Aangemaakte reacties
-
trouwens hoe zit het nu met je olie druk meter
Ik heb eigenlijk de laatste weken/maanden nix of nix meer gedaan aan mijn P … nie echt de tijd voor … dus ook de oliedrukmeter toestanden zijn nog niet verholpen … :cry:
Kom zelfs amper aan rijden toe … hoe jammer t ook is …
Af en toe is paar km’s … meer nie … :roll:eneuuu geen idee waar de injectoren staan tov de bougies in een 3.2’tje … :roll:
Verkopen en een Audi RS4 of RS6 kopen se … :wink:
Dirk
:wink:in antwoord op: te traag volgens mijNog mals moet ik jullie vertellen dat het niet enkel de pk’s zijn die tellen maar het koppel is veel belangrijker en daar spreekt niemand over.
O nee … :wink:
Dan ff goed tussen mijn zinnen doorlezen Luc … :D D
Ikzelf schreef :
Zeker niet in de toerentallen waar je als dagelijkse bestuurder er fun zal van hebben … of rij jij altijd tegen het maximum toerental aan …
en …
Mijn auto is wel een stukje sneller dan een standaard … zeker wel … maar waar … boven de 5000 t/min … dan trek ik er een “gewone” lichtjes uit jah … maar in de meest gebruikte toerentallen scheelt het geen fluit
Hiermee doel ik overduidelijk op het koppel … khad alleen twoord zelf niet gebruik idd … :D wink:
Dirk
:wink:bougiessssssss natuurlijk …
Ik kende niet alle symptomen hé …. :wink:Kging enkel voort op slecht optrekken ensow …
Dirk
:wink:in antwoord op: te traag volgens mijHeb je t oliepeil al gecontroleerd met de peilstok :?:
[quote=”porschke”:2zqwadct]uitlaat die ik steek is getest hoor :wink: zou een 15-tal pk moeten schelen 8) [/quote]
Wil je niet ontmoedigen … maar geloof je dat nu zelf :?: Dat een uitlaat je ECHTE 15pk vermogen gaat geven ….
En stel dat het toch zo zou zijn … WAAR ga je die 15pk hebben … :roll:
Zeker niet in de toerentallen waar je als dagelijkse bestuurder er fun zal van hebben … of rij jij altijd tegen het maximum toerental aan …Ik baal echt zo van al die tuningpraatjes hé …
Mensen geven bakken geld uit aan tuningartikelen en ze weten bij god niet waar ze mee bezig zijn … er is hier echt niemand die een getunde auto wil die 25pk meer geeft in toerentalregionen boven de 5000 … daar ben je dus nix mee vooruit.Geloof me nu maar … ik geef zelf toe dat ik de lessen aan de lijven heb mogen ondervinden … alles bij elkaar is er voor dik 4000 €urookes aan mijn karretje “getuned” … ik zit van 250 standaard peekaas op ong 290 a 300 nu …
Of ik het opnieuw zou doen … ECHT NIE :!: :!:
Mijn auto is wel een stukje sneller dan een standaard … zeker wel … maar waar … boven de 5000 t/min … dan trek ik er een “gewone” lichtjes uit jah … maar in de meest gebruikte toerentallen scheelt het geen fluit :!:Ik heb heelder boekenkasten verslonden, ben bij verschillende Duitse toptuners ten rade geweest … dus ik durf hier wel een klein beetje te stellen dat ik er een kleine beetje vanaf weet ondertussen …
Een Porsche echt merkbaar tunen gaat je echt nie lukken met een uitlaatje en wat luchtfilter-geknoei … tis allemaal tof … tklinkt wa beter … en tussen de 2 oren rij je met een “getunde” Porsche … maar een Porsche echt bruikbaar tunen kost bakken poen … of denk je dat het in Stuttgart een boeltje imbicielen waren die de motoren ontworpen hebben.Voor Turbo-motoren is het mss ietsje anders … die zijn wat makkelijker te tunen … de turbodruk etc geeft je wat meer mogelijkheden om wat pony’s boven te toveren … al kost een goede turbo-tuning ook pakken poen :!: (als je het volgens de regels van de kunst wil doen tenminste)
Dan ga ik nog niet beginnen over de gewenning …
Na x aantal dagen/weken ben je de “extra” pony’s weer helemaal gewoon … en is de fun van je €urookes helemaal weg …
Das de grootste reden dat ik het niet meer zou doen …My 2 cents …
Dirk
:wink:Inderdaad jah :!:
Of waarom denk je dat zo’n volledig uitlaatsysteem, die dan zorgvuldig zijn getest op de vermogensbank zo veel poen kosten …
HEt is helaas niet ff wat groter buizen en lege potten erop knalle en “klaar is kees” …
:wink:
Moet een geweldig gevoel zijn zo’n 3pk extra … :mrgreen: zeker als je er al wat … stuk of 200 hebt … zou nu zeker een cronometer gaan kopen om de verschillen goed uit te meten … :roll:
Sportuitlaten plaats je nie voor t vermogen … sound en looks … nie meer nie minder … tenzij je er een paar 1000’jes tegen gaat smijten een heel de nest gaat vervangen … :idea:
Dirk
:wink:[quote=”RSR”:2o64w9p3]Guy911
Je hoeft nu echt niet aan het ergste te denken, je weet trouwens wat ik je verteld heb. En dit is echter de grote oorzaak.
