Aangemaakte reacties
-
Bedankt om alles samen te brengen maar de links naar de Dropbox account lijken niet meer te werken :cry:
Vb voor de Technical Bulletins…in antwoord op: 993: Downloads Manuals Brochures Techniek Video ..Wow! Indrukwekkend en ook veel :respekt:
Goed om weten dat als het lekje erger zou worden, het op deze manier volledig kan gestopt worden…
Ik ga eerst proberen om het plaatselijk op te lossen.Bedankt voor het delen van deze foto’s ! :respect2:
in antwoord op: Lek(je) distributiedekselHi Dax! Goed om horen dat je dit al gedaan hebt, en zoals ik je ken blijkbaar heel grondig :up:
Ik denk niet dat ik de moed heb om zoveel te demonteren maar ik ben zeker geinteresseerd in die foto’s.
Iemand anders nog ervaring met (gedeeltelijke) vervanging van de pakkingen onder de ‘paddestoel’moeren?
in antwoord op: Lek(je) distributiedekselRespect! :applaus:
Goed om weten dat er (nog meer) goede redenen zijn om regelmatig met de P te rijden :Din antwoord op: tikkend geluid motorRespect! :applaus:
Goed om weten dat er (nog meer) goede redenen zijn om regelmatig met de P te rijden :Din antwoord op: tikkend geluid motorKnappe upgrade Dax. Die nieuwe bumper vind ik veel beter!
in antwoord op: Upgrades Daxmanian’s 993Nogmaals dank voor alle reacties.
Dax, de foto’s zijn inderdaad nuttig. Thanks!
in antwoord op: Jaarlijks onderhoud 993 – garage of zelf doen?Bedankt voor alle reacties!
Ik weet dat het er niet eenvoudig uit ziet, maar ik ga het er toch op wagen denk ik. Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat blijkbaar relatief weinig forumleden zelf een klein onderhoud doen aan hun 993.
Ik zou wel om te beginnen alleen de olie vervangen, dus niet de oliefilters (moet immers maar om 48000km volgens Porsche). Dat hou ik voor een volgende keer.
Is er iemand die dit eventueel eens samen wil doen? Liefst natuurlijk iemand met iets meer ervaring;) 2 paar ogen zien altijd meer en als er eens iets onverwachts gebeurd wordt de ‘paniek’ gedeeld;)
Bij een volgend klein/groot onderhoud wil ik dan ook helpen natuurlijk, als wederdienst. Het is me trouwens vooral te doen om iets bij te leren over de fantastische machines die onze 993’s zijn!;)
in antwoord op: Jaarlijks onderhoud 993 – garage of zelf doen?[quote=”kleinekastenteufel” post=203930][quote=”Carcentric” post=203887]Krikken jullie ook via het motorblok? Of hebben jullie zelf een (mini)brug?[/quote]
Alleez hupperdepup, eerst leren krikken en dan … nog al de rest… Man toch !!![/quote]
Wel, er is voor alles een eerste keer!;) En het forum is er toch om elkaar te helpen?
Opkrikken op zich is niet moeilijk, zie bvb:
http://www.pelicanparts.com/techarticles/pcar_com/jacking_up2.htmMaar als je ziet hoe ze het daar doen (en op vele andere websites), zie foto onderaan, dan is dit volgens Porsche niet toegestaan en kan het leiden tot schade:
“The vehicle should never, under any circumstances, be jacked up by the motor, gearbox or axles, as this could cause severe damage”
Ik ben dus heel benieuwd of er andere methoden bestaan om een 993 veilig op 2 assteunen achteraan te krijgen zodat je overal aan kan (en dus zonder een brug te gebruiken…:). Oprijplaten werken ook niet (?) want uiteindelijk moet je 1 band verwijderen.
in antwoord op: Jaarlijks onderhoud 993 – garage of zelf doen?[quote=”911cabriog50″ post=203924]Kan eigenlijk niet goed begrijpen dat ze gewoon om olie te verversen 300 euro vragen, hoe komen ze aan dat bedrag??? 12 liter olie en daguur kost toch zoveel niet?
[/quote]
Ik begin te vermoeden dat ze telkens de oliefilters wisselen (ook al is het pas om de 48000km nodig volgens Porsche) omdat dit ‘easy money’ is? Een filtertje kost niets, maar er kruipt wel wat tijd in om het te vervangen…in antwoord op: Jaarlijks onderhoud 993 – garage of zelf doen?Dank Deepee, blijkbaar dus maar om de 48000 km de oliefilters vervangen volgens Porsche…
Rocco, zonder opkrikken zal het inderdaad niet gaan, maar als je opzoekt hoe je dit best doet kom je ook verschillende meningen tegen. Enige manier lijkt te zijn om de krik onder het motorblok te zetten, en dan 2 assteunen net voor de achterste banden te plaatsen. Volgens Porsche mag je echter absoluut niet opkrikken onder het motorblok!?
Om onder het motorblok te krikken moet je trouwens eerst de achterste bodemplaat verwijderen, maar daar moet je eerst ook de auto zien voor in de hoogte te krijgen (via krik aan zijkant of via oprijblokken?).
Krikken jullie ook via het motorblok? Of hebben jullie zelf een (mini)brug?
in antwoord op: Jaarlijks onderhoud 993 – garage of zelf doen?[quote=”Rocco” post=203466]Moet er wel bijzeggen dat men voor klein onderhoud enkel olie verversen adviseert en men de oliefilters pas bij groot onderhoud vervangt volgens Porsche[/quote]
Heb ik ook gezien in het technisch bulletin, maar toch vervangt iedereen blijkbaar ook de filters bij klein onderhoud… Enig idee waarom?
in antwoord op: Jaarlijks onderhoud 993 – garage of zelf doen?Dank voor de tips!
Ik ben nu wel heel benieuwd waar je die olie koopt…
Het goedkoopste dat ik vind voor 5L is 30Euro, dus zo’n 6 Euro/L. Dit is voor Shell Helix olie. Andere Porsche approved oils vind ik niet goedkoper dan 8Euro/L.
Kan je me, evt via PB, iets laten weten? Thanks!in antwoord op: Jaarlijks onderhoud 993 – garage of zelf doen?Hi Vonheist, spijtig dat het niet helemaal lukte met ‘moer 7’. Bij mij werkte het perfect (rechter zijruit).
Ik ben wel geinteresseerd in wat je mekanieker nog heeft gedaan om de zijruit helemaal naar beneden te krijgen.
Bij mijn andere (lijnker)zijruit heb ik ook het probleem dat ze niet helemaal naar beneden gaat.
Heb daarover eens een filmpje gepost maar heb nog geen oplossing gevonden:in antwoord op: Afstellen hoogte zijruitVorig jaar een 993 uit ’95 ingevoerd uit Nederland en COC was nodig voor inschrijving.
Ben dus langs D’Ieteren moeten gaan voor een COC (let op, kan alleen op afspraak)in antwoord op: Wagen invoeren uit nederland COC nog nodig ja/neen