Aangemaakte reacties
-
Ik heb hier een aantal PM’s mogen ontvangen, ik heb die beantwoord maar ben niet zeker dat de mensen die ontvangen hebben. Ben niet zo’n Einstein met computers… :-/ Stuur gerust PM, maar zet er eventueel een gsm nummer bij of zo, dan stuur ik jullie wel een sms
in antwoord op: 911 TURBO (930 bwj 1988) TE KOOPIk heb de wagen al een paar jaar, de reden van verkoop: mn madam wil gaan samenwonen en ik heb een huis te restaureren, mijn dagdagelijkse 3.2 waar ik al 16 jaar mee rondtuf heeft het op motorisch gebied begeven, en dan heb ik nog een stuttgartproduct dat ik wil restaureren,plaatsgebrek (madam heeft net een nieuw wagentje gekocht die binnen zal moeten staan) en er zijn nog een deel redenen waarom ik tegen mijn zin heb besloten om hem te verkopen ,-) Een bekende van dit forum heeft een middagje gereden met de wagen (zijn zoon is mechanicien bij Porsche) en die werd tiptop bevonden. Kosten heb ik nooit moeten doen aangezien de wagen maar 500 km per jaar reed.
in antwoord op: 911 TURBO (930 bwj 1988) TE KOOPmatching numbers, ik maak deze week nog propere foto’s, deze die er nu opstaan stonden nog op mijn telefoon. Ik heb ooit in mijn typenatlas het chassisnummer opgezocht omdat er achteraan dikke amerikaanse bumpers opstaan. Volgens mij is het een Europeaan. De wagen heeft vanaf het jaar 2000 tot heden ongeveer 500 km per jaar gereden om hem in goede staat te houden. Km teller is ook europees
in antwoord op: 911 TURBO (930 bwj 1988) TE KOOPregio Brugge
in antwoord op: 911 TURBO (930 bwj 1988) TE KOOPToen ik om een revisie versnellingsbak ging bij van Zweeden voor mijn 924 raakte ik wat aan de praat met de baas aldaar. Ik vroeg hem of dat normaal was dat de bak versleten was na 207 000 Km. Toen zei hij dat het bij een 968 soms voorkwam dat de versnellingsbak maar 100 000 km mee ging. Waarop ik direct mijn plannen voor de aanschaf van een 968 liet varen. De jacht is dus heropend na uw heuglijk nieuws !
in antwoord op: 924 en 924S (gesplit van Cayenne Topic)Welk interieur zit erin?
in antwoord op: goeiedag + vraagje:? Ik vind ze dus alledrie de max ! Die 924 S staat in een prachtig kleur (de mijne is rood, en eigenlijk vind ik dat niet veel klasse hebben, maar ja, in die tijd was een sportwagen nu eenmaal rood…) Ik heb ooit op het punt gestaan om een blauwe 968 te kopen, maar heb het dan niet gedaan omdat ik vernam dat de versnellingsbak maar 100 000 km meegaat (is dit zo?) Ik heb die 968 dan maar zelf gebouwd op schaal 1/24. Maar ik kom helemaal zot van uw Martini ! Ik zat al enkele jaren met het idee te spelen om een wrakkige 924 te kopen, om te bouwen tot semi racer, om wat te dollen op circuit. En raar maar waar, ik wilde hem in het wit met Martini band (heb hem dan ook maar in modelbouw gemaakt)
in antwoord op: 924 en 924S (gesplit van Cayenne Topic)Het 2 liter blok is inderdaad ietsje te zwak (al moet gezegd worden dat 125 PK in het jaar 1975 niet slecht was. Vele andere wagens reden rond met om en bij de 50 PK…). Kun je eens een fototje posten van uw 924S?
in antwoord op: 924 en 924S (gesplit van Cayenne Topic)Wel om eerlijk te zijn: Ik heb nog nooit gereden met een 924 S, maar dat moet inderdaad een zéér interessante wagen zijn. De prestaties (weliswaar ietsje teruggeschroefd) van een 944 in een gestroomlijnde carrosserie…
Ik vraag me wel af hoe dat nu zit met die vijfbak van de 924. Klopt het dat hij moeilijk zijn eerste neemt? En is de S versie niet te veel geciviliseerd in vergelijking met de ouwe 924? Rijdt dat niet een beetje te veel als een 944. Ik verkies mijn 924 boven mijn 944 omdat hij veel spartaanser is. Die ouwe 924 rijdt als een go-kart, en dat vind ik er net zo leuk aan. Het schakelen bij de 944 bijvoorbeeld doet mij een beetje denken aan het schakelen bij BMW. En bij de 924 verloopt dat nog lekker stroef, je voelt daardoor de bak beter aan.
Mocht ik nog een 924 willen, dan zou ik graag een turbo hebben, omdat hij o zo zeldzaam geworden is (was wel een beetje miseriekar meen ik me te herrineren) Aan de andere kant: ik rij nu al 28 jaar in die zelfde kar rond, ik kan hem nu toch moeilijk in de steek laten hé ,-) Ik koop trouwens mijn wagens nieuw aan (of van familie). Kwestie van in den beginne de wagen met de beste zorgen te kunnen soigneren. En dan weet je ook wat er precies mee gebeurd is. Voor mij wel belangerijk omdat ik elke week ongeveer 50 uur in Porsche slijt.
