Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 200)
    • De mods die ik heb uitgevoerd:
      19 inch cargraphic racing wheels
      europipe uitlaat
      voorbumper hier en daar een beetje uitgefreesd
      alu pedalen
      air fuel meters AEM en Brockway
      shift light
      carbon onderdelen interieur
      FVD sportstuur
      alu ringen rond kilometerteller
      uitgefreesde turbo’s voor groter compressorwiel
      andere actuators om 1.2 bar turbodruk te halen
      upsolute chiptuning
      silicone boosthoses om grotere turbodruk aan te kunnen
      K&N luchtfilter
      andere divertervalves om grotere turbodruk aan te kunnen
      grotere intercoolers,maar terug originele gestoken
      Denk dat dit het zo’n beetje zal zijn

      0

        Ik heb mijn porsche in Duitsland gaan halen,prijsverschil was ongeveer 8000 euro goedkoper dan in Belgie,ik heb een lakdiktemeter zodat ik kan zien of er iets herspoten is aan de wagen,ik zou trouwens nooit geen porsche kopen zonder onderhoudsboekje ingevuld door een officiele dealer.Op de tweedehandskeuring van de automobielinspectie zou ik niet te hard rekenen,die is maar zeer oppervlakkig.Je krijgt inderdaad 12 maand garantie bij een officiele verkoper,maar garantie dekt natuurlijk niet alle onderdelen..

        0

          Protomotive is één van de bekendste tuners in de USA, deze kerel tunes porsches al zeker 20 jaar,ik heb er verscheidene emails naar gestuurd en die werkt vooral met de K24 met een compressorwiel van een mitsibushi die goed is tot 700pk de FPR word wel veranderd naar 5 bar en er worden externe wastegates controllers geplaatst,maar intern word er niks gewijzigd.
          Over de uitlaatgassen en ontsteking kan ik niks zeggen,compressie word niet veranderd,het octaangehalte in de USA is 91 of 92 octaan maar je kan er ook racefuel krijgen van 100 octaangehalte..Er rijden ook al een paar porsches 996TT rond met 1000pk volgens het forum.
          Als je eens graag een praatje maakt mag je altijd eens afkomen,ik woon in Heist op den Berg..

          0

            Ik kijk elke dag op de Amerikaanse forums,daar tunen ze de 996TT tot 700 pk zonder intern iets te wijzigen,er worden natuurlijk wel grotere turbo’s gemonteerd om aan dit vermogen te komen.Met mijn K16/24 turbo is 1.2 bar het maximum omdat anders zoals al verteld de ingeblazen lucht te heet word en er vermogenverlies optreed,ik heb een europipe uitlaat met minimale tegendruk en ook koudere bougies gemonteerd,andere injectoren en een grotere FPR zijn voor mijn vermogen zeker niet nodig,ik heb een wideband air fuel meter gemonteerd en mijn waarde onder vol gas is perfekt 11.7/1.
            Ik heb een maand geleden eens getest tegen een identieke 996TT met de gewone K16 op 1 bar druk en daar rijd ik gewoon van weg zonder problemen dus ik denk dat mijn 996TT wel goed is afgesteld.Het gevoel van 507 naar 566pk in vermogen is natuurlijk niet zo spectaculair maar als je de 2 naast elkaar zet is er wel een groot verschil..Ik heb al verscheiden rappe wagens gehad in mijn leven maar dit is toch wel echt een buitenbeentje,telkens ik er mee rij krijg ik steeds een :D

            0

              Zou het zelf niet beter kunnen gezegd hebben :D
              Het mengsel air fuel is zeker goed omdat ik een AEM wideband air fuel meter gemonteerd heb en bij vol gas zit ik rond de 11,8/1 wat normaal perfekt is.Ik heb gisteren nog een extra apparaatje besteld dat je gewoon in de OBD poort kan pluggen en die veschillende uitlezingen bied van temperaturen,air fuel,verbruik en nog vele andere zaken zodat je kan zien dat je motor goed op punt staat.Zeeer interessant toestel,ik stuur de link door:
              http://www.brockwayengineering.com/r920.html

              0

                42pk gepikt?? Hoe bedoel je dat?

