Aangemaakte reacties

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Wimske, ter info, in 1989 was dat nog steeds een optie op een Carrera, namelijk optie M974/975.

      Al eens bij JOMA gecheckt?

      Celle

        Geert, voor wat het waard is: ik heb ooit net hetzelfde voorgehad met een VW Scirocco GTI. Na uuuùùren zoeken, bleek uiteindelijk een bezineleidingetje dat vertrekt vanuit de benzinetank verstopt te zitten, met vuil dat jarenlang werd aangezogen vanuit de benzinetank. We hadden toen al de pomp, benzinefilter, etc vervangen, en uiteindelijk bleek wat perslucht blazen door dat leidingetje voldoende…

          Ahaa, nu weet ik wie je bent… :wink:

            Hey Cabrio ’87, ja hij is af. Drie maand aan gewerkt… Het resultaat mag er zijn, vind ik zelf. Was jij erbij op 22 april?

            Voor de rest worden er niet echt geweldige tips gegeven over dit topic… :(

            Ik denk dat de meesten van ons niet tegen diefstal verzekerd zijn, of niet echt tevreden zijn met hun polis… :?

              Mannen, bedankt voor de replies.

              Een goedgekeurd alarm staat er al in, en een expert heb ik al gevonden.

              Heeft er iemand ervaringen met een bepaalde maatschappij (goede/slechte), en met een bepaalde polis, voorwaarden, enz….?

                De voorruit is er inderdaad uitgegaan (net als alle ruiten), en er zat een beetje opervlakkige roestaanslag in het “gootje” onderaan de voorruit (waar de rubber inpast). Dit zou op termijn waarschijnlijk geleid hebben naar roest die vanonder de rubber “kruipt”, zoals je bij veel oudere 911’s ziet.

                De bumpers heb ik ook volledig gedemonteerd en erafgehaald. Deze waren ook aangetast, vooral rond de gaten waar de bouten zitten, en dit aan de binnenkant van de bumper. Ook rond de gaten waarmee de onderskirt onder de achterbumper vastzit.

                De binnenkanten van alle vier de vleugels waren verrassend goed. Dus de galvanisering heeft toch haar nut…

                  Mannen, thanks voor de reacties.

                  Cab ’88, dat is exact wat we gedaan hebben :wink:

                  Wimske, yep, ben dit aan ‘t doen bij de Frans. Heb zelf al zo’n 100 uren geholpen, en ‘k moet zeggen, ‘k heb al vééél bijgeleerd… Heb hem nagenoeg alleen gedemonteerd en gemonteerd, met hier en daar wat hulp van de Frans. Komt veel meer bij kijken dan ik dacht, een 911 zit echt soms raar in mekaar. Leve de Bentley Manual trouwens…
                  Hij heeft hem geschuurd, behandeld en gespoten. By the way, proficiat met ùw nieuwe aanwinst! Alles kits, hoop ik.

                    Hey Mich, knappe bak. Perfecte velgen, mooie kleur, en mooie strakke lijn.

                    Heb zelf een volledig originele 3.2 van 1989 (waarschijnlijk de laatste 3.2 in België ingevoerd).

                    Trek je niet teveel aan van de 915-bak, die is even goed als een G-50. Ook de radio zou ik niet van wakker liggen, in de mijne staat een originele Blaupunkt en die heeft nog nooit opgestaan. Er zijn mooiere dingen om naar te luisteren… :wink:

                    Ik ben momenteel bezig met een grondige restauratie van mijn carrosserie. Had hier en daar wat blutsjes en krassen, en ook een roestplekje onder de voorruit. Heb dan maar beslist om de hele kar uiteen te vijzen, ook al om zo op zoek te gaan naar andere (verdoken) roest. Ik moet zeggen, dat viel allemaal reuze mee, maar heb wel wat “zwakke” plekjes gevonden en er foto’s van genomen. Als ik ooit eens leer hoe ik foto’s bij een bericht kan zetten, dan post ik ze hier.

                      Mannen, bedankt voor de tips!

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)