Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 242)
    • [quote=”jokke”:37emy98j][quote=”911-lover”:37emy98j]Toch oppassen met die gepolijste randen.
      Ik heb ze ook en na een ritje zondag (gepoest na terugkomen van Holland en ‘s avonds gepoetst na terugkomen Duitsland) waren ze nog sterk aangevreten.
      Ik heb ze drie keer met Pasta mogen polieren voor ze terug blonken , en daar waar de schroefjes zijn kan je helemaal niet aan :evil: [/quote]

      Welke pasta is dat?Goed spul :?: [/quote]

      Metalseul / Commandant :?: :?:

        [quote=”911-lover”:l3stevdh]Toch oppassen met die gepolijste randen.
        Ik heb ze ook en na een ritje zondag (gepoest na terugkomen van Holland en ‘s avonds gepoetst na terugkomen Duitsland) waren ze nog sterk aangevreten.
        Ik heb ze drie keer met Pasta mogen polieren voor ze terug blonken , en daar waar de schroefjes zijn kan je helemaal niet aan :evil: [/quote]

        Maar kunnen die randen dan niet vernist worden of zo :?:

        Ik dacht dat het indertijd bij mijn velgen was gebeurd. Ze zijn dan wel ietsje donkerder, maar dan toch beter beschermd.

          [quote=”911-lover”:1d6s6ztb]Volgens het lijstje dat ik gevonden heb is de 930 Turbo pas gemaakt vanaf 1978

          klik hier

          Van 75 tot 76 had men de Turbo RSR . Dit was een racewagen

          klik hier[/quote]

          Neen, lijstje is mis … :wink:

          Ik denk dat ze de 930 zijn beginnen bouwen in 1976 :!:

            [quote=”targaboy”:1clcm8te]wie kan mij helpen ik zoek de technische gegevens van de 930 bj 1976
            alles is welkom

            groeten[/quote]

            Ik heb een boekje met technische gegevens/afstelgegevens/toleranties/aanhaalmomenten … van motor en bak van de 930 van 1976.

            Indien nog interesse, maak ik wel een kopie voor je.

              Ze zijn S U P E R :!: :!:

              Ja, ik denk wel dat je voorzichtig moet zijn met het aanspannen van de boutjes.

              Moet je ook geen speciaal afdichtmiddel gebruiken ook ?

              Waar heb je je velgen laten vernieuwen ?

              Ik heb ooit vanzeleven 3-delige AC Schnitzer Rennsportvelgen laten vernieuwen (zonder lakken) en betaalde hiervoor … 130 eurootjes/velg :!:

                [quote=”Jo”:2om0oglp]welke olie doe jij op een 2.7 uit 1974? Wagen wordt normaal gereden (wekelijks, oldtimerplaat)

                Jo[/quote]

                In die tijd schreef men multigrade SE – SAE 10W 50; 15W 50 of 20W 50 voor EN “Only use well known oil makes, wich have been tested and approved by Porsche”.

                Ik heb er momenteel Castrol minérale 15W 40 op …

                Ik weet eigenlijk niet of het aan te raden is (semi) synthetische olieën te gebruiken voor de “oudjes” :?:

                Luc, wat gooi jij op die oldies :?:

                  [quote=”Jo”:7tsayc6l]:arrow: kleine vraag: wat is de levensverwachting van een 930-kettingspanner? :?:

                  Jo 2.7[/quote]

                  … zijn dus de mechanische, denk ik :?: Dus :arrow: slijtagegevoeliger dan de hydraulische.

                  Preventief na 100.000 km distributie veranderen, vermoed ik :?: :!:

                    [quote=”cab ’88”:3r2ac95l]… ik zou een biturbo kopen als’k U was. :lol: [/quote]

                    Ik ook !! :D

                    De 993 turbo werden voorzien van 2 KKK K-16 turboladers 8)

                      [quote=”paco986″:2ha914id]mijn koppeling is redelijk stroef en denkelijk aan vervanging toe, kent iemand de prijs voor deze ingreep ?[/quote]

                      Slipt de koppeling ? (4e + handrem op + vertrekken ….)
                      Kraakt de bak bij inschakelen versnelling ?

                      Misschien is het een kwestie van afstelling … :?: :?:

                      Prijs zal afhangen van wat moet vervangen worden a/d koppeling.

                        [quote=”Steven”:1atmst37]Hey ben sinds kort nieuw op deze site en heb er al heel wat nuttige info kunnen terugvinden. Zelf heb ik een 911 2.4T van 1973 met K-Jetronic. Nu ben ik op zoek naar een garage waar ik m’n auto kan laten onderhouden alsook volledig laten nakijken. Kunnen jullie me misschien op weg helpen naar een betrouwbare garagist? Alvast bedankt ;-) ) Groetejes, Steven[/quote]

                        Hoi Steven !

                        Proficiat met je aankoop en welkom op het forum !! Ik ben ook in het bezit van een “oudje” :arrow: Carrera 3.0 van 11/’76.

                        Laat je 911 niet zomaar onderhouden door n’importe welke garagist-om-het-hoekje, als je ‘t mij vraagt. Ga zeker bij een ervaren P-specialist, want het is geen doorsnee mechaniek/auto :!:

                        Ik ga binnenkort toch ook eens een afspraak maken om mijn bakske te laten soigneren bij RSR. Ik denk dat die man er iets van kan (dat rijmt !).

                          :shock: Uitzonderlijk sjieke staat, precies :!:
                          Soigneer ’em maar goed :!:
                          En …. PROFICIAT :!:

                            Welke RSR’en werden nu eigenlijk toegelaten voor de openbare weg en welke zijn de circuitkanonnen :?: :?:

                            :arrow: Volgens mij was de 2.8 de enige RSR-straatversie van de 70’er jaren … DENK ik.

                              Nog enkele tips voor je, Tim :

                              1) Als jij hem super vindt en de mening van de Porsche-specialist (qua mechaniek) is positief, dan zou ‘k zeggen : KOPEN !!

                              2) We zijn hier allemaal zot van Porsche, maar hou je verliefdheid voor … je partner :D

                                [quote=”porschke”:3h7tmojs]de reden dat je die whaletails zo weinig tegenkomt is omdat die rubber niet meer gemaakt wordt en deze veel scheurt omdat de beugel die daar ingewerkt zit om deze te bevestigen van ijzer is en dit roest, veel mensen willen geen gescheurde vleugel en halen die spoiler van de wagen :wink:
                                ik heb ook de whaletail maar met het kleine tweede rooster en vindt het ook verschrikkelijk dat deze scheurt maar vind deze spoiler zo mooi dat ik maar aan het bidden ben dat iemand het ooit in zijn hoofd krijgt deze opnieuw te maken[/quote]

                                Dit is de whaletail waarover je het hebt :

                                http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=15278

                                  [quote=”targaboy”:1khf7rza]beste collegas
                                  ….
                                  mijn vriend heeft altijd een walvisvleugel gehad maar nergens kom je die nog tegen op een porsche is die dan zo uniek?[/quote]

                                  Ik heb ook op m’n P zo’n turbo-whaletail van de éérste generatie (met een groot extra rooster in verwerkt). Deze vleugel staat niet apart op de motorkap, maar bestaat uit één stuk (zoals de ducktail).

                                  Persoonlijk denk ik niet dat ze minder vaak voorkomen dan de duck.

                                15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 242)