Aangemaakte reacties
-
[quote=”Number1″:35xqdjxr]kunt ge een 968 ook lager leggen zonder verlagingskit?[/quote]
nope
in antwoord op: is het mogelijk servo in te bouwen in 911[quote=”stefx911″:pzviow2p]Zijn de bevestigingen hetzelfde of moeten er gaten gemaakt en dichtgemaakt worden voor deze upgrade ?
Is de electrische bediening/aansluiting dezelfde ?[/quote]
Het antwoord zit in bevenvermelde opmerkingen van RSR en ondertekende :D wink:
Bij de originele gaat het allemaal vanzelf …
Bij de namaak daarintegen zit je te frullen met oa de dingen die jezelf aangeeft … :wink:Dirk
:wink:en als je de upgrade doe … koop dan originele CUPspiegels … geen namaak toestanden … zijn prulle :!:
Greetz
Dirk
:wink:Kan in een diagnose centrum of bij onafhankelijke Porsche specialist gedaan worden, natuurlijk gaat een onafhankelijke Porsche specialist meer letten op de details en er kritische zijn. Gezien dat hij veel meer van deze wagen afweet
Neen daar zit het ook niet … het diagnose centrum heeft zelfs betere apparatuur om die wagen te testen … en toch is het niet aan te raden …
Of heb jij mss boodschap aan het feit dat je dat je ruitenwisserbladen versleten zijn ofdat het slotje van het handschoenkastje nie werkt … denk ut nie hé … :wink:
Zo’n diagnosecentrum haspelt een voorgeprogrammeerde lijst af … zoals ik al zei … leuk voor Golfjes van 4 jaar oud ofsow … maar niet voor Porsches.
Een specialist die begaan is met keuringen gaat elk specifiek model keuren op zen speciefieke “zwakkere” punten … hij zal geen rekeninghouden met die lullige details.
Neem dan in 1 keer ook iemand die zelf GEEN auto’s verkoopt … en ga zeker nie in op een voorstel van de verkoper om de auto te laten keuren waar hij zegt … maar dat wist je natuurlijk zelf al wel :wink: Maar toch gebeurd het heeeeeel vaak :!:Tis simpel … een Porsche blijft op alle vlakken anders dan andere automobielen … over heel de lijn … van wielen tot motor tot handschoenkastslotje … :D
Was ik effe fier dat ik ook een 993 heb maar ik heb wel (nog) geen idee wat voor 993types dit waren. Toch ook nog wel luchtgekoelde veronderstel ik?
993 RSR race versie wellicht …
993 is ALTIJD luchtgekoeld … vanaf 996 zijn het waterkokers idd.Dirk
:wink:in antwoord op: Eerste porsche kopen (advies)Van het moment dat Porsche ook waterkoeling begon te gebruiken, god knows why, met de 996 kromp de cc zelf naar 3.4
Als we dan toch puntjes aan t zetten zijn … :wink: :D
Wel dit werd oa gedaan om te kunnen tegemoetkomen aan allerhande Amerikaanse emisisenormen etc … :wink:
(emissie, geluid en ga zo maar door … )Dirk
:wink:in antwoord op: Eerste porsche kopen (advies)Mijn antwoord bij deze beetje aangepast dan …
Idd … behalve de zeer beperkt gemaakte speciale versies …
Deze hebben echter nooit in de officiële Porsche prijslijsten gestaan.
(bv RS 3.8 … RS4 … RSR … enz enz enz …. ):D
in antwoord op: Eerste porsche kopen (advies)[quote=”porschke”:1tagjtzw]de 3.8 in rs uitvoering bestaat wel degelijk :?
chassisnrs : WPOZZZ96ZPS497001-7129
motortype M64/04
productieaantal 992
gemaakt van augustus 1992 tot juli 1993[/quote]
uhu … maar dat zijn geen serie Porsches :!:
Horen bij de speciale versies van de 964.
Was vooral de RSR versie die gemaakt werd voor de renstallen.
Heeft nooit in de officiele prijslijsten van Porsche gestaan.
Productieaantal zit volgens mijn gegevens op ca 210 … maar het exacte aantal weet men niet.Dit soort auto’s zal je zelden te koop zien staan … en als je ze dan ziet gaan ze vlot over de 100.000€urookes vliegen.