Luc[/quote]
Aleee Luc vertel ….
Ik doe een gokje … Injectoren vuil/versleten …
Dirk
:wink:in antwoord op: te traag volgens mij[quote=”Number1″:1gli0sg1]wetende dat de flikken ook met Volvo’s rijden… aiai[/quote]
Bijna allemaal TDI’s nu …. :wink:
in antwoord op: te traag volgens mijooit meegemaakt …
Geel ugly Volvo-ding … reed erachter op de snelweg … weg kwam vrij voor ons … dacht ga nie naar zen 4 schakelen … pak die zo wel ff … taraaaara … weg was ie … T5R … tegen de tijd dat ik in mn 4 zat en hem terug had bijgebeend zaten we al +240 … wasmeda een BOM seg :shock: :shock:
Nog sterker was het Audi verhaal …. (beetje off topic) …
Ongeveer zelfde scenario … met een halve sufkop op de E19 … Duitser voor mij met een A6 Avant … geen typeplaatje ofsow erop … weg kwam vrij … Dirkie plankgas … stond precies gewoon stil … kheb hem nooit meer terug gezien … hoe ik ook in mn versnellingsbak roerde :roll: :shock:
Was nog een pak sneller dat dat geel “ding” … een RS6 Avant dus … nie bij te houden … echt nie …en als we nu toch over “Porsche-killers” bezig zijn ….
Mijn eigenste vaderke … Saab Viggen(gehad) … nog zo’n RAKET op wielen … vree vree snel Porscheke nodig tot 200 om er neffest te blijven …Enfijn … genoeg off topic … :wink:
Dirk
:wink:in antwoord op: te traag volgens mijKweet heeeeeeel ZEKER dat ik die Z3 met dat nummer 13 al heb zien staan/rijden …. maar kan me niemeer voor de geest halen waar het was …
Dirk
:wink:in antwoord op: foto zetten !!?[quote=”mcklusky”:1qc9kkzh]tijd dat die site in de lucht is , ik wil die filmkes ook zien !!![/quote]
Dave … euuuuuu ….
http://www.964.be/mijn964/films/films.html hier mss … :D
Dirk
:wink:in antwoord op: Geografische spreiding van de forummersof ………
en nadien indien gewenst dit monteren :arrow:
Ook zo handig tegen linksrijders ensow … :wink:
Dirk
:wink:in antwoord op: Meer hoofdruimte – Lagere zetels ?Als voorbeeldje: een Zweedse Saab Viggen
Ook is er destijds een 9-3 auto gemaakt met de naam “Viggen” … en die deed hij zich alle eer aan … daar zat ge dan in Uw neuzeke te peuteren in U Porschke aan t rode licht als die ff zen turbooke liet marcheren … :shock: :shock:
en ik kan het echt weten … mijn meest naaste famillie had er zo ééntje … miljaardejuu was me da e KANON seg … :shock: :shock: :shock:
Enfijn … naft dus …
Kvind het persoonlijk allemaal nogal een lachwekkende bedoening … al die beloftes dat je met benzine voelbare vermogenswinsten gaat realiseren … :roll:
Puur commercieel geleuter … enkel racenaft zal je voelen … voor de rest … gewoon juiste octaangehalte tanken en niet bij Mustafa aan de witte pomp met groene letters …. :wink:Dirk
:wink:in antwoord op: straffere naftIk kan ze tussen de 9liter en 24 liter krijgen …
Gemiddeld, normale Porscherijstijl ong 12 a 13 liter …Maar wat ik me steeds blijf afvragen … is dat mensen zich bezighouden met het verbruik van een Porsche … :roll:
Ik tank altijd voor 75€uro … dus merk het verschil niet … :wink:Bedoel maar … als dat je bezighoud … moet je een Golfje TDI kopen … mijn mening natuurlijk … :wink:
Dirk
:wink:in antwoord op: Verbruik 2.7 – 3.2 – 3.6 – 930