Aangemaakte reacties
-
Gisteren, zondag na een dagje oltimerbeurs te Ciney :
Op de E42 werd ik voorbijgestoken door een sympathieke kerel in een rode 911 turbo cabrio Ruf( -look ??) met dezelfde Kerchervelgen als ik heb ! Ik besloot hem te volgen …. en na een klein half uurtje en een 70-tal km verder was ik vroeger dan voorzien terug …. thuis :oops:
in antwoord op: Wie heb ik gezien ?[quote=”pvdw”:3ddsl7o2]
specifiek voor 911 turbo van 1983 ….[/quote]3.2 is m.i. géén 930 :arrow: nog géén antwoord op pvdw’s vraag :roll:
in antwoord op: 930 turbo sportuitlaat, "headers of warmtewisselaars&qu[quote=”Hellraiser”:1svhhyo7]
Wat bedoelen jullie eigenlijk met smal kontje? :) [/quote]
Jouw 964 look heeft de iets bredere (achterste) wielkassen van een C3.0, SC, 964…. De 2.7RS had deze nog niet :arrow: dus vandaar het “smal kontje” :lol:
[quote=”the stig”:785pwa06]
Ook nog een vraagje in verband met het verbreden van een porsche: kan dit voor problemen zorgen qua veiligheid, wegligging etc.?Het is gebeurd met verbreders met een TUV-keuring, maar welke garantie geeft dit?
Oh ja: er staat ook nog een rolkooi in, kan dit problemen geven op de keuring? :s
[/quote]Spoorverbreders belasten meer de wiellagers. Hierdoor zullen deze dus vlugger verslijten dan normaal. (150.000km i.p.v. 300.000km :roll: ). Ze veranderen niets aan de wegligging en zijn volgens mij veilig.
Of je ermee door de keuring zult geraken is een ander paar mouwen :!: Spacers zijn nl. verboden voor de openbare weg (in België :oops: ) Alhoewel de 930 af fabriek spacers heeft alsook de 911 – 3.2 WTL standaard 21mm vooraan en 43mm achteraan heeft :!: Begrijpen wie kan :evil: .Rolkooi mag volgens mij ook NIET voor de schouwing. (kijk eens op site van Goca). Indien een geschroefde :arrow: eruithalen voor de keuring.
TüV keurt enkel het artikel… heb ik hier onlangs eens gelezen.
in antwoord op: Classic car verzekeringKlik banner onderaan rechts :)
Winkelom 83 – B5
2440 Geel0478/306285
in antwoord op: leder inteieurIk heb de technische gegevens van een 2.7 (bj. eind. ’75 t/m ’77). Dus het model met 165 pk. Ik weet niet of de specificaties dezelfde zijn als die van jouw auto (2.7 met 150 pk).
Bougies : Bosch W 225 T 30 (0,7mm) OF Beru 225/14/3 (0,7mm)
@ cabrio Wim : Bosch W 260 T 2 (0,7mm) is het type dat ook gebruikt werd voor de carrera 3.0 (met hogere compressie). Misschien ook voor de 2.7 (150pk) :?:
Deze type bougies zijn volgens mij al lang vervangen door andere (met dezelfde warmtegraad, natuurlijk).
Als je onderdelen wil bestellen voor je auto volstaat het toch om het type van je Porsche en het bouwjaar door te geven dacht ik … :?:
Contactpunten zijn van Bosch van bouwjaar 1965 t/m 1977. (speling 0,35mm)
in antwoord op: welke vis platinees?bougies?En, probleempje ondertussen opgelost jongens :?:
in antwoord op: 911SC schokt bij laag toerental[quote=”snoer 964″:2xttbczf]Zijn er mensen die me kunnen helpen ? Ik zou indien mogelijk 996 wielen op mijn 964 willen plaatsen ,Kan dat ? Op de huidige wielen staat ET 52 en op 996 staat ET 55 ,dus zouden de nieuwe verder naar buiten komen . Heeft er iemand ervaring met deze kombinatie van wielen op de 964?Graag een beetje hulp aub. :roll: [/quote]
De 996 velgen zullen volgens mij 3mm meer naar BINNEN zitten.
