Aangemaakte reacties

7 reacties aan het bekijken - 61 tot 67 (van in totaal 67)
    • Zo had ik het nog niet bekeken :idea: . Condenswater lijkt me niet interessant in combinatie met gevoelige techniek zoals injectors. Na wat goochelen heb ik op de site van mechatechnic gezien dat men er Bardahl voorstelt. Ik had er destijds goeie ervaringen mee als motor-olie-additief. Ik veronderstel dat ook het benzine-additief van dit merk ok is. Ik heb vorige week voor een tweede maal vol-getankt. Kan ik een additief zomaar in een halfvolle bak gooien of dien ik hem eerst leeg te rijden?
      Verder zou ik ook graag bobine, bougies en benzinefilter vervangen. Het is niet de grote kost en we zien wel wat het resultaat is.

      groeten,
      Hendrik

        Zijn er bepaalde pistes die ik kan uitsluiten? Een verontreinigde filter lijkt me minder waarschijnlijk, omdat je de problemen even goed zou merken bij een constant toerental van vb. 3.500 toeren. Het is vooral bij het accelereren dat het blok stottert. Bij wat hogere toeren gaat de hapering schijnbaar weg. Ik verdenk dan ook eerder elektronica zoals bobine, bougie, delco, rotor enz… Foute redenering?
        Dank voor alle suggesties.

          hallo, ondertussen de oliedruksensor bij het blok vervangen, samen met de dichtingen (Rose Passion). De eerste maal had ik een kleine lekkage bij de (nieuwe) koperen rondel onder de sensor. Deze terug gedemonteerd, de rondel lichtjes gewarmd en daarna in water gekoeld zodat hij zacht werd. Daarna weer gemonteerd en nu alles potdicht :D + oliedrukmeter werkt prima.

          groetjes,
          Hendrik

            dag Wim,
            Dank voor het supersnelle antwoord! Nog een vraagje betreffende de massa. Is dit de massa van de sensor op het blok of de massa van de meter? Waar kan ik die massa vinden?

            Betreffende de 915 bak. Er werd Swepco in gedaan, blijkbaar is het een half wondermiddel. In elk geval schakelt hij naar mijn aanvoelen goed. Bij het opgaan naar 3° moet je het wat voorzichtig doen, en bij het terugkomen naar 2° (vb. bij het opgaan van een rond punt) durft het wat stroef gaan (zonder bijgeluiden weliswaar). Voor het overige: prima.

              Ter info, ik heb een vermoeden dat hij richting Tienen is vertrokken. Niemand iets gezien?

              Attachments:
              • 0303713217_2013-12-12.jpg

                Sorry, ik vergat er nog bij te zeggen dat ik bij de wagen geweest ben, na een eerste contact via het net. Ik heb hem dus horen draaien, binnen en buitenkant geïnspecteerd. En eerlijk, ik kon er weinig of niets op aanmerken. Toen ik 2 dagen later dacht een bod te doen, was de vogel net gaan vliegen :?

                  Het ging inderdaad om een 3.2, bouwjaar mei 1988, in volledig originele staat (incl. schuifdak, leder/stoffen zetels, enz…). Het was niet de meest blitse uitvoering, maar het leek me een zeer gezonde wagen.

                7 reacties aan het bekijken - 61 tot 67 (van in totaal 67)