Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Vin nummer in het chassis gestampt op 2 plaatsen, plaatje aan de raamstijl, sticker in de deur…. en dit is allemaal origineel…. nog niet genoeg ? Ik vraag me echt af wie beslist waar er een id plaatje moet hangen.

      ps : in mijn 914 (ook ex usa) hangt dat plaatje wel links in de kofferbak. Benieuwd of dat ok is voor de heren van de technische keuring

      0

        Gisteren telefoon gekregen van een vriend van mij. Hij was met zijn 911 van 1986 naar de keuring geweest (eerste keer sinds systeem veranderd is).
        Hij heeft een tijdelijke groene kaart gekregen en dient zich binnen de 3 maand terug aan te bieden. Reden : geen identificatieplaatje binnenin de kofferbak.

        Heb me ondertussen rot gezocht op internet maar ik vind nergens een foto. Wél op modellen tot 1983.
        Hij heeft naar Porsche gebeld en naar het schijnt kan je zo’n plaatje “blank” krijgen (lees : kopen) … je zou volgens info de nummers en gegevens er zelf mogen instampen.

        Ze hebben dus weer wat nieuw gevonden op de keuring… Ik vraag me echt af of ze zoiets kunnen verplichten. Wat nut heeft zo’n plaatje dat met wat rivetten vastzit ? Wie heeft er zo’n plaatje (ex usa ? europees type ?) ? Ik vraag het omdat ik binnenkort ook naar de keuring moet en ik wil ze voor zijn.

        ps : mijn broer had het jaren geleden met een boxster. Het ene jaar was hij erdoor zonder opmerkingen, het jaar erna afgekeurd want hij had geen sticker op de deurstijl (passagierskant). De wagen is nooit geleverd met die sticker maar bij Porsche kan je ze ondertussen kopen …. 130 euro.
        Dan maar even naar de lokale reclamefirma (die oa belettering en bestickering van auto’s doet)…. effe photoshop, vin nr ermee op… 30 euro. Op de keuring : prima mijnheer, hier is uw groene kaart

        Waar zijn we eigenlijk mee bezig hier in België.

        Oh ja, ook werd tijdens de keuring alle verklikkerlichtjes op het dashboard op hun werking nagekeken… De keurder grapte nog… en binnenkort moeten we wss controleren op “milieu”…. olielekje = afgekeurd.

        0

          Hi guys,

          Wou hier nog effe op terugkomen….switch was idd TOAST !! Steekt nieuwe in (auch die prijs) en alles is terug ok. Eén dezer de kroon relay op de lichten monteren. Zal batterij eruit moeten halen want damn, die aarding steekt diep verscholen achter een hoop kabels en leidingen

          groeten
          Dax

          0

            Hoi Frank, effe een update.

            Heb de lichtswitch laten uitmeten door iemand met meer kennis van zaken dan mezelf en kreeg volgende feedback :

            [i]Goedemiddag Danny
            Zoals beloofd heb het probleem nog even geverifieerd ivm de verlichting.

            Er zit een intern probleem in de schakelaar, als de schakelaar op stand 1(standlichten) wordt gezet wordt intern een verbinding gemaakt tussen pen 30 en 75 en dat mag niet.

            Pen 30 is continu 12V en pen 75 is 12V na contact, wat er nu gebeurt is dat pen 75 gevoed wordt door pen 30 met contact af in stand 1, dus ook delen van de wagen komen onder spanning wanneer het niet mag.[/i]

            Maw, de switch is naar de vaantjes. Zal wel heel broos geweest zijn vanbinnen dan want ben er nog zo voorzichtig meegeweest.
            Of zie jij hierboven iets dat kant nog wal raakt ?

            Groeten en alvast bedankt voor je hulp !

            0

              Hoi Frank,

              Bedankt voor je advies en we gaan het nog eens opnieuw bekijken. De wagen staan nu bij mijn garagist voor een onderhoud en vervanging van wat rubbers.

