Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 67)
    • Wel, ik kon het eigenlijk niet laten en ik heb mij één maand terug zo’n bouwdoos aangeschaft. Er zit een degelijke uitleg bij en eigenlijk moet je het aanzien als een grote puzzeldoos. Enkel bij het monteren van de tuimelaars had ik een foutje gemaakt. Het was gemakkelijk recht te zetten. Bij de timing van de nokkenassen is het wat geprutst, maar er worden stiftjes meegeleverd om dat op te lossen.

      Ondertussen kon ik het ook niet laten om voor het echte geschut te gaan. Afgelopen weekend heb ik mij een blok van een 3.2 gekocht (met bijhorende 915 versnellingsbak). Deze morgen om 11 uur begonnen. 5 uur later ben ik klaar om de nokkenaskettingen los te maken. Voor het wegnemen van de warmtewisselaars had ik schrik, maar dat viel al bij al goed mee.
      Vanaf nu zal ik af en toe wat hulp in roepen.
      Ondertussen heb ik wel al gezien dat 2 onderdelen niet te redden zijn. Het motortje van de blower (voor de kabineverwarming) is compleet uitgelopen, en ook de kleine oliekoeler die op het blok gemonteerd staat ziet er niet te fris uit. Iemand iets liggen?

      0

        Ben ook geweest. Inderdaad, de weg van Lumbres naar Desvres vond ik onvergetelijk. Het beest daar eens loslaten, super!

        Attachments:
        • Hardelot.jpg
        0

          Ondertussen kon ik dit berichtje terugvinden over de eigenaar, ene Rolf Richter. Het zou dus wel degelijk de eerste competitie-911 zijn. Hij was te bezichtigen tijdens het Windsor Castle concours d’elegance. De eigenaar zou achteraf terug naar Hamburg gereden zijn. Sterk. :respekt:

          Attachments:
          • 1964-Porsche-911-Coupe-Monte-Carlo-Rallye-1965-1.jpg
          0

              Dezelfde heeft trouwens nog leuke dinges staan
              5495_p16_l.jpg

              Zoals deze witte SC van 1981
              5952_main_l.jpg

              0

                Bodemplaat eveneens aan vervanging toe :shock:
                5027_p22_l.jpg

                0

                  Ok, prima, nu eerst nog even proberen weer bij hem te geraken. De eigenaar is een jong gepensioneerde landbouwer, die momenteel zijn zoon moet bijstaan bij het landwerk. Zo zie je maar, P’s vind je overal terug :lekker:
                  Wim, werkt de WUR als een soort bypass in de luchtinlaat? Zorgt hij voor minder lucht (soort choke) of meer benzine?

                  0

                    Klopt het dat injectoren na ultra-soon-reiniging wel weer direct gemonteerd dienen te worden? Op de franse 911.org site las ik dat ze zeer snel roesten als niet snel weer in de benzine zitten. Eenmaal roestig zullen ze wel onbruikbaar geworden zijn, veronderstel ik.

                    Iemand ervaring met Forté-injecteurreiniger?

                    0

                      Hagerty lijkt de tendens toch wat te bevestigen, een appelflauwte of een echte trendbreuk? :x

                      https://www.hagerty.com/apps/valuationtools/1987-Porsche-911-Carrera

                      0

                        27.06.2015 - Porsche-911(Порше 911) РАЗОРВАЛО в центре Москвы

                        commentaar via de Google vertaalmachine:
                        In Moskou, op Bolshaya Yakimanka om 7:20, verloor de bestuurder van een Porsche de controle en crashte tegen een paal. Volgens voorlopige gegevens, in de cabine waren twee mannen, beiden stierven “, – zei het agentschap.

                        Volgens RIA Novosti bron in de rechtshandhaving, was bij het ongeval met de auto – een Porsche-911, de kracht van de impact zo groot dat de auto aan stukken werd gescheurd. Deze Porsche model behoort tot het premium segment, zijn prijs in de salons varieert 6,5-12 miljoen roebel.

                        “Volgens de scène, de naam van de man die bij het ongeval overleden is -. Igor Yesipovsky Nu is de informatie wordt opgegeven, maar het kan zijn dat hij de zoon is van Igor Eduardovich Yesipovsky, de voormalige gouverneur van de regio Irkoetsk, een Doema afgevaardigde, die werd gedood in een helikopter crash in 2009 op het Baikalmeer “- zei de bron.

                        0

                          27.06.2015 - Porsche-911(Порше 911) РАЗОРВАЛО в центре Москвы

                          commentaar via de Google vertaalmachine:
                          In Moskou, op Bolshaya Yakimanka om 7:20, verloor de bestuurder van een Porsche de controle en crashte tegen een paal. Volgens voorlopige gegevens, in de cabine waren twee mannen, beiden stierven “, – zei het agentschap.

                          Volgens RIA Novosti bron in de rechtshandhaving, was bij het ongeval met de auto – een Porsche-911, de kracht van de impact zo groot dat de auto aan stukken werd gescheurd. Deze Porsche model behoort tot het premium segment, zijn prijs in de salons varieert 6,5-12 miljoen roebel.

                          “Volgens de scène, de naam van de man die bij het ongeval overleden is -. Igor Yesipovsky Nu is de informatie wordt opgegeven, maar het kan zijn dat hij de zoon is van Igor Eduardovich Yesipovsky, de voormalige gouverneur van de regio Irkoetsk, een Doema afgevaardigde, die werd gedood in een helikopter crash in 2009 op het Baikalmeer “- zei de bron.

                          0

                            Ik vind dit een vrij gevaarlijke bedoening. Op een niet originele peilstok valt moeilijk af te lezen wat het werkelijke niveau nu moet zijn. Het is me niet bekend of er verschil is in niveau naargelang het bouwjaar, maar een medeforummer met een P van 1971 kan op de zijne wel aflezen wat het normale niveau zou moeten zijn, gemeten in cm vanaf boven.
                            Een onregelmatig pinkend olielampje zou wijzen op een onderbroken lage of wegvallende oliedruk (bij het nemen van een bocht vb?.). Als het continu pinkt, zal het wel niet lang duren voor de boel in de soep draait. Dus zeker eerst nagaan wat hier aan de hand is.

                            0

                              Ik vind dit een vrij gevaarlijke bedoening. Op een niet originele peilstok valt moeilijk af te lezen wat het werkelijke niveau nu moet zijn. Het is me niet bekend of er verschil is in niveau naargelang het bouwjaar, maar een medeforummer met een P van 1971 kan op de zijne wel aflezen wat het normale niveau zou moeten zijn, gemeten in cm vanaf boven.
                              Een onregelmatig pinkend olielampje zou wijzen op een onderbroken lage of wegvallende oliedruk (bij het nemen van een bocht vb?.). Als het continu pinkt, zal het wel niet lang duren voor de boel in de soep draait. Dus zeker eerst nagaan wat hier aan de hand is.

                              0

                                Super, zodra er wat tijd is probeer ik dit uit te vlooien. Bedankt.

                                0

                                  Ik had ook al een vermoeden dat het de hendel zal zijn. Een moeilijke zaak om deze te demonteren?

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 67)