Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
    • Zo snel zullen we geen vinden en ingeschreven hebben.
      Trouwens een 997 4S 2007 is BIV 1400 en jaarlijkse taks 2400

        Allerlei gedachten en meningen.
        Vind ik in elk model iets wat ik gaaf vind.
        Zolang er maar een open dak in zit want dat is zalig in de zomer
        coupé met Schuifdak , targa, cabrio.

        In elk geval momenteel ben ik ernstig bezig met de targa en hopelijk kunnen we het afronden.
        Het is particulier, maar deze heeft geen enkel probleem om de wagen te laten nakijken bij porsche (RS ingelmunster)
        Zowel de 111 punten als het diepere nazicht in de motor via de bougies enz…

        Ik heb nog wat nagekeken voor een mk2, maar deze past niet in mijn budget .
        Dat budget is trouwens reeds met 10K opgetrokken sinds het begin van m’n zoektocht :lol:
        Dacht ene gevonden te hebben van 2009 , maar bleek nog een laatste MK1 te zijn.

        Wat ik me wel afvraag ivm een targa , zijn deze in kleinere hoeveelheid gemaakt ?

        ter info , zelf ben ik van West Vlaanderen (staden) , wie nog ?

          cid:7432BFB4-1F32-4FA9-AF1A-5AEBB98B2D8F

          kan iemand hieruit afleiden of dit om een nieuwe motor of een rivisie gaat ?
          Zoals ik verneem van de verkoper gaat het om een nieuwe motor , maar heeft deze niet zelf geplaatst.
          Naar de garage zelf gebeld , maar niet echt de intensie van het op te zoeken en op eerste idee een nieuwe.

            maw , handen vanaf houden :think:

              thx voor advies.
              Deze uitleg had ik ook al vernomen.
              Zit ik ook zo niet mee.
              Aan elke wagen komen kosten , alleen moet je zorgen dat je niet start met een probleemwagen zoals ik ooit een gehad heb .

              Kan iemand me zeggen wat verschil is tussen US en ROW chasis en als dit ook van toepassing is op een 996 ?

                :happy:
                Ben compleet nieuw in het porschegebeuren en wil geen kat in een zak kopen.
                Dus ja , misschien serieus aan het doorvragen… :?

                  kan ik hieraan nu weten of het een UV of ROW chasis is ?
                  In elk geval een us/canadese wagen

                  Ik vind de cabrio prachtig maar het gevoel zo sterk gepusht te worden door de verkoper/handelaar maakt het niet aangenaam.
                  En het is niet omdat hij er buitenaf perfect uitziet dat hij tech volledig ok is.

                  Het vin nummer had ik ook reeds ingegegeven , alle gegevens komen overeen behalve dat er soms automaat staat en bij andere manueel .
                  Geen sprake van ongevallen enz .

                  Ik wil uiteraard een Porsche om mee te rijden , maar mijn idee is om hem over een aantal jaar (3 a 5) terug te kunnen verkopen voor min zelfde prijs als de aankoopprijs . Of dat zou toch aangenaam zijn. :)

                    ik koop uiteraard een porsche om mee te rijden.
                    Met zowel 996 als 997 reeds gereden , ik vind ze beide plezant .
                    996 wat korter en stugger
                    997 voelt nieuwer en groter

                    Chasis opgevraagd, ,maar daar kan ik niks uit afleiden ???
                    WPOCA29914S650263 iemand die hier iets van begrijjpt ?

                      thx iedereen voor advies , raad en andere.
                      Het is m’n eerste porsche aankoop en ben inderdaad wat terughoudend.
                      Heb in het verleden met tweedehands veel problemen gehad wat me wat meer doet nadenken .
                      Tegenwoordig koop ik steeds nieuw, maar een nieuwe Porsche is toch wel een brug te ver , mijn portemonee haalt dat niet.

