Aangemaakte reacties
-
Eindelijk terug in dit kikkerlandje en dit is van mijn agenda geslipt. Maar van Sharkival naar Sharktober is een kleine sprong: ik ga alvast op zaterdag 6 oktober op post zijn bij dit event van onze Nederlandse 928 vrienden: Sharktober!
Inschrijven kan via bovenstaande link.
in antwoord op: Porsche 928 Sharkival 2018voor mij persoonlijk zou een samenkomst over de zomer moeten gelift worden, verlofperiode is sowieso voor velen al volzet. Als we nu eens voor de weekends van 22-23 september en 29-30 september zouden kunnen feedback krijgen:
- zaterdag vs zondag
- voormiddag vs namiddag
- centraal in België, dus Antwerpen :D , maar dan buiten de LEZ vs Lebbeke (Postcode 9280!)
- statisch vs toer
- hapje/tapje vs picknick
- die van ons mee vs thuis laten
dan kan er wel snel iets opgezet worden. Voor alle duidelijkheid, ik ben geen event manager en wil het ook niet groter maken dan een paar gelijkgestemde zielen met Sharks samen brengen.
Er mag natuurlijk altijd een bezinemerk sponsoren met aankoopcheques voor naft #altijddorst
in antwoord op: Porsche 928 Sharkival 2018“Real cars have only 2 doors.” da’s nog uit de tijd van mijn carrera 4 :-)
in antwoord op: Porsches & People Kortemark – 1 JULI 2018 – 1ste editieik had er een rit van 300km voor over maar het was de moeite, alleen had die van ons weer dorst :D
in antwoord op: Porsches & People Kortemark – 1 JULI 2018 – 1ste editienu pas dit draadje ontdekt: altijd blij een Shark bij te hebben op de weg!
Ik herken me volledig in de comments hier boven: een vormgeving en interieur uit Battlestar Galactica (de originele reeks uit 1978, yup, I’m that old) nog steeds zijn tijd vooruit, gekoppeld aan een motorgeluid dat ontstaan is in het Krijttijdperk toen de schreeuw van een Tyrannosaurus Rex vast kwam te zitten in lagen aarde en 66 miljoen jaar later in de vorm van luid verbrande benzine de uitlaat verlaat.
En dan dit instant hapiness gevoel wanneer die linkerknop voor de lichten aandraait: draai -> :D , en nog eens: draai -> :D
De motorrijders die even naast je blijven hangen, een duimpje, een hoofdknik of enthousiast op je raam tikken aan het rode licht.
Die ene Duitser in zijn 911 GT3 die op een nachtelijke rit 80 km lang gentlemen-gewijs haasje over speelde tegen 150 km/h om dan luid toeterend zijn Ausfart te nemen.
Moet ik nog doorgaan? En trouwens, respect om zelf aan het stuur te beginnen, ik heb het indertijd door Lakewell laten doen, Shark was daar toch binnen voor binnenbekleding, en het zal wel duur geweest zijn maar zoals met alle Shark kosten heb ik dat efkes genegeerd :-)
Veel veilige kilometers gewenst!
in antwoord op: TAZ is thuis@mickey die groene 928 is niet van mij, ik stond daar met iets Italiaans maar aangezien ik ook nog 928s heb had ik graag eens met de eigenaar gesproken, sublieme kleur.
in antwoord op: Wie heb ik gezien? Deel2zat 2 man in maar ik heb ze ook niet kunnen spreken, en on topic: wie was daar in Kapellen met de groene 928? Heb er wat rond gehangen maar niemand te zien.
in antwoord op: Wie heb ik gezien? Deel2ooit voor mijn italiaantje naar Ikea om de grootste badhanddoeken geweest, die op naar de vorm van de autozetels geknipt, stikken, binnenstebuiten keren zodat het stiksel de binnenkant zit. Is iets aangenamer dan simili leder stoelen van 1000 graden. Blijft er wel “sponzen broekske” uitzien dus op niet hete dagen vliegen ze er uit.
in antwoord op: Zetelhoes in badstofHier zit een 356 onder. En neen, vraag me niet waarom.
in antwoord op: Dit is pas een “bob de bouwer” !Welkom, weer een 928 er bij, dat begint hier op Shark Week op Discovery Channel te lijken :-)
in antwoord op: Sharkey is onlineik zo het gevoel dat onze Sharks langzaam maar zeker populairder worden, welkom!
in antwoord op: Eindelijk een 993 heeft er een broertje bij, een 928Zaterdagnamiddag 6/2, E34 richting Antwerpen. In mijn achteruitkijkspiegel zie ik door de striemende regen 2 zeer herkenbare kikkerkoplampen, een zilverkleurige 928 zoeft langs en ik zat helaas niet in zijn broertje maar moest het met de helft van de cylinders en 2,7 liter motorinhoud minder doen. Ergens gaat er wel een pomphouder gelukkig zijn want mijn 16 jaar oude w208 zat aan 18 liter/100 km toen ik de 928 volgde. Eens door de Kennedy tunnel ging hij richting Berchem. Had een daily plaat eindigend op 996 (bijna juist)
Ik was verbaasd omwille van 2 zaken: ten eerste zie je niet zoveel vroege exemplaren in het wild en ten tweede bleken alle electronische componenten zoals lichten, clignotants en ruitenwissers te werken :-)
Kortom: iemand van het forum?
in antwoord op: Wie heb ik gezien? Deel2928S, King of the konten :first: !
in antwoord op: Here’s a picture of my ass … show me yours … :-)Ik ben dubbel gejost want woon met 2 oldies op een scheet van de kathedraal. De merc van 1976 mag voor mijn eigen deur staan als ik 140 euro per jaar betaal. Lijkt aanvaarbaar maar voor een auto die max 2000 km per jaar doet (buiten de stad) heeft dit au fond geen reet met milieu te maken. Noem het gewoon een belasting, klinkt minder groen maar is de waarheid.
En dan is er nog de 928s uit 1983 die 12 keer jaar binnen de Leien mag aan rato van 35 euro per dag. Ik geef toe, als ik die zijn 8 cylinders laat gaan stoot ik waarschijnlijk meer CO2 per seconde uit dan een Prius op jaarbasis, als ik hier in ‘t Stad fietsers voorbij rij worden ze witjes om de neus (kan ook van het lawaai, wat zeg ik, de prachtige roffel, uit de uitlaat zijn.) Moraal, beiden staan al een tijd buiten postcode 2000 gestald en zullen daar ook blijven ook al verlies ik 20 minuten per rit.
Ter vergelijking: deze nacht met open raam geslapen (alle “hete filou” mopjes mogen nu starten) en na een half uur het moeten dicht doen omdat de combinatie buurman+houtstoof+mist tot binnen toesloeg. Gaan we die ook 35 euro
belastingdagpas laten betalen?Kortom, een samenkomst zie ik wel zitten, u kan mij herkennen aan de luide uitlaat en omvervallende fietsers rond mijn Porsche.
in antwoord op: Lage emissiezones Vlaanderenals ze er 53 jaar over doen om de motor 1 meter naar voor te schuiven zitten we in het jaar 2122 met een transaxle 911 :D
in antwoord op: het einde van een tijdperk?