in antwoord op: 924 en 924S (gesplit van Cayenne Topic)In mijn Carrera uit 1987 zat een Blaupunkt London als ik me goed herriner. Heb hem een 2 tal jaren vervangen door een CD speler, ferm tegen mijn goesting, maar die Blaupunkt at zo graag cassettes dat ik het beu was. Heb dan dit euvel laten herstellen (100 Euro !) en heb hem veilig opgeborgen in zijn doos. Want je originele radio doe je best niet weg. Die Blaupunkt radios vind ik eigenlijk niet zo goed, want in mijn 924 bouwjaar 1977 zit een originele Philips en die speelt nog elke dag, ook cassettes, met een fenomenale klank.
in antwoord op: Standaard auto radioAnder goede Porsche ofroaders waren de diverse tractoren. Eventjes rondsnuffelen op het internet leert je snel hoeveel verschillende types er waren… En het waren er veel ! Ik dacht dat het enkel 1, 2 en 3 cylinders waren, en dat er dus maar 3 types bestonden…
Laten we ook de Kingtiger Porsche Turret niet vergeten. Zo’n tank is uitermate geschikt voor het zwaardere ofroad werk :D
in antwoord op: De voorloper van de cayenne ?Mijn buurman hier aan mijn garage heeft een X 5 met een 3.0 diesel er in en die beweerd toch ook bij hoog en laag dat hij bij normaal rijden 11 liter verbruikt en als hij wat zot doet 16 liter verbruikt.
11liter Diesel vind ik best schappelijk gezien het hoge gewicht van de X5, zijn CX waarde die ongeveer hetzelfde is als die van een appartementsblok, en gezien de bredere banden die zorgen voor een groter contact met de baan, dus meer wrijving.
Maar als ik normaal rij met mijn Cayenne kom ik makkelijk op 20 liter !!! Daardoor heb ik echt een dégout gekregen van die kar, en ik beklaag me dat ik mijn geld er aan besteed heb. Het is zelfs zo erg dat ik met mijn 924 dit jaar al 30 000 km heb rondgebold en mijn Cayenne gewoon in de garage blijft staan. Hij is wel mooi om te zien, maar het is mijn insziens meer een kar om de dikke nek mee uit te hangen, dan dat hij rijplezier verschaft. Ik heb nog een seconde getwijfeld om een X5 te kopen (OMDAT IK NIET BINNENMOCHT OP DE PORSCHE STAND OP HET AUTOSALON, TERWIJL HET VOORSCHOT EEN GAT IN MIJN BROEK BRANDDE !!) maar als echte Porsche freak kon ik het niet over mijn hart krijgen. Ik zal er nog eentje bijkopen in de toekomst, en dat zal een 993 2 of 4 S zijn. Van die moderne Porsches heb ik mijn buik meer dan vol. Alle soorten van technische snufjes moeten verbergen dat het rijplezier fel verminderd is. Het gaspedaal bijvoorbeeld, reageert nog trager dan die van een Diesel. Je kunt er gewoon geen tussengas mee geven als je een versnelling lager gaat ! De wegligging is wel FENOMENAAL ! (en dat is ook het enige) De banden (hij staat op 20 inch Techno velgen) zijn na 20 000 km al zo goed als versleten. De achterklep kraakt als je hem opendoet, de dakbekleding scheurt aan de deurlijsten, het leder ziet er al identiek uit als die van in mijn Carrera (maar daar heb ik wel al 350 000 km op de teller gezet!)
Als ik dan eens mijn 924 (die door o zo velen wordt bespot want het is geen “echte” Porsche) mag vergelijken met mijn Cayenne kom ik tot volgende conclussies:
Cayenne: Nieuwprijs 2 700 000 in 2005, 0-100 in om en bij de 9 seconden, max snelheid om en bij de 200 km/h, verbruik 16-20 liter. Laadcapaciteit: een paar bakken bier
Off road capaciteit op 20″ Techno velgen (die er natuurlijk niet voor dienen) in slijkpoel zit ie redelijk snel vast door hoge gewicht
Bouwkwaliteit: ondermaats, laklaag gespoten door robot met acrylverf even vlak als een sinaasappelschil met bijhorende vernisdruiper op het einde van de capeau EN DAAR BRAAK IK VAN !
design: Volkswagen met Porsche lichten, (maar wel mooi), de houten latjes in het interieur waar ze u 25000 ballen voor vragen blijken van plastic te zijn, net zoals het “aluminium” aan de buitenkant van de wagen die eigenlijk van plastic is. De deurklinken binnenin zijn van datzelfde “aluminium”, met andere woorden, na een paar keer uw deur open en toe gedaan te hebben komt de verf er vanaf.924: Nieuwprijs 500 000 fr in 1977, 0-100 in om en bij de 9 seconden (getuige de talloze TDI mannetjes die eens willen proberen… maar veelal het deksel op de neus krijgen in een sprintje tegen een 28 jaar oude kar :P ), max snelheid ongeveer 210 km/h, vebruik 7 – 12 liter
Laadcapaciteit: Ik ga er mee naar Ikea en rij rond met ladders in mijn wagen, ideaal dus om lange platte zaken mee te vervoeren.
Off road capaciteit: JE HOUDT NIET VOOR MOGELIJK WAAR DIE OUWE KAR DOORHEEN PLOETERT! Werkelijk ongelofelijk (waarschijnlijk door zijn lage gewicht?)
Bouwkwaliteit: even degelijk als een tank !
Design: wereldschokkend in 1975! En nog altijd even prachtig!Voor mij is het duidelijk wat hier een “echte” Porsche is ! Zo duidelijk dat ik die ouwe kar volledig laat restaureren tot hij in showroomstaat is. En het kostenplaatje zal wellicht het vijfvoudige zijn van wat hij waard is. Maar daar trek ik mij niets van aan. Porsche rijden is emotie, geen economie. En voor diegene die nu nog denken dat de 924 geen echte Porsche is…
in antwoord op: cayenne verbruik V6