                      2 resterende keuzes
                      996 Cabrio 4S mk2 of 997 targa 4S mk1

                      Voorkeur gaat naar de Cabrio omdat een 996 mij wat nostalgischer lijkt (in mijn ogen dan) en er even tussenuit springt .
                      De targa is dan weer strakker meer naar de coupe , ruimer enz…
                      Maar de cabrio baart me wel wat meer zorgen … de targa staat in belgie , ik ken de firma die hem heeft onderhouden en de eigenaar heeft geen probleem om de wagen bij porsche te laten nazien 111 of meer bougies eruit enz .
                      Dit is bij de cabrio gezien hij van handelaar komt geen optie

                      Hierdoor dan vandaag de laatste eigenaar (mr Van Vuuren schildersbedrijf) gecontacteerd en deze wist me volgende te vertellen:
                      -996 is oorspronkelijk een amerikaan die onder dezelfde eigenaar mee verscheept is naar Belgie (militair) heb ik ook gezien op de facturen. daarna is hij naar een handelaar gegaan , vandaar naar 2de eigenaar en dan naar huidige handelaar.
                      – De wagen heeft geen onderhoudsboekje maar alle facturen zijn aanwezig met opeenvolgende km
                      – Sinds de verkoop van de eigenaar heeft de wagen bijna niks meer gereden, enkel eens warmrijden.
                      – Zelf (2de) heeft hij er redelijk wat kosten aan gedaan , oa herspuiten van neus , zijkanten die beschadigd waren door steenslag , ook een tussenkoeling geplaats enz … Volgens hem staat de wagen perfect in orde en zijn er geen kosten, ook geen onderhoud.
                      – Handelaar heeft alle onderhoud gedaan, nieuwe banden, enz… Hij raad wel aan om nieuwe olie op te doen (motul)

                      Wat denken jullie van deze historiek, in hoever is het een probleem dat deze wagen oorspronkelijk amerikaans was ?
                      Amerikaans maar onder een belgische eigenaar op een basis in America.
                      Krijg ik dergelijk wagen later terug verkocht voor marktprijs ? Ik zie daar geen graten in, maar ik weet niet hoe echte porschisten hierover denken …

                        Volgens hem is dat niet mogelijk voor zijn vraagprijs. 39K
                        Ik zeg hem dat ik de kosten zelf bijpas hiervoor , dus zou voor hem geen probleem zijn.

                          Bedankt jorge voor de info.
                          De oude met beugel vind ik niet zo geslaagd.
                          De nieuwe daarintegen zijn fomridabel mooi.

                          De 996 en 997 vind ik zelf zeker mooi, maar minder uitstraling dan de nieuwe , maar daarom is het ook een nieuwe .

                          bedankt voor de info ivm 4S , echter is het een van bij een dealer.
                          Ik zoek een particulier.

                            Bedankt voor het advies.
                            Ik wilde in elk geval niemand met een cabrio voor het hoofd stoten, dat is meer mijn persoonlijk gevoel in eigen dorp.
                            Maar zoals ik zei , het is super om met een cabrio te rijden .
                            Vooral omdat de mechaniek betrouwbaarder is dan van een targa zou ik deze overwegen.
                            Cabrio’s wekken wel voor velen een soort jaloezie op , meer nog dan coupé’s
                            En eerljk gezegd we wonen in een dorp waar jaloezie geen onbekende is helaas… :|

                              Trouwens, Welke sportuilaat wordt er dan best op gemonteerd ? er zijn een aantal verschillende mogelijkheden :think:

                                ok, zal dit in gedacht houden.
                                Toch nog even goed informeren ivm targa isues .

                                Jammer genoeg is m’n portemonee niet groot genoeg voor de 991 targa … deze is waanzinnig mooi :applaus: :up:
                                Maar ja , als zelfs de 997 mk2 buiten budget valt , zullen we daar nog lang kunnen van dromen .
                                Of ik zou m’n moto moeten verkopen, dan kom ik dichter bij de mk2’s :happydance:

                                  Aan de_Koen :
                                  Als je mij een 997 4S mk2 in perfecte staat en met weinig km (max 120)kan aanbieden voor deze prijs is dit ok voor mij.
                                  Ik vind er in elk geval geen.
                                  Er is wel nog een optie van een heel mooie 2S mk1 maar denk dat een 4 of 4S toch wat safer zit + de dikkere kont :up:

                                  Maar anderzijds Koen concludeer ik dat de prijs te hoog is ?
                                  ter info in de targa zit een nieuwe motor die nu 24000 km heeft gereden (carosserie en overig van de wagen 127000 km)

                                  De sportuitlaat zou ik inderdaad doen bij Carnewal.
                                  Kan je daar wachten op je wagen of moet deze voor meer dan een dag binnen ?
                                  Is namelijk niet in mijn buurt :|

                                  Yellow Submarine : ervaring met de discretie van een targa ??

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)