Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 100)
    • Dat belooft…
      Die van mij is een Amerikaan, en de katalysator is er al onderuit , ook vervangen door een Inox…
      Voor het stuur en de ophanging heb ik al oplossingen gevonden..
      Ik weet zelfs niet of de katalysator nog te verkrijgen is…
      Gr

        Hallo,

        In 2013 heb ik een 1911 SC van 1982 geimporteerd uit nl. Uiteindelijk met veel 555 en 666 ingeschreven gekregen. Recent de uitnodiging voor de oldtimerkeuring (Alken, Limburg). Een hele rode lijst: de auto was verlaagd, waardoor ze ‘m niet over de put durfden te rijden, er zat een 356 stuur in, en daar ontbrak blijkbaar een absorberend element… Ze lijken heiliger dan de paus. Ik ben er akkoord mee dat een wagen veilig de weg op moet, maar de wagen heeft ook geen ABS, airbags enz..
        Zijn er adviezen om hiermee om te gaan?
        Groeten
        Bas

          Hallo,

          Ondertussen heb ik de 2 orginele slangen binnen (fuel line en return line).
          Nog een vraag ivm. het voorstel om ze door de tunnel trekken met een M14 koppelstuk: ik kan ze enkel van voor naar achter erdoor trekken in principe (niet andersom)
          branstofslangen.jpg
          , maar de huidige vormen een geheel (dus enerzijds bajonet en anderzijds een haaks stuk)-> daar kan ik geen M14 koppelstuk opzetten. Zet ik dan op de oude slangen een tijdelijk mannelijk M14 stuk? en geraakt het koppelstuk door de openingen aan het begin en einde van de tunnel?

          Gr
          Bas

            Hallo,

            Nog even terugkomend op de bezineleidingen: tijdens offerteprocedure werd een prijsverhoging doorgevoerd van 30% voor de retourleiding. Maar blijkbaar overal, dus het zit niet bij de dealer (Van Kessel in NL van wie ik overigens tevreden ben).
            Vraag: kent iemand deze (Duitse?) site: https://www.teile-profis.de/ of in het engels:
            https://www.carparts-pros.com/page_20_2.php#init

            Betrouwbaar? Hun prijzen liggen beduidend lager.

              Thanks again!

                Iemand een idee welk typenummer voor 1982 3.0 SC (US versie)? Ik krijg verschillende voorstellen, oa:
                91135606207
                91135606607
                91135606608
                91135608500

                Moeilijk in te schatten welke de juiste is….

                  PS. nog een laatste vraag: best een originele Porsche kit kopen of bv. een kit laten samenstellen (jullie vernoemden OKE car in Geel)?
                  De orginele kosten bijna 100 euro per leiding.

                    Merci voor alle advies! :respekt:

                      nee,ik tank nooit 95, enkel 98
                      Benzine is niet zo oud (enkele weken maximum)
                      Heb de wagen niet echt warm gereden (relatief warm maar niet echt heet)
                      Bij het starten wel witte walm en benzine geur. Geprobeerd mengsel wat minder rijk af te stellen (inbus een stukje tegenwijzerzin gedraaid)
                      maar indien ik te ver draai (te arm) wilt de motor niet meer in de toeren kruipen (in stilstand, als ik van achter aan de gashendel trek)
                      Dus vermoed ik dat hij dan te arm staat?
                      Vacuumlekken heb ik laatst ook nog gecheckt (met starterspray), maar kon geen echte lekken ontdekken (op sommige plaatsen naast inlaat van de lucht moeilijk om geen spray in de inlaatlucht terecht te laten komen…)

                        Hallo,

                        Na een hectische periode op het werk afgelopen tijd weer toegekomen aan analyse van het probleem. Zoals gezegd was de systeemdruk te laag wat mogelijk te wijten was aan een lekkende CSV. Deze heb ik inmiddels vervangen en de drukken zijn plots stukken hoger, binnen de range die hierboven beschreven is. Helaas, het resultaat is enigszins beter, maar nog niet goed. Schokken is weg maar te weinig vermogen. Aan de CIS zelf ga ik me niet wagen. Is er iemand die een goede injectiespecialist kent? (liefst regio ten oosten van de as Antwerpen-Brussel

                        Groeten
                        Bas

                          Hallo ,

                          Ondertussen heb ik een drukmeetset aangeschaft en gemonteerd.
                          pressure_test.jpg
                          Fuel pomp aangeschakeld via overbrugging vooraan .
                          Zoals procedure beschrijft de valve gesloten en druk gemeten: deze is maar 3,6à3,7Bar ipv de gespecifieerde 4,5 tot 5,2Bar.
                          Spanning op batterij nagemeten (= 17V).
                          Daarna valve geopend: druk zakt naar 2,2 Bar. Dan WUR ingeschakeld (elektrische stekker ingeplugd): geen verandering van druk.
                          Weerstand van WUR (koud, rond 14°C = 10,5 Ohm). Stekker van WUR doorgemeten: hier staat wel degelijk ook batterijspanning op
                          als ik de brandstofpomp heb aangeschakeld.
                          Zou het probleem dan de WUR zijn?
                          Gr
                          Bas

                            thanks
                            Probleem bij de eerste revisie was : de auto is bijna een jaar binnen geweest (ondanks afspraak om hem na 3 maand klaar te hebben, in de winter nota bene). Daarna telkens wekelijks gebeld gemaild enz. Vervolgens heeft garagist 1 er nog enkele mandagen aan proberen te werken maar kreeg er geen verbetering in. Langer bij hem laten tot dat het werkte had waarschijnlijk betekend: auto nog altijd daar.
                            Later hoorde ik dat deze garagist zelf geen revisies deed, maar dit uitbesteedde (hoewel ik tussentijds de blok wel open heb zien liggen bij hem). Ik sluit zeker niet uit dat na de revisie iets anders is stuk gegaan, maar de garagist in kwestie had te weinig kennis/apparatuur/reserve-onderdelen om het probleem te tackelen. Ik herken me volledig in het verhaal van Mushroom…

                            Soit, ik heb de afgelopen dagen al heel wat opgestoken en 2 zaken min of meer kunnen uitsluiten (vacuumlekken en ontsteking).
                            Dank voor de hulp
                            Gr
                            Bas

                              Helaas metalen leiding naar CSV. Kan ik die eenvoudig afsluiten door een goed gereinigde bout+moer?

                                Hallo,
                                Nogmaals dank. Ik heb alle vacuumconnections gesprayd (volgens schema hierbij) maar geen wijziging. Dus vacuumleks minder waarschijnlijk.
                                vacuumconnections.jpg
                                Voor benzinedrukmeting heb ik niet de apparatuur.
                                Gr

                                  Hallo Wim,

                                  Ik heb sinds enige tijd het boek van Wayne Dempsey maar sommige zaken ontbreken daarin.
                                  Misschien heb ik iets verkeerd begrepen, welke vragen van jullie bedoel je?
                                  Gr
                                  Bas

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 100)