Aangemaakte reacties

14 reacties aan het bekijken - 61 tot 74 (van in totaal 74)
    • [quote=”mark986″:1qxa985s]coole filmkes op uwe site dirkie!! Vooral die van 180-60…..daar was het blijkbaar wel effe spannend. Hadden ze u toen nog of juist op tijd gezien? (0-100 in 5,3 in da filmke)[/quote]

      filmke is opgenomen op een lange rechte strook industrieweg waar 1 steegje op uitkomt …
      Tmoest lukken dat er juist op dat ogenblik een combi’ke met een blauw streep zijne neus kwam piepen.
      Gebeurde ongeveer 300 meter voor mij … ze hebbe is heel raar gekeken toen ik ze tegen 70 voorbijstak :shock:

      Dirk
      :wink:

        Net thuisgekomen …

        Details en verslag volgen in een nieuw topicje …

        WAT EEN GEWELDIGE BELEVENIS !!!!

        SUPER :D D

          [quote=”mark986″:2q800193]ne vergeten foto’s te maken hé, veel foto’s. Carrera GT…..kwijl, kwijl…..[/quote]

          zal nie mankeren … al mogen we IN de fabriek wellicht niet filmen ensow … :D
          Heb camera’s bij (foto & film) … :D

          Ook het ritje naar ginder is genieten “pur-sang” … mag lekker met een 996 GT3RS mee tuffe :twisted: :D twisted: een belevenis op zich …. :D D wink: )

          Uitgebreid verslag vrijdag incl film en foto’s als ik terug ben …

          Ciao ciao …

          Dirk
          :wink:

            jups klopt …

            Zal nog ff duren …

            Kan ook ff nie verder werken … heb een afspraak in Leipzig bij Porsche :D D D wink:

            Beetje rondneuzen in de fabriek … en de hand-assemblage lijn van de Carrera GT bekijken … en vooral gezellig met nen hoop Porsche-freaks er een uitstapje van maken … :D D

            Dirk
            :lol:

              Sorry.
              Even te druk met http://www.964.be … is een titanenwerk poehhhh …
              Ben al mijn projecten en toestanden in een web-jasje aanhet gieten …

              Dirk
              :wink:

                Dirkie zit jij dan op lege bierbakken ??

                nee man … ik zit gewoon op de achterste zetelkes … :wink: lekker sportief … :D

                Psssttt … Luc :arrow:

                Ikzelf schreef :

                Met dit alles bij elkaar,uiteraard met bijtelling van wat je er weer in de plaats instopt

                Daar horen ook lightweight zitvlakondersteuningen bij natuurlijk … :D wink:

                greetz
                Dirk
                :D

                  PK per kilo is het enigste wat telt

                  op bijna alle vlakken mee eens …

                  Behalve wat de topsnelheid betreft …. :wink:

                    Maar eigenlijk heb ik nog niet geantwoord op de topic-vraag … :wink:

                    De goedkoopste pk’s zijn het gewicht.
                    Hoe ongeloofwaardig dat het voor sommige mss ook mag klinken … gewicht = de grootst bepalende faktor van je prestaties.

                    Ook hier naar heb ik weer meer dan gemiddelde research naar gedaan …

                    Kijk maar … :arrow:


                    Dit allemaal eruit gesmeten als test.

                    Met dit alles bij elkaar,uiteraard met bijtelling van wat je er weer in de plaats instopt kom je op een gewichtsbesparing van ca 75kg.
                    Klinkt niet spectaculair … toch heeft het een enorme invloed op de rij-eigenschappen van je Porsche … en dan was ze nog niet eens behoorlijk “ge-cornerd-balanced” … :shock:

                    Door onder deze vorm te “tunen” verbeter je niet alleen onmiddellijk je acceleratie … maar ook je weggedrag en remcapaciteiten.
                    Isda nie mooi … alles in 1 keer.

                    Durf hier zelfs te beweren dat deze 75kg niet zo heel veel verschil meer maken met de + ca30 a 40 pk die ik erbij heb :!:
                    Wat reed mijn C4’tje SUPER toen … :D

                    Jammer genoeg wil het oog ook wat … dat is het nadeel … :?
                    Om je Porsche na deze ingreep nog een beetje aanzienbaar te houden komen er weer een deel extra investeringen boven.
                    2 leuke sportstoelen die “een beetje” bij het originele aanleunen … tik al maar vet 1300€ af voor de stoffen versie … :shock:
                    Dan moet je ook nog RS deurpanelen kopen en een tapijtset om de achterste zitjes te vervangen.
                    Alles bij elkaar ben je ook snel 2500€ armer.
                    Om het al helemaal volgens de regels van de kunst te doen hebje dan ook 4-punts gordeltjes nodig … en een rolkooitje … :roll:

                    Het mooiste is natuurlijk beide realiseren :)

                    Wat is de hoofdoorzaak dat een 964RS zoveel sneller en snediger is dan een normale C2 :?: Niet de 10pk extra zenne …. :!:

                    Dirk
                    :wink:

                      Vergeet ALLE raamplakkers voor goede resultaten …

                      Enkel de 2delige toestellen … indien perfect gemonteerd … zullen een aanvaardbaar resultaat opleveren.