              De switch is nog uitgebouwd en het klopt dat op die zwart/witte kabel er een dubbele lip zit. Had gelezen via internet dat deze eventueel afgeknipt mag worden.

              Ook nog eens goed de cablage naar de turn stalk nakijken want dat is toch het laatste wat je hebt toegevoegd ?

              Ben gewoon zo te werk gegaan :

              * turnstalk uitgebouwd maar nog alle kabels aangesloten gelaten
              * nieuwe stalk gemonteerd en de nieuwe kabels door het dashboard geleid
              * dan één voor één de kabels losgemaakt en de nieuwe gestoken
              * alle plastic clips aangesloten (een gele, een blauwige, een wit/zwart met groene dotten én dan
              de grijs rode naar die diode
              * als laatste de ronde plug in het dashboard

              Batterij terug aangesloten en alles werkte – parkeerlichten links, rechts, standlichten (of hoe noem je deze bij een USA model), gewone lichten, pinkers, toeter …. kortom alles. Ganse dag rondgereden en de wagen weggezet… 2 dagen later zat ik met lege batterij die dan ook nog stukgegaan is. Nieuwe batterij gekocht en gemonteerd en toen zag ik die gekke dingen.

              Stand off (dus knop tot tegen het dashboard) : mijn dashboard licht brandt + een lampje van de ventalitie aan de verwarmingsschuiven
              Stand 1 (low beam) : heb ik mijn gewone lichten + licht dashboard
              Stand 2 (normale lichten) : heb ik niks
              Bovenstaande allemaal zonder sleutel

              Met sleutel branden de lichten in stand 2 en 3 (3 is normaal) maar geen standlichten en geen
              achterlichten meer.

              pffft, it drives me nuts vooral omdat ik bijna 99.9 % zeker ben dat ik de kabels correct heb aangesloten. Het klopt dat in de nieuwe stalk er een draad wit/rood is terwijl op de oude hij rood/wit is …. was de laatste die ik nog kon aansluiten dus dacht dat het enkel in de kleur zat. Heb de andere kabels komende van de ruitenwisserstalk en van de ignition switch gewoon laten steken. Heb wel gezien dat over de stekkertjes een rubber hoesje zit en dat ik deze met een paar keer in en uit te schuiven beschadigd heb op de grijs/rode van de diode. Ik zal er om te beginnen al eens een nieuwe over doen. Dacht dat dit geen kwaad kon omdat deze toch in de plastic clip schuift

              0

                Ik heb een losse GPS tracker in de wagen gestoken. Ik weet het échte dieven scannen deze er mss uit maar voor da geld geeft het me toch een beetje een geruststelling.

                0

                  ok bedankt voor de reacties.
                  911_boldy vanwaar ben je ? Zou eventueel geluid wel eens willen horen

                  wagen is 100 % zeker geleverd met kat want is een California auto en ik heb de keuringsbewijzen van de laatste 18 jaar.

                  groeten
                  Dax

                  0

                    Ze staan erop. Nu nog ff met chromeringen maar deze winter laat ik de andere spuiten samen met de bumper

                    Thks
                    Dax

                    FACEB7AF-EB24-482F-822E-6CD5AB76891B.jpeg

                    0

                      Moest het echt niet gaan, kan je er altijd nog een carosserievijs indraaien, (een dunne dan), (eerst even verven)

                      Ik wil de holle bout gebruiken want er komen nog sierringen over en deze dient in die holle bout geschroefd worden. Ik zal vanavond op mijn gemakske nog es proberen. Wel gezien dat er bij de dansk koplampen op de bout aan de achterkant nog een rubber busje zit, bij de Porsche vijzen niet. Mss dat deze stopper me parten speelt. We zullen zien.

                      thks en groeten
                      Dax

                      0

                        spuitwerk was dan toch niet hoogstaand.