Zijn allemaal “gewone” RS’en die langs “Porschewerkhe 1” zijn gepasseerd. Dus geen serieproducten.Maar op de letter heb je gelijk … :wink:
Als je al deze akafietjes van Porsche gaat meetellen bestaat er ook een 964 RS4 …. :wink:Dirk
:wink:in antwoord op: Eerste porsche kopen (advies)Heren,
RS is NOOIT een 3.8
RS bestond in 89 nog niet
RS heeft 260 pk
Interieur klopt niet half met dat van een RS
Is dan ook nog 4 wielaandrijving …en een RS betaal je ongeveer 40 a 50.000 €urookes … :roll:
Maar goed … hoe komt hij aan die 320pk …
Is een omgebouwde motor naar 3.8 … wat op zich ong 10 a 15 pk winst geeft tov een 3.6 … dus ben ik vrijwel 100% zeker dat het in combi is met een “hot film” conversion oftewel de befaamde luchtmassameter-chip-gasklep kit gedoe.De vraag is bij deze … is ook de rest van de motor gereviseerd tijden de 3.8 conversie … indien dit bewijsbaar is aan de hand van eventueel de fakturen of weet ik wat allemaal is dit een KOOPJE :!:
Laat in ieder geval de auto toch maar es grondig inspecteren voor je hem eventueel zou kopen …Als ik bij de 964 blijf heb ik keuze uit 2 modellen. De C2 en de C4. Ik denk dat ik ongeveer een beeld heb van de voor en nadelen van beide wagens, maar welke prefereren jullie? Is het bv bij 250 pk op de achterwielen niet enorm oppassen in de winter, of valt dit nog wel mee?
En is de C4 niet erg onderhoudsgevoelig ( met mogelijke kosten in het vooruitzicht )?Hier kan niemand anders een antwoord op geven … is puur persoonlijk … zo simpel isdat :!:
C4 duurder in onderhoud … VERWAARLOOSBAAR :!:
1 vd grootste verschillen in onderhoudskosten is de koppeling … en dan niet zozeer de koppeling zelf maar wel de paar extra werkuren omdat alles eronder uit moet … op zich kost je dat ong 4 uurtjes meer aan uren … voor de rest zitten er een paar extra onderdelen in die quasi geen onderhoud nodig hebben en zeer zelden stuk gaan … dus zoals ik al zei … verwaarloosbaar.Mijn mening hieromtrent is simpel … koop in ons kikkerlandje een C2 als je enkel buitnekomt op de zonnige dagen en puur voor de fun … rij je vaker met de Porsche … schuw je het rotweer niet (zoals ik) koop dan heel zeker een C4 :!: Is een superauto in alle weersomstandigheden.
C2 is wat extra opletten geblazen bij regen etc …modeljaar 91-92 is 3.6 en 92-93 is een 3.8, je hebt wel nog de rs america ook met 3.6
ONZIN … zijn allemaal 3.6 :!:
Welke is dat dan ook al weer met die 3.8 ?
Ik ben er zeker van dat het een speciale versie van de 964 is.Idd … behalve de zeer beperkt gemaakte speciale versies …
Deze hebben echter nooit in de officiële Porsche prijslijsten gestaan.
