees goedkeuringsnummer heeft (dus wagens vanaf 1996 met COC). Hiervoor moet je eerst een brief naar het ministerie sturen om goedkeuring te vragen om de procedure op te starten, daarna kan je pas met hun brief de procedure laten starten en wachten op een goedkeuring als alleenstaand geval… en dan ben je 3 maanden verder voor je het weet.

                              Dus snelle oplossing, contacteer de verkoper in Duitsland en met een beetje geluk heb je binnen een dag of 10 je COC papier.

                                Verlaging zal inderdaad een probleem kunnen zijn als het niet origineel is…
                                Breedte van de velgen heb ik nog geen problemen mee gehad.

                                  Is een vaak voorkomend probleem in UK…
                                  Maar hier in België niet noodzakelijk een probleem.

                                  Je gaat morgen naar D’Ieteren en als de wagen volledig origineel is geen ze je daar een Belgisch gelijkvormigheidsattest aan de hand van het chassisnummer van de wagen. De wagen wordt daar grondig gecontroleerd, alle nummers worden gecontroleerd.
                                  Hou er rekening mee dat je wagen volledig origineel moet zijn, dus geen andere uitlaat, geen verlagingsset, ander type motor of wat dan ook, want bij afwijking van origineel krijg je geen gelijkvormigheidsattest.

                                  Het gaat hier over een 964, dus van een Europees gelijkvormigheidsattest is zeker en vast geen sprake, dat bestond in de tijd van de 964 nog niet.

                                  Bij invoer neemt de douane altijd het chassisnummer over zoals het op de buitenlandse inschrijving staat. Met het gelijkvormigheidsattest van bij D’Ieteren, de buitenlandse papieren, roze formulier met vignet 705 van bij d’Ieteren ga je naar de keuring en daar leg je gewoon beleefd uit dat er in de UK een vergissing gebeurd is, dat men de S voor een 5 gezien heeft en normaal zijn zij daar zo vriendelijk om het aan te passen. Best neem je ook nog ergens een uitprint mee van de samenstelling van de Porsche chassisnummers (vind je in de meeste porsche boeken) zodat ze zien dat de 964 chassisnummer altijd begint met WP0ZZZ96ZLS4….. waarbij uiteraard de L hier staat voor een modeljaar 1990. In het chassisnummer dat je hierboven vermeld staat de 4 ook niet achter de S… gewoon vergeten of staat die ook niet op papier?

                                  Maar om kort te zijn, je moet je niet veel zorgen maken, ik heb het al verschillende keren voor gehad en tot nu toe nog geen problemen gehad. Maar ik let er nu wel op bij de aankoop van een auto, zeker als hij van UK zou komen.

                                15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 340)