Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 989)
    • Sommige klanten willen natuurlijk ook een wachtruimte waar ze WIFI hebben en kunnen werken terwijl hun wagen gedaan wordt of een vervangwagen … Is dan nog moeilijk te vergelijken met een zelfstandige in bijberoep … Maar zoals je zegt, dat is slechts een deel van de markt …

      0

        Meguiar’s is op zich ok en voor vele een goede eerste stap. Het is natuurlijk begrijpelijk dat ze hun producten gebruiken en op basis daarvan een stappenplan zullen voorstellen. Op zich hebben ze dezelfde werkwijze / stappen als andere merken, maar het enige waar je even moet op letten is de terminologie. Meguiar’s wijkt daar soms een beetje af van andere merken, wat verwarrend kan zijn, maar dus zeker niet onoverkomelijk.

        0

          Meguiar’s is op zich ok en voor vele een goede eerste stap. Het is natuurlijk begrijpelijk dat ze hun producten gebruiken en op basis daarvan een stappenplan zullen voorstellen. Op zich hebben ze dezelfde werkwijze / stappen als andere merken, maar het enige waar je even moet op letten is de terminologie. Meguiar’s wijkt daar soms een beetje af van andere merken, wat verwarrend kan zijn, maar dus zeker niet onoverkomelijk.

          0

            Er zijn een aantal zaken die van belang zijn en waarmee je rekening moet houden:
            – een donkere wagen nooit wassen in de zon, zeker niet als je geen ontkalker hebt! Je bent dan gewoon altijd te laat met drogen.
            – wagen goed in de wax/sealant zorgt ervoor dat het water er vanzelf afloopt (bij een sealant loopt het doorgaans beter dan bij een wax)
            – de afspoeltechniek: niet met een sproeikop (druppelvorming), maar met een gewoon stuk tuinslang. Hierdoor krijg je veel water in 1 keer en dat loopt veel beter af dan druppels die je anders krijgt. Verticale delen zijn bij mij doorgaans zo goed als droog zonder er nog maar met de droogdoek over te zijn geweest. Voor de lak is 1 droogdoek dan ook meer dan voldoende, zeker voor een Boxster.

            Als er toch nog sporen van kalk te zien zijn, dan is een quickdetailer de oplossing, niet waxen! Waxen op een niet voorbereide lak is eigenlijk zonde. De standtijd zal zeer kort zijn aangezien den wax/sealang alleen goed hecht aan een schone lak. (en dat heb je niet na een gewone wasbeurt)

            0

              Er zijn een aantal zaken die van belang zijn en waarmee je rekening moet houden:
              – een donkere wagen nooit wassen in de zon, zeker niet als je geen ontkalker hebt! Je bent dan gewoon altijd te laat met drogen.
              – wagen goed in de wax/sealant zorgt ervoor dat het water er vanzelf afloopt (bij een sealant loopt het doorgaans beter dan bij een wax)
              – de afspoeltechniek: niet met een sproeikop (druppelvorming), maar met een gewoon stuk tuinslang. Hierdoor krijg je veel water in 1 keer en dat loopt veel beter af dan druppels die je anders krijgt. Verticale delen zijn bij mij doorgaans zo goed als droog zonder er nog maar met de droogdoek over te zijn geweest. Voor de lak is 1 droogdoek dan ook meer dan voldoende, zeker voor een Boxster.

