Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 67)
    • Probleem lijkt opgelost, of is er eigenlijk nooit geweest (mea culpa). De eerste stand van het contact lijkt een kwestie van 1 mm verschil tov de volgende stand. Bij het voorzichtig doordraaien hoor ik inderdaad eerst de radio en dan pas de pomp. Ik dacht aanvankelijk dat de vorige eigenaar de DME overbrugd had, niet dus.

      Ik blijf wel nog met een probleem zitten ivm het grootlicht. Bij het kort knipperen werkt het grootlicht, als ik het pookje echter wegduw naar achter voor de permanente stand is het resultaat nihil. De lampen zijn dus ok, ik veronderstel ook de relais van het grootlicht, wat zou de verklaring verder kunnen zijn?

        In mijn geval ging het om condens in de benzinetank. Ik heb de zaak gedemonteerd (en meteen ook de randen van de tank bijgewerkt), de tank netjes uitgespoeld, en injecteurreiniger toegevoegd (Bardahl). Daarna liep hij weer prima.

          Welkom, ik herken het fenomeen. Ondertussen staat er reeds een klein jaar eentje te blinken in de garage. Zowel rij- als sleutelplezier aan de P hebben ervoor gezorgd dat ik mijn Italiaanse tweewielers (voorlopig) opzij heb gezet.

          veel succes tijdens de zoektocht.

          en het is een 915 :o

            Veel plezier beleefd aan mijn Italiaanse éénpitter. 350 desmo van 1974.

            Attachments:
            • SIMG2019.jpg

              Bedoel je dat de SAE 90 in beide gevallen binnen dat bereik zit, en ze dus allebei bruikbaar zijn?

                Ik blijf nog met een vraag voor de 915-bak: is het de Swepco 201 (80W-90) of de 210 (80W-140) die de voorkeur geniet? De 210 zou de meer all-season versie zijn, omwille van zijn bredere viscositeit, of zit ik verkeerd? De ene, 201, heeft een blauwe kleur, de 210 een rode, als ik mij niet vergis.

                  Dirk,
                  is het je uiteindelijk gelukt om de nieuwe mat te plaatsen? Nog wat tips terzake?
                  Verder tevreden over het resultaat? Mijn 1985 Targa loopt prima, maar maakt een immens kabaal. Laatst vertrokken wij rond 24u vanuit Izenberge (nabij Veurne – mooi Westhoekdorpje). Na het starten zag ik hier en daar lichten aangaan en gordijntjes opzijschuiven. Een beetje van het goede teveel, lijkt me :? . Het is me verder niet bekend of een stillere uitlaat ook veel effect heeft in de binnenruimte. Iemand ervaring hiermee?

                  Sommigen stellen dat het voor het plaatsen van de mat beter is het blok wat te laten zakken (10-12 cm). Ik veronderstel dat het hiervoor volstaat om de 4 ophangpunten te lossen, en de bekabeling, leidingen enz… gerust te laten?

                    Idd, ik woon in de Westhoek :)

                      Ben even niet mee :think: . Welke zaak in Torhout bedoel je?

                        Dank, dat lijkt me interessant materiaal. Nu nog proberen uit te vlooien waar de kortsluiting kan zitten :?

                          Dat heb ik ondertussen gedaan. De pate waarmee het geheel waterdicht moet zijn is wel verhard en deels verbrokkeld. Dichtmaken met silicone lijkt niet direct een optie want dan kan ze niet meer open. Iemand een suggestie?

                            Ik heb het als volgt gedaan, samen met mijn zoon.
                            Draai het dekseltje (vier vijzen) open dat zich bevindt voor de achterzetels. Hieronder zie je het koppelstuk. Zet de versnellingspook in neutraal. Haal nu het versleten koppelstuk weg, zorg wel dat de uitgang die naar de versnellingsbak loopt in neutraal blijft. Monteer het nieuwe koppelstuk, maar draai voorlopig de bout-moer combinatie niet toe. Iemand moet nu vooraan de versnellingspook helemaal naar links duwen, tot tegen de aanslag. Zorg daarbij dat het onderste deel van de pook verticaal blijft, dus enkel naar links duwen en niet gelijktijdig naar voor of achter. De tweede persoon draait nu het koppelstuk achteraan in de andere richting, dus in wijzerzin als je naar voor kijkt. Het koppelstuk moet ook tot tegen de aanslag worden gedraaid. Zet nu de vijs-moer combinatie vast op de tandjes. Als je nu de pook lost, zal deze dus terugkeren naar rechts en het koppelstuk naar links en zou de uitlijning ok moeten zijn. Bij mij is het in elk geval zo gelukt. :P
                            Succes.

                            ps. Wim, corrigeer me in de tekst voor het geval nodig. Ik heb me zelf gebaseerd op een tekstje uit PelicanParts en het werkboek van Haynes.

                              Tank werd donderdag terug gemonteerd. Gevuld met 20 liter benzine en Bardahl injecteur-reiniger. Hij draaide direct stukken beter dan ooit tevoren. Hij neemt nu soepel op, een heel verschil. Dank voor de tip ivm mogelijk condenswater in de tank. Het was inderdaad de juiste :D
                              Volgend probleem in het rijtje, het monteren van de isolatie in het motorcompartiment. Iemand die wat raad kan geven?
                              Verder zit er nog iets wat ik ooit wil oplossen. Een onverlaat moet ooit een poging ondernomen hebben om onder de P een krik te plaatsen waar het niet hoort: ter hoogte van de olieleidingen. Halfweg zit een deuk in beide leidingen, waardoor aller & retour mogelijk gehinderd worden. Olietemperatuur, druk, niveau lijken allemaal normaal. Wat vang ik er best mee aan?

                              groeten,
                              Hendrik

                                hallo,

                                Ondertussen ben ik even technisch werkloos (wachten op benzinefilter + coating voor de tank). Omdat bij de laatste ritten het lawaai uit het motorcompartiment wel erg uitbundig werd ben ik ook hier even op onderzoek gegaan. Blijkt dat de isolatie in flarden uit elkaar hangt :oops: . Hoe pak ik dit best aan of is hier reeds vroeger een topic over gestart?

                                dank
                                Hendrik

                                  hallo,

                                  heren, bedankt voor de bruikbare tip. Deze middag met zoonlief de benzinetank gedemonteerd en inderdaad: toen ik de laatste liter uit de tank liet lopen leek het wel karnemelk. Het zal dus overduidelijk aan condenswater hebben gelegen. Nu zou ik graag de randen van de tank, terwijl hij gedemonteerd is, opnieuw voorzien van coating, samen met de mousseband. Iemand tips hieromtrent? De originele coating lijkt wel vloeibaar rubber, bestaat deze in spuitvorm of wat doe ik er best mee?
                                  Verder weet ik niet direct hoe ik de minderwaardige brandstof die in het injectiesysteem zit eruit kan krijgen. Het zal wellicht gewoon rijden worden totdat propere benzine door heel het systeem gelopen is. Kan het kwaad dat ik nog enige tijd wacht? Is het water dat er nu in zit niet nefast. De benzinefilter is besteld, maar nog niet toegekomen. Wellicht nog een weekje wachten.
                                  dank voor alle tips. Deze was in elk geval een meer dan bruikbare :P .

                                  groeten, Hendrik

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 67)