(bv RS 3.8 … RS4 … RSR … enz enz enz …. )Een goede raad, ook zeker een wagen op het eerste zicht heel mooi dan zou ik hem steeds laten controleren in een diagnose-centrum
Sorry … volledig NIET mee eens … NOOIT een Porsche laten keuren in een diagnose centrum … wel bij een onafhankelijk Porsche specialist … die weet op wat te letten bij dat bepaalde type Porsche … diagnose centrums zijn goed voor Golfkes en Astraakes te laten keuren … met een P … WEGBLIJVEN :!:
In ieder gavel ben je, met het forum hier te raadplegen, goed bezig
Als iedereen dan is ff nadenkt of eea opzoekt voor hij iets tikt wel jah … :mrgreen: :wink: :D
Dirk
:wink:in antwoord op: Eerste porsche kopen (advies)[quote=”diet”:3ad5mrgr]had er een mailtje naar gestuurd, om de vraagprijs te weten. hij moest er minstens 12.000 euro voor hebben met alle stukken erbij. ik weet niet maar voor 12.000 euro koop ik wel ne deftige wagen ze ipv die “sjonniebak”
Dieter[/quote]
Hij vraagt 12.000€ voor de stukken … en de auto krijg je erbij … :wink:
Klinkt wat beter vind ik … :Din antwoord op: Hoe verkloot ik mijn 911Absoluut “light weight” … :wink:
in antwoord op: minatuur maar toch niet zo mini[quote=”mark986″:2ekc9ik9]hoe langer je er naar kijkt, hoe lelijker ie wordt.[/quote]
Heb hem zo 10 minuten zitte bekijken om uit te zoeken wat dienen tist nu feilek allemaal uitgestoken heeft … kheb ondertussen 4 rollen WC papier verbruikt …
Ksnap er helemaal nix van … :roll: Kzie echt de bedoeling niet … dan niet zozeer de “GT2-hahahahaha” spoiler … maar zit me af te vragen wat er rond dienen bumper hangt achteraan … :shock: :shock:
Dirk
:oin antwoord op: Hoe verkloot ik mijn 911beetje respect voor de blinde medemens hé … :wink:
Braille-tuning-concept …
:wink:
in antwoord op: Hoe verkloot ik mijn 911Voor wat richtprijzen aangaande banden …
Vree vree handige site :wink:
:wink:
Dirk zijt ge zeker dat ge geen aandelen hebt ???
Jaja … wast maar waar … kreeg ik mss ook is wa korting op mnne catchoe … :wink:
Ben trouwens zot geworden van dat profiel van Yokohama maar denk dat de prijs redelijk hoog zal liggen
Die lagen eronder bij mij toen ik hem kocht … PRACHTBAND … als hij warm is … en eveneens nie gemakkelijk warm te krijgen maar duidelijk nog beter dan de Michelins die ik er nu op heb liggen.
Probleem is dat deze band vrij moeilijk verkrijgbaar is in N codering.
Ik dacht zelfs dat de productie na de N1 gestopt is.
Als je ze dan nog vindt kosten ze behoorlijk wat centjes.Zoals gij banden verslijt zou da best wel eens kunnen hé
Sttttt … 8.000 km … Michelin Sportcontact N3 … bijna kletskop … :evil:
De continentals heb ik zelf nog niet gereden … dat worden devolgende denk ik. Zitten rond de 700€ voor een setje in mijn maat.
Hoor er heel veel positiefs over … dus maar es proberen.Naar verluid heeft TOYO ook een N code band … en die schijnt helemaal niet verkeerd te zijn … al ken ik persoonlijk nog niemand die er mee rondknalt.
:wink:
Kort samenvatten
Fulda … BROL … heel goed als ze warm zijn … maar ze warm krijgen :?
Ik had er zo’n … die zijn rap gevlogen … :!:Pirelli … GOMMEN … vree goe maar direkt weg … :?
Continental … een goede middenweg :idea:
Michelin … Dik ok … maar iets duurder in prijs (heb 920€ betaald voor een setje, all incl. balanceren etc etc) :roll:
N codes zijn aan te raden, banden zijn verstevigd in de flank, mss nie slecht met een bom peekaas boven U achterwielen :wink: … staar U nie blind op het cijfer achter de “N” … wilt NIX OF NIX zeggen :!:
Hoe hoger de nummer … hoe recenter … maar daarom niet beter voor dat bepaalde type wagen.
Elke keer de fabrikant een wijziging (kan een piepkleine zijn) tikt het een nummertje hoger.Laat voor de rest Uwen otto uitlijnen door iemand die Porsche kan uitlijnen … dus nie bij Jefke den bandenmarchant achter den hoek … tis echt naar de knoppen :!: Ze kenne der geen botte van … ook al zegt da uitlijnmachien dat ok is … nie geloven …
Mijne is nu echt goed uitgelijnd … en da spel gaf nix anders dan rode cijferkes … echt :!: Banden slijten perfect gelijkmatig af.en jaaaaa … ik heb ook al dees jammer genoeg aan de lijve ondervonden … en mijne portemonnaie ook :evil:
Goe rondbellen … kan nogal is behoorlijk wat verschil op zitten voor tzelfde qua prijs.
Mijn ervaring is dat http://www.donckers.com zeer behoorlijke prijzen heeft … en nee kheb daar geen aandelen :DDirk
8)