              Als er toch nog sporen van kalk te zien zijn, dan is een quickdetailer de oplossing, niet waxen! Waxen op een niet voorbereide lak is eigenlijk zonde. De standtijd zal zeer kort zijn aangezien den wax/sealang alleen goed hecht aan een schone lak. (en dat heb je niet na een gewone wasbeurt)

              0

                Voor zover ik hier in al m’n boeken kan zien zijn de roosters altijd zwart … Kan mij ook niet herinneren dat ik het ooit anders heb gezien …

                0

                  Voor zover ik hier in al m’n boeken kan zien zijn de roosters altijd zwart … Kan mij ook niet herinneren dat ik het ooit anders heb gezien …

                  0

                    Voor zover ik hier in al m’n boeken kan zien zijn de roosters altijd zwart … Kan mij ook niet herinneren dat ik het ooit anders heb gezien …

                    0

                      [quote=”bladerunner” post=209765]We drinken een cappuccino en de ober begint in het Italiaans over Porsche. Nu moet je weten, ik spreek zo goed Italiaans als Doris, mijn Groenlandse poetsvrouw, Vlaams spreekt. Ik meen te verstaan dat hij iemand kent met een groene Porsche 964 cabrio die ook uit België komt. Zeer mooie Porsche zegt hij, maar hij vind het toch zeer spijtig dat men een boom heeft moeten hakken om het dashboard te moeten maken, en dat hij wel eens gaat zeggen dat hij ter compensatie dan maar een boom moet planten. Althans, ik denk dat hij dit zegt want nogmaals, mijn Italiaans is niet zo best.[/quote]

                      :first: Ik geniet rustig mee van je hersenkronkels ;).

                      0

                        [quote=”bladerunner” post=209765]We drinken een cappuccino en de ober begint in het Italiaans over Porsche. Nu moet je weten, ik spreek zo goed Italiaans als Doris, mijn Groenlandse poetsvrouw, Vlaams spreekt. Ik meen te verstaan dat hij iemand kent met een groene Porsche 964 cabrio die ook uit België komt. Zeer mooie Porsche zegt hij, maar hij vind het toch zeer spijtig dat men een boom heeft moeten hakken om het dashboard te moeten maken, en dat hij wel eens gaat zeggen dat hij ter compensatie dan maar een boom moet planten. Althans, ik denk dat hij dit zegt want nogmaals, mijn Italiaans is niet zo best.[/quote]

                        :first: Ik geniet rustig mee van je hersenkronkels ;).

                        0

                          Wat deepee hierboven schrijft is inderdaad niet te verwaarlozen. Als je een dergelijk dilemma hier op het forum post, dan ga ik ervan uit dat je een liefhebber bent en jouw wagen je nauw aan het hart ligt. Je wagen dan verkopen aan een handelaar of iemand die er enkel op uit is om hem door te verkopen voor meer, gaat meer pijn doen op termijn dan hem in je garage te laten staan en er niet mee te kunnen rijden! Zelfs al is het een mooi bod, dat ben je zo vergeten als je vervolgens “jouw” wagen van hier naar daar ziet verder verkocht worden … Dus als je toch beslist hem te verkopen, doe het dan aan iemand waarvan je het gevoel hebt dat hij er plezier aan gaat beleven zoals jij het hebt gedaan (of voor ogen had).

                          Succes met je beslissing.

                          0

                            Wat deepee hierboven schrijft is inderdaad niet te verwaarlozen. Als je een dergelijk dilemma hier op het forum post, dan ga ik ervan uit dat je een liefhebber bent en jouw wagen je nauw aan het hart ligt. Je wagen dan verkopen aan een handelaar of iemand die er enkel op uit is om hem door te verkopen voor meer, gaat meer pijn doen op termijn dan hem in je garage te laten staan en er niet mee te kunnen rijden! Zelfs al is het een mooi bod, dat ben je zo vergeten als je vervolgens “jouw” wagen van hier naar daar ziet verder verkocht worden … Dus als je toch beslist hem te verkopen, doe het dan aan iemand waarvan je het gevoel hebt dat hij er plezier aan gaat beleven zoals jij het hebt gedaan (of voor ogen had).

                            Succes met je beslissing.

                            0

                              :lol: :lol: :lol: Geniet van de trip!

                              0

                                :lol: :lol: :lol: Geniet van de trip!

                                0

                                  De glascoating moet verwijderd worden voordat er gespoten gaat worden.

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 989)