Aangemaakte reacties
-
Ik raad aan van op zijn minst alle kopbouten te vervangen. Enkel en alleen de gebroken kopbouten vervangen is niet aan te raden… de nieuwe zijn sterker want de oude vertonen sporen van metaalmoeheid en zullen dan eerder breken door de kracht die erop komt.
Als er verder niks aan de motor is dan is een volledige revisie niet altijd nodig. Je zal alleen wat nieuwe dichtingen moeten voorzien voor de delen die gedemonteerd moeten worden om de kopbouten te kunnen vervangen.in antwoord op: Kopbouten, culassebouten gebrokenIs een gekend probleem bij de 996. Als ik me goed herinner kan je gewoon een nieuw contactslot bestellen op chassisnummer zodat je dezelfde sleutel kan behouden. Je moet hiervoor wel naar de dealer gaan en je identiteitskaart en inschrijvingsbewijs meenemen om aan te tonen dat de auto effectief uw eigendom is.
in antwoord op: ergerlijk probleem met contactslotetieke schrijft:
of deze
http://www.hbvl.be/limburg/diepenbeek/slotenmaker-rijdt-gezochte-man-klem-2.aspxWou het hier ook net posten ;-), maar je was me te snel af, had het artikel net gezien op hbvl.be
in antwoord op: Zet je kop erop, en herken je mede forummer.Tja, kwaliteit kost nu éénmaal geld… maar ik vond de prijs bij Tilkin toch zeer goed meevallen.
in antwoord op: platen rond motorIk heb de wagen begin van het jaar voor de toenmalige eigenaar te koop aangeboden. Ik had de wagen ook mee in Maastricht tijdens de beurs “Interclassics”
De wagen is 300% in orde en de historiek is volledig sluitend. Ik kan proberen via via aan een overzicht van de uitgevoerde werken te geraken maar ik kan niks beloven.
in antwoord op: gelijkvormigheidsattestIk zie niet goed in waarom Tilkin te vermijden in Tongeren… ik heb er een tijd geleden onderdelen laten poederlakken, prachtig resultaat!
in antwoord op: platen rond motorDankjewel, volgende afspraak is de Sezoensrally in Bocholt, 21 mei a.s.
targa piet schrijft:
Johan van Auto Dekens start morgen met de porsche van 1973 in de short rally van Linter
Inderdaad, wij hebben gisteren deelgenomen aan de shortrally van Linter.
Resultaat: 1e bij de historics!Zoals hierboven al gezegd, terug gaan naar de verkoper!!!
Ik heb al een vermoeden wie de verkoper is, werkt steeds met oldtimerkeuring en meeneemprijzen zonder garantie…
Kans is groot dat je nu naar de invoerder moet gaan voor een attest dat het chassisnummer dus wel degelijk klopt…
Spijtig om te zien dat er nog handelaars zijn die zo werken… ik lever al mijn wagens af met gelijkvormigheidsattest, uitgebreide keuring voor dagelijks gebruik met carpass en alles en uiteraard 1 jaar garantie, ongeacht of het nu een oldtimer is of niet.
in antwoord op: keuring probleemIk denk eerder zoals Wim aan een probleem in het koppelstuk of schakelstang… de 2e versnelling ligt niet langs de achteruit, dus ik twijfel of het inwendig kan zijn…
Ik kreeg hier een jaar of 2 geleden een klant over de vloer die ook een probleem had met zijn 3.0SC, hij kon bijna helemaal niet meer schakelen, bracht de auto naar hier en vroeg om de bak te reviseren. Ik vertelde de man dat ik alles eerst eens zou nakijken en dan zou laten weten wat de diagnose was. ‘s Anderendaags kon ik de man al blij maken met een telefoontje dat er gewoon iets stuk was in de versnellingspook en dat het al vervangen was. Klant supertevreden, want geloof maar, op veel plaatsen zouden ze je een revisie aanrekenen en alleen de pook herstellen!
in antwoord op: versnellingsbakAls je een gepaste diagnose wil van het blok of iemand zoekt die het blok kan repareren/reviseren aan een democratische prijs mag je me altijd vrijblijvend contacteren.
in antwoord op: Kloppend geluid links achteraanHet kan inderdaad een probleem zijn met de mechanische kettingspanner, maar het kan even goed een gebroken tuimelaar zijn of zelfs een drijfstanglager die uitgelopen is… Dat laatste heb ik 2 maanden geleden voor gehad met een 911 rallywagen…
in antwoord op: Kloppend geluid links achteraannog een paar foto’s
in antwoord op: Porsche 911 2.5 ST conversion@ Tom 993: Ja de kleur van mijn RSR is blood orange.
in antwoord op: 911E (1973) –> 2.8RSR Replica Project