                      Voor wat … hoort wat … dus het kost wat … dan heb je ook wat … :wink:

                      Dirk
                      :wink:

                        Kan hier wel een blz of 10 over schrijven … heb zelf een ge-chipte 964 … en heb een aantal maanden research gedaan naar het “hoe en wat” …
                        Kzal mij beperken tot de resultaten en niet tot de technische uitvoering ervan.
                        Belangrijkste te onthouden op technisch vlak is dat er “geknoeid” wordt via de motorelektronica aan ontstekingstijdstip en mengsel.

                        Laten we 1 ding voorop stellen ….

                        Een atmosferische Porsche is niet voelbaar te chiptunen :!:
                        De effectieve vermogenswinsten (opletten met het woord winsten) zijn zo beperkt dat je dit op een vermogen van bv 250pk niet echt zal merken.
                        Zelfde geldt voor de koppeltoename … 10 of 15nm … ga je echt nie voelen.
                        Dan is er nog de prijs van een “goede-betrouwbare” chip … die minstens rond de 300 a 500 zit … m.a.w. … zijn geld nie waard :!:

                        Wil je een atmosferische Porsche gaan tunen zal je jammer genoeg een pak meer €urootjes op tafel moete legge … :?

                        Ander verhaal wordt het met Turbo motoren … daar men de “chip” kan programeren met rechtstreekse invloed op de vuldruk.
                        Kan vermogensstijgingen van wel 20 – 50 pk teweeg brengen.
                        Of dit nu de juiste manier is … laat ik in t midden. Naar mijn gevoel NIET :!: Kijk maar eens naar alle TDI etc autookes die ge-chipt zijn.
                        Vroeg of laat heb je er wel ellende mee.

                        Wanneer kan je dan wel “winsten” bereiken met chiptuning … als je een aantal andere zaken gaat combineren …
                        bv. :arrow: Chip,luchtfilter,katalysator,nokkenassen enz enz enz …
                        We spreken hier dan al over bedragen van minstens 2 a 3000 €uro …
                        Je gaat hier dan ook het hele motorkarakter mee wijzigen …

                        Ikzelf heb gekozen voor een “namaak” versie van de destijds origineel Porsche verkrijgbare LM220 Leistungkit …
                        Deze bevat een luchtmassameter (later std op de 993), cup-uitlaat, race kat (of lege), vergrote gasklep, sportluchtfilter en aangepaste motorelektronica in de vorm van chip en DME aanpassing.
                        Kostprijs alles tesamen gaat vet over de 2000€.
                        Voel je dit alles nu … bwaaa redelijk … men zegge 300pk … maar das jammer genoeg niet zo … hou het op 280 a 290max :!:
                        Haal 1 onderdeel er tussenuit … en het kaartenhuisje zakt in elkaar.
                        Mensen die met mij meerijden en zelf een C2 hebben vertellen mij toch dat de acceleratie behoorlijk wat heftiger is tov een std 964.
                        Maar of het nu echt zo spectaculair is … geen idee … voor mij is het alweer allemaal heel normaal. alles went …
                        Bijkomend gegeven : waar en wanneer komt dat extra vermogen vrij :?: :shock: :?: Idd … bij toerentallen die je in het normale verkeer niet dikwijls zal/kan gebruiken. In mijn geval is het pas voelbaar vanaf 4500 t/min …

                        Conclusie … je betaald behoorlijk veel geld … en het extra plezier is beperkt … de eerste weken/maanden is het fun … daarna is t weer gewoon … :roll:

                        Dusss … enkel chiptunen … absoluut NIET doen :!: 1 grote commerciele boel … voor 2 keer nix :!:
                        een hele kit … leuk maar vrij fors qua prijs …
                        Wil je toch tunen … doorsparen en fatsoenlijke ingrepen laten uitvoeren.
                        Of …. gewoon snellere Porsche kopen … :wink: … al zijn er wel heeeeel leuke dingen met een atmosferisch blok te doen … als je er de 7 a 8000€ voorover hebt …
                        Laten we ook duidelijk inzien dat het commerciële gedoe rond tuning-parts een ongekende hoogtij kent …
                        Je leest de meest ongeloofelijke dingen …
                        Chip goed voor 20pk … :roll:
                        Cupuitlaten die 15pk geven … :shock:
                        lege kats met 18pk winst :shock: :shock:
                        Luchtfilters die 5 pk toveren (terwijl ze in veel gevallen VERMOGENSDALING veroorzaken …
                        Tot zelfs benzine-additieven die pkaas boventoveren …

                        allemaal BULLSHIT :!: kzou zegge … vraag een “geld-terug-na-rollenbanktest” aan de verkoper … je zal niet veel onderdeeltjes krijgen vrees ik … :wink:

                        My 2 cents
                        Dirk
                        :wink:

                          idd …. 513 €urookes volgens mijn Porscheprogske … :D
                          onderdeelnummer 993 355 90 300 :wink:

                          Dirk
                          :wink:

                            Als je het plaatst .. doe het dan zoals het hoort … (mijn mening)

                            Spoilertje omhoog bij 80km/u … en weer omlaag bij -15km/u …

                            Greetz
                            Dirk
                            :wink:

                              2e keer …. BOSCH centrum :wink:

                                Nie doen … enkel als je een hele kit koopt of je een Turbo hebt.

                                Dirk
                                :wink:

                              14 reacties aan het bekijken - 61 tot 74 (van in totaal 74)