                0

                  Je mag altijd eens afkomen,kan je eens een toerke meerijden,moet wel droog zijn anders komt de antislipcontrole steeds tussenbeide…

                  0

                    Mijn porsche is een 996 turbo maar met andere turbo’s en de turbodruk is gestegen van standaard 0.8 bar naar 1.2 bar.De originele turbo’s zijn uitgefreesd om er een groter compressorwiel in te laten passen,de software is gedaan door upsolute .
                    De eerste tuning was de upsolute software ( van 0.8 bar naar 1bar) europipe uitlaat,K&N luchtfilter,silicone boosthoses,andere divertervalves,waar het vermogen van 420pk naar 507 pk steeg,daarna de turbo’s laten aanpassen,andere actuators om 1.2 bar druk te kunnen houden,terug andere software (van 1 bar naar 1.2 bar) waardoor ik nu 566 pk heb…

                    0

                      Hallo,ik heb een lakdiktemeter die ik altijd gebruik als ik een occasie wagen koop,dan kan je direkt zien of er iets herspoten is ,als er iemand interesse heeft mag je die altijd wel eens een dagske lenen van mij…

                      0

                        Origineel van porsche via de sigarettenaansteker kost ongeveer 55 euro.

                        0

                          Als je power wil koop dan een turbo,anders zou ik een 4S kopen.Als je eens graag een toerke doet in een turbo om het vermogen te voelen laat je me maar eens iets weten..Voordeel van de turbo is dat je voor een prikje van 420pk naar 510 pk kan gaan….

                          0

                            Ik heb er ééntje steken onder mijn 996 TT ..Beste uitlaat die je kan wensen..Er bestaan geen mensen die met meer liefde uitlaten maakt voor porsche dan deze 2 broers…

                            0

                              Hallo,ik heb een 996 TT van 2001,kan ik je telefoonnummer krijgen zodat we iets kunnen afspreken….

                              0

                                Verleden jaar heb ik nog een boxter in Duitsland gaan halen en toen heb ik bij Dieteren 250 euro betaald voor het gelijkvormigheidsattest..Voor mijn 996 heb ik de eigenaar in Duitsland een gelijkvormigheidsattest laten aanvragen en dat was gratis en je moet niet meer bij Dieteren zijn.

                                0

                                  Als je een wagen in duitsland koopt moet je zien dat de fahrzeugbrief en de abmeldungsbescheinigung erbij zijn,een fahrzeugbrief is zoals hier een gelijkvormigheidsattest en de abmeldungsbescheinigung is een document waarin bevestigd word dat de wagen is afgeschreven in Duitsland ( elke Duitser kent dit document).Je moet ook voor een duidelijk aankoopfaktuur zorgen. Als de auto ouder is dan 6 maand en meer dan 6000km heeft moet je hier geen btw betalen,je moet er dan wel voor zorgen dat op het aankoopfaktuur van Duitsland de btw er apart op vermeld staat. (als je de wagen van een partikulier koopt is dit niet nodig)
                                  Je kan aan de eigenaar in Duitsland vragen of hij bij zijn garage een gelijkvormigheidsattest aanvraagt (ubereinstemmingsbescheinigung) dit is gratis in Duitsland.Als je dit niet doet moet je een afspraak maken bij Dieteren,dit is meestal lang wachten en het kost je 250 euro…Eenmaal de auto in Belgie is moet je naar de douane rijden in je streek met al de papieren en je krijgt hier direkt het roze inschrijvingsformulier mee (kostprijs 0.3 euro of 12bf) Daarna moet je een gewone keuring laten doen (prijs ongeveer 39 euro) wel met handelaarsplaten en klaar is kees.Als je nog vragen hebt kan je me bereiken op 0495-577693….

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 200)