                        hoe een wagen zo achteruit kan gaan op enkele jaren

                        http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-914-2-0l-1974-gulf-94188275.htm

                        hoe zou deze onderhuids er aan toe zijn ? lengtebalken, hellhole, krikpunten… denk dat iemand helemaal opnieuw kan beginnen

                        zonde

                        gr
                        Dax

                        0

                          mailtje gestuurd naar verkoper met de vraag naar recente foto’s want die van op kapaza zijn de foto’s van hier op het forum jaren geleden.
                          Link gekregen maar die werkt niet.

                          Vorige eigenaar had toch laswerk laten uitvoeren aan de linkervleugel en die opmerking staat er nu weer bij….beetje raar.

                          Volgens huidige eigenaar zou de motor gereviseerd zijn door leo de rijck maar ik vind er hier op het forum niks van terug, gekuiste carbus wel
                          maar revisie ??

                          Ik wacht nog even op bijkomende foto’s en dan ga ik mss eens kijken

                          gr
                          Dax

                          0

                            das vriendelijk.

                            0

                              Bedankt voor de link maar die had ik al gelezen. Meer zelfs, die had me in verwarring gebracht omdat ze daar nergens over 211 pk schrijven.
                              Als ik het goed begrijp is een 211 pk enkel verkrijgbaar geweest in België om vadertje staat te slim af te zijn maar is er ook een 245 pk beschikbaar
                              geweest in België en is deze versie dus niet automatisch een “buitenlander”. Dan nog 240 pk etc etc Best wel ingewikkeld.

                              thanks en groeten
                              Dax

                              0

                                UPDATE

                                broer belt net met de melding dat hij dikke spijt had dat hij zijn boxster 2.7 een aantal maanden geleden verkocht had…

                                EN dat er terug ėėntje in zijn garage staat. Een 2.9 van 2009, terug ne zilveren

                                ik denk dat ik nu wel overtuigd ben…jealeous !!!!! Die laat er geen gras over groeien alvast.

                                ps hij wist trouwens niet dat ik ook zoekende was…zijn telefoontje is broertelepathie denk in :coolness:

                                0

                                  Wat een animo en verschillende meningen. Gelukkig maar anders reden we allemaal met dezelfde auto en hadden we allen dezelfde vrouws :D

                                  de 944 cabrio moet je me ni voorstellen want heb er zo ėėn gehad. Sommigen zullen hem nog kennen, is na verkoop ooit nog terug opgedoken bij autos dekens. Zwarte, cupvelgen en cabriologo op de vleugel (had toen nickname dakke). Heb hier trouwens ooit nog foto’s gepost toen de motor “geoperereerd”werd door die garagist in deurne. Een week later ontplofte die zijn garage en is hij er helaas ingebleven. Had de auto niet mogen wegdoen maar ja da kennen jullie wel.

                                  mijn broer heeft een 987 2.7 tip gehad en dat reed wel leuk maar die middenmoter hė. Ik weet het, qua balans is da de perfectie maar je kan daar nergens ni aan hė. Niet dat ik alles zelf doe hoor maar als je toch es in de motorruimte wil is het toch een gedoe hė. Ik zie me nog ondersteboven hangen in mijn 914….

                                  een 968 cabrio hou ik ook wel in de gaten maar die zijn schaars. In duitsland zie ik trouwens al aardige prijsstijgingen…

                                  weet je wat me eigenlijk tegensteekt aan een recentere weekendauto met wa pk’s….die stront biv en wegentaks. Ni dat ik da ni kan betalen maar ik spendeer het liever aan de auto zelf dan het aan vadertje staat te geven. Daarbovenop lees ik dat er veel onduidelijkheid is rond die uitstoot en euronorm en dan rekenen ze maar het hoogste bedrag aan. Schandalig en heel die zever heb je ni als je een oldie koopt. Daartegenover staat dat aan de meeste oldies altijd wel iets te spenderen valt.

                                  soit, ik kijk rustig verder en ik kom er wel uit.

                                  bedankt en groeten

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)