Aangemaakte reacties
-
die groene 964 staat hier te koop http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/1290 … era_2.html
deze wagen staat al geruime tijd op kapaza tegen toch wel een schappelijke prijs dacht ik tot ik hem zag. Ik heb deze 964 vorig jaar op de beurs in hoogstraten bekeken en idd, wat een wr…k. met het werk dat er nog aan is zit je vlug aan de 25000 euro.
in antwoord op: Antwerp Classic Salonwil geen reklame voor mijn eigen wagen maar deze al bekeken: http://www.2dehands.be/porsche-944-1986 … 18008.html :wink:
Dieter
in antwoord op: 944 gaan bekijken, graag commentaarhttp://www.autorepair.ca.gov/applicatio … stQry.aspx
hier kan u de “Smog Test Reports” al terug vinden.
mvg
Dieterin antwoord op: VIN-label/nummerlink volledig kopiëren blijkbaar
Dieter
in antwoord op: porsches in kippestalik vrees dat je de complete K-jetronic moet vervangen. ik vervang dan gewoonlijk alles ineens. ( maar ik heb het natuurlijk gewoon uit het schap te pakken ook). met complete k-jetronic bedoel ik dus die spinnenkop samen met luchtdebietmeter. best is te demonteren van een draaiende sloper ofzo. want ik heb ook al gehad dat ik eentje gemonteerd had die niet meer werkte en toen ik die jaren geleden demonteerde wel.
injectoren kan je gewoon verwijderen door eraan te trekken. deze zitten vast met een O-ring. eerst losschroeven en dan er is goed aan trekken.
Dieter
in antwoord op: Benzinepomp problemenbeste,
probeer hetvolgende toch maar is. gewoon stationair laten draaien en startpilot spuiten op de ganse inlaatbehuizing. niet in de luchtfilter spuiten maar vanaf de luchtfilter tot inlaatcollector. spuit maar goed door. als je de motor ineens omhoog ziet gaan in toeren zit je toch ergens met valse lucht. dit is soms zeer zeer klein. normaal als hij véél valse lucht zuigt valt hij gewoon stil bij statinair toerental maar bij een minieme aanzuiging van valse lucht krijg je jouw probleem. en die plof in de uitlaat is daar een typische eigenschap van. dit wil zeggen dat de motor dan de rijk staat, te veel bezine krijgt en dit kan dan enkel te maken hebben met die valse lucht wat een vals beeld geeft voor de luchtdibietmeter die dan te veel bezine doorgeeft. hopelijk is het wat begrijpbaar uitgelegd want ben daar gene goeie in.
dieter
in antwoord op: Benzinepomp problemener zitten 2 sensoren op het vliegwiel. als u net achter de motor kijkt langs boven ziet u ze zitten. deze geven ook een signaal naar de motronic en zijn ook dikwijls het probleem. meestal door stilstand maar kan ook andere redenen hebben. als u de dme relais en motronic al vervangen hebt is dit 99 procent uw oplossing. (hoop ik ) :wink:
Dieter
in antwoord op: 944 start niet meerbeste,
ik heb dit probleem ook voor gehad, meerdere malen zelfs. en 9 van de 10 was dit een probleem met valse lucht die aangezogen word. het circuit van aan uw luchtdebietmeter tot inlaatcollector goed nakijken of alles goed is, nergens een klein fitje door een scheurtje of slecht aangtrokken klembandjes. eventueel wat startpiloot op de stukken spuiten. zo merkt men ook dat men een fitje heeft. zelfs het kleinste fitje is al genoeg en dan heeft u idd dat probleem. van zolang u gas blijft geven zal de motor blijven draaien maar als u hem loslaat zal de motor ook meteen afslaan.
eventueel de plastieke delen vervangen door nieuwe, erg duur zijn deze ook niet en door verduring gaan deze toch ooit stuk.
Dieter
in antwoord op: Testen van de injectorenik heb dit probleem dus ook al meerdere keren voorgehad. de ene keer ligt het dus aan de injectoren. porsche-rsr heeft perfect uitgelegd hoe je deze moet testen. maar als deze allemaal goed zijn zou ik is aanraden om gewoon de benzinefilter te vervangen. t zit zo dat de benzinetanken van metaal zijn en vanbinnen durven te roesten en zo vuil mee doorkomt.
als hij zo wat sputtert kan je hem ook is goed laten doorgaan, maar dan echt goed in toeren. geen schrik hebben, die motoren kunnen iets verdragen ze. zo komt het vuil er ook in ene keer tegoei mee door. allemaal maar kleine tips waar het soms bij mij mee opgelost was.
voor die cd-rom’s en eventuele stukken kan je altijd bij mij terecht. neem maar is een kijkje op mijn site. http://www.dvl-cars.begroeten
Dieterin antwoord op: injector/injectoren?beste,
dinitrol is voor in de holle ruimten, tegen roest aan de bodem zal dit niet veel helpen. rutex is het beste ertegen, maar natuurlijk eerst behandelen en insmeren met rrodbruin zoals ze in vaktermen zeggen. ik kan uw bodem volledig roestvrij maken en terug behandelen met rutex voor 100 euro als u wil. je laat maar iets weten
Dieter
in antwoord op: onderkant opnieuw behandelenik heb laatst een alternator laten reviseren, was 80 euro, eraf halen en terug plaatsen is eigenlijk kinderspel, gewoon een beetje de juiste spanning van die riem aanvoelen.
Dieter
in antwoord op: alternator kapotdit vind ik persoonlijk zeer geslaagd, stond dit jaar op techno classica in Essen
groetjes
in antwoord op: Livingtafel – motorblokhey 924, foto is heel onduidelijk he, denk zelfs niet dat het de goede is. ik zou het niet kopen, ik denk zelfs dat je voor iets meer een nieuwe hebt hier in belgie, en dan ben je zeker he. ik heb de rotor en de verdeelkap hier in belgie bij een autoshop in de buurt 15 euro betaald heb en dan heb je alles
groetjes
Dieterin antwoord op: Probleempjedavid, je doet me weer iets aan he. dat plaatsgebrek is echt wel erg. moet heel dringend een opslagplaats vinden hier in de buurt, dus als iemand iets weet. dat ze bij u mogen staan is geen probleem maar ik moet momenteel 6 autos die nu nog bij de eigenaars staan afbreken en ik moet die stukken kwijt geraken, liefst in rekken, mooi gesorteerd :D
nu over die blauwe david, anders stuur je maar is een sms of een mailtje met de vraagprijs. :wink:Dieter
in antwoord op: Onze Porschesdavid, had ik dat nu deze morgend geweten dat je die verkocht had ik interesse gehad, maar ik ben net bij iemand geweest en heb daar een aantal 944-en gekocht waardoor ik nu met een groot tekort aan plaats zit. ik ga ze al moeten stapelen denk :wink:
dieter
in antwoord op: Onze Porsches