
Aangemaakte reacties
-
D’Ieteren wist mij meteen te zeggen dat ze geen gelijkvormigheidsattest konden opmaken voor mijn 928 uit ’84. Deze is in Barcelona geleverd voor een klant in Andorra. Andorra is geen Europese Unie.
Ze hebben mij dus geen afspraak laten maken hiervoor.
Mijn enige optie om op reguliere platen te rijden is inderdaad een individuele homologatiekeuring te laten uitvoeren.Ja, ik kan inderdaad generische relais vinden voor de “standaard” zaken. De defroster relais werkt grotendeels. Ik kan de achterruitverwarming aanzetten door aan de knop te draaien, maar er is blijkbaar nog een tweede functie wanneer je op de knop duwt. Dan zou er tijdelijk extra stroom naar de ruit moeten gaan voor snelle ontdooiing.
Dat doet de mijne niet, maar ik ga geen €€€ spenderen aan een andere “oude” relais, om op korte termijn opnieuw hetzelfde ‘probleem’ te hebben. Zoveel komt de auto niet buiten in vriestemperaturen, en de gewone ontdooiing werkt zoals het hoort…Die schema’s van Alan heb ik ook gezien. Misschien is er een verschil tussen de US en ROW versie, want mijn layout is inderdaad anders. Mijn paneel komt wel overeen met wat er in mijn handleiding staat (origineel Spaans), én ook met deze printout uit een troubleshoot guide.
In antwoord op: Relais nodig voor 928Ik heb een (Euro) 1984 928S (a.k.a. S2, de 310pk versie).
Ik moet nog relais kopen, niet enkel deze, heb er ook nog wat andere die moeten vervangen worden.
Die met oranje stip: 928.615.116.00
En een defroster relay: 928.615.115.00Heb je deze toevallig ook liggen?
In antwoord op: Relais nodig voor 928Hebben ze dit niet allemaal? -> gewichtsbesparing…
In antwoord op: autosalon BXLJaarlijkse taks en inschrijving is een zure pil, maar dat wist je natuurlijk op voorhand.
De jaarlijkse taks wordt echter verrekend over de periode waarop hij ingeschreven is. Zo kan je nog ergens 1500 euro “korting” krijgen als je hem maar een half jaar inschrijft. Maar inschrijving zelf is fixed.
Een jaar wachten is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, zeker als hij daar in de garage staat…
In antwoord op: V-nummerplaat en UA nummerplaatAls je wil dat hij past in je interieur, dan kan ik je de nieuwe Blaupunkt Bremen SQR 46 DAB aanraden. Geen lelijke schermen die helemaal niet passen in zo’n auto, geen peperdure Porsche Classic PCCM (die ook een onwerkbaar lelijk scherm heeft).
Maar DAB+, Bluetooth, FM/AM, in een proper kleedje, verlichtingskleur in te stellen zodat het overeenkomt met de rest in je auto, etc. (geen CD, maar heb je dat nog nodig?)https://blaupunkt.com/product/bremen-sqr-46-dab/
Ik heb de mijne op amazon gekocht, er is af en toe wel eens een actie. Voor DAB kun je de bijgeleverde antenne om op de voorruit te kleven gebruiken, of alternatief een antenneversterker die je bestaande antennesignaal gebruikt (en dus geen extra op te kleven antenne nodig!).
In antwoord op: Geholpen – Autoradio CD voor 993Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de grootte-orde van de prijs hiervoor.
In antwoord op: Porsche (onderkant en velgen) stralen met droogijsIk vind wel een aantal vervangers met hetzelfde schema en ampèrage, maar zelfs binnen 1 merk zijn er dan nog verschillende versies. Waarschijnlijk maakt het dan niet zoveel meer uit, maar better safe than sorry. Vandaar dat ik het liever nog eens vraag.
Dit zijn 53 (links) en 24 (rechts):
In antwoord op: Relais nodig voor 928Verjaardagscadeau. (Gebaseerd op het échte cadeau natuurlijk!)
In antwoord op: Porsche prullariaEven draaien aan het stuur en de melding verdwijnt. Mijn 987 zegt dit uitzonderlijk eens wanneer hij het stuurslot niet goed kan activeren (omdat het stuur net tussen 2 (s)tanden staat). Even een millimeter draaien en het klikt vast.
In antwoord op: Porsche cayenne 2012Net D’Ieteren gecontacteerd voor mijn 1984 928S, en zij kunnen blijkbaar geen COC afleveren voor de auto!
Ik kan bij hen wel een technische fiche krijgen (tegen betaling) en die kan gebruikt worden in een bevoegd keuringsstation om een ‘homologatie als alleenstaand geval’ te laten doen.Vreemd, want ik dacht hier eerder gelezen te hebben dat dit wel mogelijk was. Mocht iemand in meer detail weten waarom het op sommige auto’s wel kan bij D’Ieteren, en op andere niet?
In antwoord op: Oldtimerkeuring / invoer uit NLIk heb net een volledige omnium zonder kilometerbeperking afgesloten voor een 928 bij Vander Haeghen.
Daarvoor had ik ook offerte laten maken voor een 964, aangenomen waarde 80.000 (expertiseverslag van partij naar keuze), onbeperkte kilometers voor +- €650 (indien mét kilometerbeperking tot 5000km kwam het op €535), taksen en kosten incluus.
Stalling in garage vereist, maar zonder fancy alarmsysteem. Startonderbreker op de wagen noodzakelijk.
Er zit franchise van 1% op verzekerde waarde op sommige waarborgen (min 300 max 3000 euro).
Geen afschrijving op de waarde, herziening wordt aanbevolen elke 2 jaar maar is vrij om vroeger/later te doen dmv. expertiseverslag.
Totaalverlies is bovendien gedekt met 110% vergoeding.In antwoord op: Omnium verzekeren 964Mag ik vragen waarom vintage garage niet goed genoeg is?
In antwoord op: Porsche 928 specialist?Kontich is me iets te ver om even op en af te rijden. Ook omgekeerd komt de afstand nogal duur uit.
Ik heb vrijdag een afspraak in Ieper geregeld.In antwoord op: Waar expertise laten uitvoeren voor 928? (regio Kortrijk)