:arrow: Verwaarloosbaar, dus moet lukken …in antwoord op: velgen 964–996Naar ‘t schijnt kan men Carrera 3.0 motoren beter/gemakkelijk(er) tunen dan de SC-motoren.
Hoe komt dat :?: Hoe gebeurt dat :?: Wat is er dan zo anders aan de C3.0-motor :?: :?:
in antwoord op: vraagje over motor 3.0 sc en 3.0Ik haal al jaren gewoonweg de massakabel van de accu bij langdurig (max. 1 à1,5 maanden) stilstaan.
Nog nooit startproblemen gehad
:D[quote=”RSR”:iirr96aa]SC is dit voor de verwarming
2.7 en de voorgangers is dit om beter te starten[/quote]… én Carrera 3.0 [size=59:iirr96aa](alhoewel ik dit hendeltje nooit gebruik bij koudstart)[/size]
in antwoord op: startprobleem, hendeltje naast handrem?[quote=”Kustom creations”:3b5f6lev]Klein vraagje, kan er iemand mij vertellen hoe ik het dashbord van een 993 er het makkelijkst uithaal?
Enkel bovenkant dat in leder is en de balk onderaan is natuurlijk genoeg.
edit:
de beiden stukken zitten nog ergens in het midden vast, maar ik zie nergens nog een vijs of boutje zitten?[/quote]
Ik heb onlangs (samen met een vriend) het bovenste gedeelte van m’n dashbord vervangen. Het gaat wel om een 911 van ’77. Ik vermoed dat het ongeveer hetzelfde zal zijn als een 993 ….
Hoe we tewerk gingen :
1) venster werd eruit gemomen zodat we aan de kruisvijsjes konden vlak bij het raam;
2) de 2 boutjes (uiterst links en rechts) vlak tegen de zijramen EN de bout rechts van de luchtmond in het midden van het dashbord konden we langs de koffer lossen;
3) voor de bout links van de luchtopening moesten we de klok eruit halen alsook de roostertjes van de luchtopening;
4) de 2 boutjes boven op het dashbord (ter hoogte van de tellers) konden we loskrijgen door de toerenteller en de km-teller te demonteren.
Succes :!:
in antwoord op: @ Kustom Creations: Terrums 993 cabrio metamorfose[quote=”RS Evo”:1lrkfcl7]… Daar herinner ik me een artikel in 911&Porsche World over een garage in het Antwerpse die SC’s of 3.2’s ombouwde naar iets in de aard van wat ik wil. De wagens in de foto’s zagen er top uit. Het probleem was dat er geen contactgegevens[/quote]
TEPROCO bvba
Wim Meiren
Middelmolenlaan 4-6
2100 Deurne
03/327.90.16
0486/06.98.13Website : http://www.rennsportclassics.be/
in antwoord op: 911 in R Gruppe stijl[quote=”Pascal”:3f9ztvaw]Ik denk niet dat die exclusief voor de Duitse markt was. Dit is de kleur waarin inderdaad de 964 C4 WTL ’30 jahre Porsche’ – versie bestond. En die zie (zag) je ook hier bij ons …
Ik ken de kleurcode niet, maar bij Porsche zelf zullen ze je dat wel kunnen vertellen denk ik.[/quote]Uittreksel uit “Wikipedia”:
Grundsätzlich gab es das Modell nur in drei Lackierungen. Viola-Metallic war die Exclusivfarbe für den deutschen Markt. In dieser Farbe wurden die meisten Sondermodelle ausgeführt. Darüber hinaus gab es als Serienfarben noch Amtethyst-Metallic und Polar-Silber-Metallic.Nu vond ik deze link die verschillende codes geeft voor eenzelfde kleur :
http://www.911c1.de/porsche/Technik/far … iolett.htm:?: :?: :?:
in antwoord op: Kleurcode "Viola Metalic"Zal de zgn “wastgate muffler” zijn zeker :?:
Is een soort klep die ervoor zorgt dat je de tubo niet opblaast (mag niet boven de 1bar gaan) dacht ik.in antwoord op: raar uitlaatje